Româncele din mediul urban consideră tehnologia o cale de comunicare cu cei dragi (studiu)

Româncele din mediul urban consideră tehnologia o cale de comunicare cu cei dragi (studiu)

Aproape jumătate dintre femeile din România care locuiesc în mediul urban (46%) consideră tehnologia ca fiind o cale de comunicare cu cei dragi, în timp ce aplicaţiile de social media preferate sunt Facebook, Instagram şi Whatsapp, arată rezultatele unui studiu de specialitate realizat de Starcom, publicat marţi.

Cercetarea Tech Woman evidenţiază faptul că, pentru 62% dintre femeile de la oraş principala barieră în a folosi noile tehnologii este preţul mare al dispozitivelor. Pe acelaşi palier, peste două treimi (67%) din totalul bărbaţilor au astfel de îngrijorări.

Potrivit studiului, pentru aproape jumătate dintre femeile care locuiesc în mediul urban din România (46%), tehnologia constituie o cale de comunicare cu persoanele apropiate. De asemenea, 8 din 10 femei susţin că utilizarea noilor tehnologii este importantă sau foarte importantă.

"Femeile pasionate de gadget-uri sunt în contact permanent cu telefonul mobil în timpul zilei, iar smartphone-ul este ultimul dispozitiv pe care îl accesează înainte de a merge la culcare. De asemenea, pentru aceste femei, noile gadget-uri sunt o formă de distracţie şi o modalitate de a-şi simplifica viaţa. Pe categorii de vârstă: femeile tinere arată un entuziasm mai mare în ceea ce priveşte gadget-urile şi se informează despre noile modele apărute mai mult în mediul online, din social media şi recenzii ale influencerilor; femeile mai mature însă preferă experienţa magazinelor fizice şi recomandările personale. În noul context, este de aşteptat ca şi targetul matur să se orienteze către informarea online", se menţionează în concluziile studiului Starcom.

În acelaşi context al noilor tehnologii, majoritatea femeilor din mediul urban, indiferent de vârstă, au auzit de Artificial Intelligence (AI), roboţi şi Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), popularitatea fiind mai mare în rândul segmentului de vârstă 18 - 24 de ani (40%) faţă de media din urban (27%).

În ceea ce priveşte dispozitivele şi gadgeturile, bărbaţii deţin într-o măsură mai mare televizoare smart, boxe portabile şi ceasuri smart, însă procentul celor care deţin tehnologii de nişă, precum console, ochelari VR şi drone rămâne unul scăzut.

Datele Starcom relevă că, printre cele mai utilizate aplicaţii din social media de către femei se află Facebook (96%), Instagram (41%) şi Whatsapp (18%).

Totodată, jocurile cele mai populare printre femei sunt Candy Crush (25%), Solitaire (11%) şi Gardenscapes (5%).

Pe segmentul reţelelor de socializare, studiul mai arată că, la nivel emoţional, femeile cu vârste între 45 şi 54 de ani sunt cele care simt cele mai mult că prin acest tip de comunicare se pierde interacţiunea umană.

Studiul Tech Women a fost realizat în perioada 28 februarie - 6 martie 2020 de agenţia de media Starcom pe un eşantion de 806 de interviuri CAWI (Computer Assisted Web Interviews), cu femei şi bărbaţi, de peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de internet.

Starcom este parte din cea mai mare reţea de media din lume, Publicis Media Groupe. Înfiinţată în anul 2000, Starcom este prima agenţie de media din România premiată la Cannes, dar şi la alte festivaluri, precum Eurobest, Ador, Portoroz, Effie şi Webstock.

Publicis Groupe România, prezent de 25 ani pe piaţa locală, este cel mai mare grup de marketing, comunicare şi transformare digitală din România, ce are în portofoliu unele dintre cele mai puternice agenţii de marketing şi comunicare din lume: Publicis România, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom şi Spark Foundry. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 PSD și PNL vor avea candidați separați la București: Gabriela Firea și Sebastian Burduja

2 Citiți și voi cine s-a prezentat la prima recrutare de soldați organizată de MAPN în 2024

3 O informație care dă fiori / Ce știe CIA despre intențiile Rusiei în Europa?

4 AUDIO Numele lui Coldea, într-un nou scandal. Anca Alexandrescu a difuzat înregistrări depuse la DNA

5 „Dacă voiai să câștigi nu era suficient doar să-ți petreci câteva ore cu un bărbat”