Trump sugerează companiei Boeing să remedieze avionul 737 MAX şi să-i facă un ''rebranding''

Trump sugerează companiei Boeing să remedieze avionul 737 MAX şi să-i facă un ''rebranding''

Preşedintele Donald Trump a cerut luni companiei Boeing să remedieze deficienţele modelul 737 MAX şi să-i facă un ''rebranding'', după ce două catastrofe aeriene au condus la consemnarea la sol a acestui tip de avion în întreaga lume ca urmare a suspiciunilor privind funcţionarea sistemului automat de control, bănuit a fi la originea ambelor accidente, relatează Reuters şi AFP.

''Ce ştiu eu despre branding, probabil nimic (dar am devenit preşedinte!), însă dacă aş fi Boeing, aş remedia Boeing 737 MAX, i-aş adăuga unele caracteristici deosebite, & aş REBRANDUI avionul cu un nou nume. Niciun produs nu a suferit ca acesta. Dar din nou, ce naiba ştiu eu?'', a scris Trump pe Twitter.

Acest tip avion, dat în exploatare în mai 2017, a cunoscut în mai puţin de şase luni două accidente mortale. Pe 28 octombrie un aparat al companiei indoneziene Lion Air s-a prăbuşit la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Jakarta, toţi cei 189 de oameni aflaţi la bord pierzându-şi viaţa, iar pe 10 martie un avion similar al companiei Ethiopian Airlines s-a prăbuşit tot la scurt timp după decolare, făcând 157 de victime. Ambele aparate au urmat traiectorii dezordonate, cu oscilaţii de viteză şi altitudine.

Deşi investigaţiile sunt încă în desfăşurare, este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

Compania Boeing a anunţat cu două săptămâni în urmă că a testat cu succes o actualizare a softului pentru sistemul MCAS. Cele circa 300 avioane de acest tip rămân în continuare la sol, iar unele companii aeriene l-au scos din planul de zbor până în luna august.AGERPRES

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 I-a mirosit pe ruși? / Adelin Petrișor a demisionat de la Euronews România cu doar câteva zile înainte de lansarea postului

2 VIDEO Priviți, 7 lovituri „chirurgicale” aplicate de ucraineni unităților ruse ascunse printre casele unui sat

3 „Toaleta de pe plajă a fost distrusă” / Mesajul ucrainenilor după un atac rusesc cu rachete Kalibr asupra Odessei

4 „Elitele GRU şi FSB cred că Putin a pierdut războiul. Ele văd o lovitură de stat ca pe o posibilitate realistă”

5 „Navele rusești nu vor avea unde să se ascundă în Marea Neagră”