Timiș: DIICOT a formulat cererea de prelungire a arestului pentru lotul "Motorina CFR"

Timiș: DIICOT a formulat cererea de prelungire a arestului pentru lotul "Motorina CFR"

Procurorii DIICOT Timișoara au formulat, deja, o solicitare la Tribunalul Timiș de prelungire a arestării pentru cei din lotul "Motorina CFR", aflați în diferite forme de reținere, din luna aprilie, întrucât termenul urmează să le expire inculpaților pe data de 14 mai.

În urmă cu o lună au fost arestați preventiv pentru 30 de zile toți liderii grupului infracțional, respectiv, gestionar-șef Borza Gheorghe, contabila-șefă Silaghi Florina, liderul de sindicat Boloș Ioan Irimie și Martin Liviu, administratorul societății comerciale, iar sub arest la domiciliu au fost puși directorul Depoului, Jigoria Cristian, adjuncta Depoului, Apostol Alina, și agentul de la Poliția TF, Nanu Ilarie.

Luni, Tribunalul Timiș au acceptat solicitarea formulată de Jigoria Cristian "de a părăsi domiciliul în perioada 22 mai (ora 21.00) — 24 mai (ora 10.00), pentru a se deplasa pe raza municipiului București, la sediul Tribunalului București", în timp ce pentru Apostol Alina pronunțarea în același sens a for amânată "pentru a se emite adresa către Depoul Timișoara", au precizat surse judiciare ale instanței județene.

Potrivit rechizitoriului procurorilor, începând cu anul 2010 până în prezent, la nivelul Depoului de Locomotive Timișoara "s-a constituit și a acționat un grup infracțional organizat, având ca scop însușirea și sustragerea combustibilului din gestiune, în baza unui plan infracțional foarte bine conceput, cu roluri clar definite pentru fiecare dintre membrii grupării. Grupul infracțional organizat s-a constituit în jurul persoanelor cu atribuții de conducere, organizare și control din cadrul instituției, suspecții având sarcini și roluri clar definite în cadrul grupării".

Procurorul șef al DIICOT Timișoara, Alex Florența, explica pentru AGERPRES că "valorificarea propriu-zisă a motorinei sustrase se făcea prin două modalități, pentru cantitățile mici se încărca în diferiți recipienți și pleca". "Pentru cantitățile mai mari, în incinta depoului era amenajat un spațiu care aparține tot CFR, dar care fusese dat în folosință fără niciun contract în sine, unei societăți care-și amplasase o pompă în incinta spațiului respectiv. O conductă artizanală improvizată lega rezervoarele propriu-zise ale CFR, în care depozitau cantitatea de combustibil pe care reușeau să-l sustragă și se vărsa prin această conductă în stația tip PECO din spațiul artizanal, unde noaptea veneau tot felul de tiruri de la societăți, încărcau motorina cu care plecau mai departe. Acolo s-a muncit, nu glumă", preciza procurorul Alex Florența.

Potrivit acestuia, suspecții puneau în locomotive o cantitate de combustibil care le ajungea pentru efectuarea cursei, dar în actele întocmite treceau cantități mai mari. "Cu un debimetru și cu sprijinul laboranților din instituție, se jongla la cantitățile de motorină, astfel încât în locomotivele care plecau în curse se vărsa o cantitate concretă care le ajungea pentru efectuarea cursei, iar în actele întocmite se treceau cantități mai mari. Diferența de cantitate, în actele în fals întocmite, era jonglată, prin intermediul conducerii sucursalei, șefi de unitate, adjunctul șefului de unitate, gestionarul-șef, după anumiți parametri, calcule, astfel încât ei să se acopere în gestiune și să pară totul în regulă", arăta șeful DIICOT Timișoara.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO „Ucrainenii au luat 8.000 de telefoane mobile și le-au pus pe stâlpi de doi metri, așa detectează dronele Shahed”

2 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

3 Așa o fi? /

4 Dezvăluirile neașteptate ale șefului serviciului secret din Ucraina

5 Culisele uriașului scandal care zguduie regimul Orban, în Ungaria