O cometă a trecut marți ''pe lângă'' Pământ

O cometă numită P/2016 BA14, descoperită în luna ianuarie, a trecut marți pe lângă Terra, la o distanță considerată mică de astronomi, de doar 3,4 milioane de kilometri, fapt care nu s-a mai întâmplat de 246 de ani, informează point.fr.

Foto: (c) NASA/JPL-Caltech/ jpl.nasa.gov

Această distanță, care echivalează cu aproximativ de 10 de ori distanța care separă Pământul de satelitul său natural, Luna, nu a prezentat niciun pericol pentru planeta noastră.

Pentru astronomii interesați de aceste corpuri cerești, trecerea P/2016 BA14 este un avantaj real, deoarece un astfel de fenomen nu s-a mai înregistrat în ultimul sfert de secol: o singură cometă, cunoscută sub numele de Lexell, ar mai fi trecut atât de aproape de noi, la aproximativ 2,3 milioane de kilometri, la 1 iulie 1770.

Potrivit experților, P/2016 BA14, descoperită la data de 21 ianuarie și considerată inițial asteroid, ar fi, în realitate, un fragment mare dintr-o altă cometă, 252P/Linear, care a trecut și ea prin apropierea Pământului noaptea trecută, la o distanță de 5,2 milioane de kilometri.

P/2016 BA14 și mai ales cometa sa mamă 252P/Linear ar trebui să fie vizibile pe cerul din emisfera nordică începând cu 25 martie și cel puțin până la începutul lunii aprilie.

AGERPRES/(AS — autor: Mariana Ionescu, editor: Ana Bîgu, editor online: Anda Badea)