Opt din zece români cumpără de la hypermarket; preţul este criteriul de bază la momentul achiziţiei (studiu)

Opt din zece români cumpără de la hypermarket; preţul este criteriul de bază la momentul achiziţiei (studiu)

Opt din zece români (81,9%) îşi fac cumpărăturile de la hypermarket, iar principalul criteriu care stă la baza achiziţionării unui produs este preţul, reiese dintr-un studiu online realizat de către o companie de consultanţă, publicat joi.

Conform cercetării, 63,2% dintre respondenţi au menţionat faptul că achiziţionează atât produse locale, cât şi internaţionale, iar cele mai cumpărate produse sunt cele alimentare, majoritatea lactate, legume şi carne.

În plus, când vine vorba despre motivaţiile pentru achiziţionarea produselor locale, oamenii invocă atât aspecte raţionale, precum "Sunt mai naturale" (61,6%) sau "Sunt de o calitate mai bună" (54,4%), dar şi aspecte emoţionale, cum ar fi dorinţa de a sprijini economia locală (49,3%).

De asemenea, la întrebarea "Pe care dintre următoarele certificări le cunoşti?', cele mai cunoscute certificări de către respondenţi au reieşit a fi "frunza europeană' pentru agricultură ecologică (62,5%), EU Ecolabel (58,1%) şi sigla "AE' (52,2%).

În schimb, referitor la aspectele de care ţin cont românii atunci când cumpără produse alimentare sau non-alimentare, cel mai important criteriu este preţul (76%), urmat de ingrediente/conţinut (74,2%). Criteriul certificării contează cel mai puţin pentru cumpărători, respectiv în proporţie de 27,2%.

Potrivit sursei citate, la întrebarea "Pe care dintre următoarele tipuri de produse le-ai achiziţionat vreodată ?", 61,4% dintre respondenţi au declarat că au cumpărat produse din bumbac organic, iar 21% produse care conţin materiale reciclate, cum ar fi poliester reciclat. Totodată, 94% dintre cei chestionaţi susţin că donează produsele vestimentare pe care nu le mai poartă şi doar 8,3% le duc magazinelor care au programe de reciclare pentru textile.

În viziunea românilor, principalii responsabili văzuţi pentru a asigura sustenabilitatea produselor sunt atât companiile, cât şi consumatorii.

Studiul realizat de Invisible Nature, în parteneriat cu Questia Group, a fost derulat online în perioada 23 - 28 februarie 2018, pe un eşantion de 500 de respondenţi, iar marja de eroare este de +/- 4%, raportată la populaţia din mediul virtual. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

2 Misterioasa navă iraniană care s-a întors ieri, subit, după trei ani, acasă

3 Document secret rusesc obținut de Washington Post

4 Foarte interesante amănunte...

5 Eduard Hellvig, atac dur la medicul Cîrstoiu: „Când spectacolul începe să fie fluierat, își iau trusa de machiaj și își văd de drum”