O fosilă de maimuţă, cu o vechime de 4,2 milioane de ani, a fost descoperită în Kenya

Fosila cu o vechime de 4,2 milioane de ani a unei maimuţe de dimensiuni mici, care cântărea aproximativ cât un ananas, a fost descoperită în Kenya, relatează luni Press Association.

Denumită Nanopithecus browni, primata străveche avea dimensiunea unui talapoin din zilele noastre, cea mai mică dintre maimuţele din Lumea Veche, care cântăreşte doar 900 - 1.300 de grame.

Talapoinii fac parte din grupul extins de maimuţe guenon, des întâlnite în Africa. Majoritatea exemplarelor sunt de câteva ori mai mari decât Nanopithecus browni.

Fosila a fost descoperită în zona Kanapoi din Kenya, în partea de est a continentului, locul în care au fost găsite şi rămăşiţele Australopithecus anamensis, o specie de mamifere din familia Hominoidea.

Nanopithecus browni este al doilea cel mai vechi exemplar de guenon descoperit până în prezent, puţin mai ''tânăr'' în comparaţie cu cel căruia i-a aparţinut un dinte găsit în urmă cu zece ani în Peninsula Arabică, au notat cercetătorii.

Potrivit specialiştilor, cel mai recent descoperit membru al familiei de primate dezvăluie faptul că micşorarea dimensiunilor corporale s-a manifestat cu mult timp înainte de estimările anterioare şi s-ar fi petrecut mai mult de o dată, în habitate diverse şi probabil din motive diferite.

''Descoperirea lui Nanopithecus browni reafirmă contribuţia Kenyei la înţelegerea evoluţiei şi diversităţii faunei din pliocen şi a mediului în care a trăit. Schimbările de mediu din plio-pleistocen se pare că au influenţat distribuţia exemplarelor de guenon din prezent'', a declarat Fredrick Kyalo Manthi din cadrul Muzeului Naţional din Kenya.

Descoperirea, realizată de cercetători de la Muzeului Naţional din Kenya, alături de colegi de Universitatea din Arkansas, Universitatea din Missouri şi Universitatea Duke, a fost publicată în Journal of Human Evolution. AGERPRES