Plecarea primei nave cu cereale din portul Odesa a avut efecte imediate. Cotaţiile la grâu şi porumb au scăzut considerabil

Plecarea primei nave cu cereale din portul Odesa a avut efecte imediate. Cotaţiile la grâu şi porumb au scăzut considerabil

În jurul orei 10:56 GMT, la grâu, cel mai tranzacţionat contract la CBOT a scăzut cu 1,8% până la 7,93 dolari per bushel, în timp ce cotaţia porumbului a scăzut cu 2,2% până la 6,06 dolari per bushel, transmite Agerpres.

Nava cargo Razoni sub pavilion panamez, încărcată cu 26.000 de tone de porumb a părăsit luni portul Odesa la ora 6:17 GMT cu destinaţia portul Tripoli din Liban. Nava este aşteptată să sosească la Istanbul în data de 2 august şi îşi va continua drumul spre destinaţie, după inspecţiile care vor fi efectuate la Istanbul.

Aceasta este prima navă care pleacă din Odesa după ce invazia rusească a blocat porturile maritime ale Ucrainei în urmă cu cinci luni.

„Cotaţiile la grâu şi porumb sunt în scădere astăzi după ştirile că prima navă a plecat din Ucraina cu cereale pentru export utilizând un coridor sigur de shipping, ceea ce creşte probabilitatea că vom vedea mari cantităţi de grâu şi porumb din Ucraina care vor ajunge pe piaţa mondială", a spus Matt Ammermann, analist la firma StoneX.


După invazia rusească, exporturile de cereale ale Ucrainei au fost reorientate spre transportul rutier şi fluvial cu direcţia Europa de Est, însă traderii subliniază că este nevoie de transporturile maritime pentru a creşte, în mod semnificativ, volumul livrărilor.

„Cu siguranţă proprietarii navelor care sunt blocate în Ucraina începând din februarie vor vrea să le scoată de acolo. Întrebarea care se pune este dacă proprietarii de nave vor fi dispuşi să revină în porturile din Ucraina pentru a prelua o nouă încărcătură de cereale", a subliniat Matt Ammermann.

În data de 22 iulie, Rusia şi Ucraina au semnat, la Istanbul, un acord cu privire la instaurarea unor culoare securizate cu scopul de a permite exportul de cereale blocate în Ucraina. Acordul va fi valabil timp de '120 de zile', respectiv patru luni, timp în care pot fi transportate cele circa 25 de milioane de tone din silozurile ucrainene înaintea strângerii noii recolte.

Navele şi încărcătura ar urma să fie inspectate la Istanbul, sub autoritatea Centrului comun de coordonare (CCC), care a fost inaugurat oficial săptămâna trecută la Istanbul, conform acordului semnat pe 22 iulie de Ucraina şi Rusia, cu medierea Turciei şi a ONU.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Dezvăluiri despre culisele unor negocieri secrete care ar fi putut termina demult războiul din Ucraina / Putin și Zelenski au fost dispuși să ia în cons…

2 Hărți care dau fiori / Victoria Rusiei în Ucraina ar avea consecințe devastatoare pentru apărarea NATO. România, printre țările aflate în pericol

3 Un text dur și fără perdea despre ce se întâmplă acum în Ucraina și în „lumea civilizată”

4 VIDEO Unde o fi plecat așa intempestiv Nicușor Dan?

5 Foarte interesante amănunte...