Pandemia COVID-19 a schimbat preferinţele de mobilitate, maşina personală redevine opţiunea principală (raport)

Pandemia COVID-19 a schimbat preferinţele de mobilitate, maşina personală redevine opţiunea principală (raport)

Restricţiile impuse de pandemia COVID-19 au schimbat opţiunile consumatorilor pentru mijloacele de mobilitate, majoritatea alegând să-şi folosească propria maşină în locul transportului public sau al platformelor de mobilitate, arată raportul global Digital Auto Report 2020, realizat de Strategy&, departamentul de strategie globală din reţeaua PwC.

Astfel, preferinţa pentru modalităţile alternative de mobilitate s-a redus cel mai mult în Germania, unde 77% dintre respondenţi intenţionează să le folosească mai puţin. Tendinţa este aceeaşi în SUA (56%) şi în China (51%). În timp ce în China şi în SUA consumatorii utilizează în principal propriul vehicul, în Germania recurg în aceeaşi măsură la maşina personală, bicicletă şi mersul pe jos.

"La începutul acestui an, estimările indicau o creştere a preferinţei consumatorilor pentru platformele de mobilitate şi a modalităţilor de proprietate alternative în detrimentul propriilor automobile. Pandemia a inversat, cel puţin o vreme, această tendinţă. Oamenii sunt foarte preocupaţi de sănătate şi, ca urmare, caută modalităţi de mobilitate care le oferă mai multă siguranţă. Din acest motiv, vor continua să folosească platformele de mobilitate în măsura în care acestea vor reuşi să le câştige încrederea prin măsurile de igienă şi protecţie care sunt acum mai importante decât preţurile reduse", a declarat, într-un comunicat, Daniel Anghel, Partener şi Lider pentru Industria Auto, PwC România.

Potrivit studiului, consumatorii apreciază tot mai mult confortul şi tehnologiile cu care sunt echipate automobilele proprii, fapt care impulsionează dezvoltarea segmentului de automobile conectate, autonome şi electrice, pe termen mediu şi lung. Siguranţa şi navigaţia sunt cele mai importante, urmate îndeaproape de gestionarea vehiculelor şi de funcţiile vehiculului ca serviciu.

Motoarele pe benzină continuă să fie cele mai căutate, atât în Germania, cât şi în SUA. În schimb, în China, 68% dintre consumatorii cu vârsta sub 40 de ani preferă motoarele electrice, comparativ cu doar 46% în Germania şi 37% în SUA.

Astfel, vehiculele electrice cu baterii (BEV) vor reprezenta 17% din vânzările de vehicule noi din Uniunea Europeană şi 19% din cele din China până în 2025. În SUA vor avea o pondere de doar 5% până în 2025, din cauza unui sprijin guvernamental redus.

Parcul auto din Europa este estimat să scadă cu 1,2% până în 2035. În SUA va creşte cu 1,1%, şi în China, cu 3,9%, în funcţie de specificul fiecăreia: creşterea cererii de mobilitate (China), preferinţele clienţilor privind mobilitatea comună (cea mai mică în SUA) şi durata medie de viaţă a unui vehicul (cea mai mare în Europa). AGERPRES


populare
astăzi

1 DOCUMENT „Nicușor Dan a obținut 12 milioane de euro în cea mai strălucită afacere politică din istoria României”

2 Dezvăluiri cutremurătoare! / „Evaziune de peste 5 miliarde de lei pe an” / Scrisoarea integrală a „Grupului vameșilor care s-au săturat”

3 BREAKING Bolojan a încasat în 2007 echivalentul a 71 de salarii medii lunare ca membru al Comitetului Interministerial de Finanţări, Garanţii şi Asigu…

4 VIDEO Clip viral cu Iliescu la liftul înspre Rai...

5 BREAKING „De ce să sufere toată România din cauza celor 1.000 de șmecheri?” / Iancu Guda a publicat lista cu cei mai mari 1000 de datornici la stat