Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Află detalii aici. De acord

Trump sugerează companiei Boeing să remedieze avionul 737 MAX şi să-i facă un ''rebranding''

Preşedintele Donald Trump a cerut luni companiei Boeing să remedieze deficienţele modelul 737 MAX şi să-i facă un ''rebranding'', după ce două catastrofe aeriene au condus la consemnarea la sol a acestui tip de avion în întreaga lume ca urmare a suspiciunilor privind funcţionarea sistemului automat de control, bănuit a fi la originea ambelor accidente, relatează Reuters şi AFP.

''Ce ştiu eu despre branding, probabil nimic (dar am devenit preşedinte!), însă dacă aş fi Boeing, aş remedia Boeing 737 MAX, i-aş adăuga unele caracteristici deosebite, & aş REBRANDUI avionul cu un nou nume. Niciun produs nu a suferit ca acesta. Dar din nou, ce naiba ştiu eu?'', a scris Trump pe Twitter.

Acest tip avion, dat în exploatare în mai 2017, a cunoscut în mai puţin de şase luni două accidente mortale. Pe 28 octombrie un aparat al companiei indoneziene Lion Air s-a prăbuşit la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Jakarta, toţi cei 189 de oameni aflaţi la bord pierzându-şi viaţa, iar pe 10 martie un avion similar al companiei Ethiopian Airlines s-a prăbuşit tot la scurt timp după decolare, făcând 157 de victime. Ambele aparate au urmat traiectorii dezordonate, cu oscilaţii de viteză şi altitudine.

Deşi investigaţiile sunt încă în desfăşurare, este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

Compania Boeing a anunţat cu două săptămâni în urmă că a testat cu succes o actualizare a softului pentru sistemul MCAS. Cele circa 300 avioane de acest tip rămân în continuare la sol, iar unele companii aeriene l-au scos din planul de zbor până în luna august.AGERPRES


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 ALERTĂ Se detonează Toader? „Voi veni cu o scrisoare publică și voi arăta adevăratele motive ale revocării”

2 Informație. Planul B al lui Dragnea în cazul în care președintele va refuza numirea lui Nicolicea

3 BOMBA nopții! Cum îi lucra Maior pe Iohannis și Hellvig! Dezvăluiri INCENDIARE!

4 LIVE din COCINA PSD! Toader, OUT! Nicolicea, propus ministru al Justiției!

5 CULISE Dăncilă și Dragnea NU s-au împăcat! Cum l-a sfidat Proasta pe Dragnea în CEx și ce reacția a avut Demen…

recomandări

Te ia DNA: ENESCU ION

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Noi dovezi că pisicile conduc de fapt lumea