Peste jumătate dintre românii care ar cumpăra dispozitive smart pentru casă le-ar integra în bucătărie (studiu)

Peste jumătate dintre românii care ar cumpăra dispozitive smart pentru casă le-ar integra în bucătărie (studiu)

Peste jumătate dintre românii care ar achiziţiona dispozitive inteligente pentru casă le-ar integra în bucătărie (54%), arată datele unui studiu de specialitate, publicat marţi.

Conform Reveal Marketing Research, la nivel naţional, 67% dintre români au declarat că intenţionează să cumpere dispozitive de tipul Smart Home, iar 63% sunt dispuşi să plătească pentru asta până la 3.000 de euro. Dintre aceştia, cinci din zece (54%) ar integra un astfel de dispozitiv în bucătărie, urmat de dormitor (25%) şi de living (18%).

În acest context, cei mai mulţi dintre respondenţi au afirmat că sunt dispuşi să investească în dispozitive inteligente şi îşi doresc în special electrocasnice de acest tip - cuptor, maşină de spălat etc. (53%), electronice smart - prize smart, întrerupătoare smart, tv smart etc. (50%) şi sisteme smart - sisteme de supraveghere sau automatizări smart (43%).

Peste o treime (38%) din totalul celor chestionaţi au spus că ar investi în automatizarea unei uşi.

De asemenea, siguranţa şi confortul reprezintă criterii importante pentru 53% dintre cei care vor dispozitive smart pentru casă, în timp ce eficienţa energetică se află pe locul doi, fiind menţionată de către 4 din 10 respondenţi.

Potrivit sursei citate, persoanele care declară că îşi doresc să integreze dispozitive inteligente în propria locuinţă cred că folosirea acestora contribuie la un trai mai confortabil (56%), precum şi la optimizarea spaţiului de acasă/eliminarea surplusului (47%), respectiv planificarea consumului şi reducerea risipei alimentare (46%).

Datele centralizate în cercetarea de specialitate arată că aproximativ 42% dintre locuinţele din România au deja integrate dispozitive inteligente, sufrageria fiind pe primul loc, cu mai mult de jumătate dintre opţiuni (52%). Topul este completat de bucătărie (25%) şi dormitor (28%).

Studiul Reveal Marketing Research a fost efectuat prin metoda de colectare a datelor CAWI (computer assisted web interview), în perioada 16 iulie - 22 august 2021, pe un eşantion reprezentativ naţional (urban şi rural) de 1.007 persoane.

Marja de eroare este de +/-3%, iar nivelul de încredere de 95%. AGERPRES


populare
astăzi

1 Bolojane, cu eliminarea porcăriilor ăstora trebuia să începeți, nu cu birurile pe poporul de rând

2 Judecați voi! / Savonea a deschis calea revizuirii dosarului ICA, iar Dan Voiculescu nu numai că nu va mai plăti niciun leu, dar va lua înapoi milioane …

3 Aventurile a doi vloggeri în locul unde românii sunt mai urâți ca oriunde. „Cea mai mare plăcere a lor e să bată străini pe stradă”

4 Un exemplar de vază al sinecurismului PSD

5 VIDEO Prima dovadă că o dronă americană MQ-9 „Reaper” a încercat să doboare în premieră un obiect zburător neidentificat