Noile măsuri economice de la 1 ianuarie 2022

În România, salariul minim a crescut de ieri la 2.550 de lei brut, punctul de pensie la 1.586 de lei, iar indemnizația socială minimă la 1.000 de lei. Au crescut și alocațiile pentru copii: la 243 de lei pentru cei între 2 și 18 ani și la 600 de lei pentru cei mai mici de doi ani ori până la trei ani, în cazul celor cu dizabilități. În schimb, tot de ieri, pentru pensiile mai mari de 4000 de lei se va plăti contribuția de asigurări de sănătate. De asemenea, s-a majorat nivelul accizei la produsele care au inclusă în preț această taxă, cu excepția țigaretelor. Pe de altă parte, tot de ieri, pentru cei aproximativ 3,7 milioane de consumatori care nu au încheiat încă un contract pe piața liberă și ale căror tarife la curent electric ar fi trebuit să fie mai mari cu 50 până la 90%, în funcție de furnizor, prețurile vor rămâne plafonate și se vor acorda compensații până la 31 martie./csimion/gpodea

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 2 ianuarie

Sursa: rador.ro


populare
astăzi

1 Bani de la stat pentru îngrijirea părinților: condiția legată de serviciu

2 Scandal și amenințări în PSD: Claudiu Manda își pune miniștrii la punct cu demiteri

3 Haos în PSD pe tema reformei / partidul vrea desființarea forțată a tuturor comunelor sub 3.000 de locuitori, dar și a orașelor care au scăzut sub prag…

4 Lideră PNL, sub control judiciar pentru o evaziune fiscală de peste 2 milioane lei

5 Jumătate din cele 429 de comune vizate de așa-zisa reformă administrativă sunt conduse de primari PSD