Ungureanu: Bolnavii cronici care au nevoie de spitalizare, discriminaţi de pacienţii cu COVID-19 internaţi care au refuzat vaccinarea

Deputatul USR Emanuel Ungureanu a afirmat, marţi, că, în prezent, persoanele cu boli cronice care au nevoie de spitalizare sunt discriminate de către pacienţii cu COVID-19 care au refuzat vaccinarea şi ajung să fie internaţi.

Într-o declaraţie pentru RFI, Ungureanu a adus în discuţie plata serviciilor medicale pentru pacienţii infectaţi cu SARS-CoV-2 internaţi, care au refuzat vaccinul anti-COVID.

"Cei care se plâng de discriminare şi mă refer la cei nevaccinaţi sau cei care vorbesc despre vaccinare obligatorie ţin să le aduc aminte că la fel de discriminaţi sau mai grav discriminaţi sunt pacienţii cu boli cronice, pentru că, în clipa în care o secţie de Terapie Intensivă se umple în proporţie de 70% cu pacienţi nevaccinaţi, cei care au nevoie de spital şi sunt vaccinaţi, dar sunt cu boli cronice, brusc se trezesc discriminaţi de nevaccinaţii care refuză un tratament, din motive neînţelese, mă refer la vaccin. Iată o altă perspectivă, apropo de cei care strigă: 'Vrem libertate, vrem drepturi egale'. Mă întreb, se gândeşte cineva la cei mai mulţi dintre pacienţii din România, care nu au COVID şi care nu au acces în spitale, pentru că alţi concetăţeni refuză vaccinul?", a explicat deputatul USR.

În opinia sa, "ne-vaccinarea s-a transformat într-un fel de religie şi o luptă absurdă despre libertăţi", iar o comparare a certificatului verde COVID cu documente emise în timpul regimului nazist denotă "un grad de analfabetism înfiorător".

"Certificatul verde este o formă de protecţie, de salvare a vieţii. Nazismul nu a avut nicio preocupare pentru a salva vieţi, ci pentru a extermina vieţi, în mod incredibil. Societatea noastră are nişte falii îngrozitoare şi, pentru că nu există comunicatori la vârful ţării care să explice, totuşi, că avem o mare categorie de români discriminaţi de către nevaccinaţi şi care nu au acces la sistemul sanitar, datorită încăpăţânării acestora. Ce-ar fi să introducem în România plata serviciilor medicale pentru pacienţii nevaccinaţi, care refuză vaccinul? Ok, vrei să fii liber, vrei să strigi că ai drepturi? Dacă refuzi vaccinul, atunci când ajungi la spital, plăteşte! Nu vrei nici testare, nu vrei nici vaccinare, dar vrei să ocupi un loc în spital pentru un pacient cu altă boală foarte gravă şi care nu are de ales cum ai avut tu, îi iei patul, nici nu vrei să plăteşti, dar strigi libertate", a spus Ungureanu.

Întrebat dacă măsura aceasta ar respecta Constituţia, deputatul USR a replicat că datoria lui este aceea de a salva vieţi.

"Toate măsurile despre care vorbim noi în aceste zile se învârt în jurul articolului 53 din Constituţie (privind condiţiile de restrângere a unor drepturi şi libertăţi - n.r.). Eu am datoria, ca parlamentar, să protejez viaţa. Toate celelalte drepturi din Constituţie se subordonează acestui drept fundamental. Aşa este construită Constituţia, piramidal. Eu am datoria să salvez viaţa", a precizat Emanuel Ungureanu.

Potrivit acestuia, în Parlament ar exista voturi suficiente pentru certificatul verde COVID.

"Domnul Cîţu este autorul de facto al acestei degringolade din zona de luptă împotriva pandemiei, suntem într-o situaţie catastrofală cu numărul zilnic de morţi. Chiar dacă numărul infectărilor scade, avem încă un număr foarte mare de morţi zilnic, datorită sistemului ATI care este plin ochi, încă, de bolnavi în stare foarte gravă. Nu ştiu de ce se insistă că nu ar exista voturi pentru certificatul verde, pentru că sunt şi fără PSD. Aici este un joc politic între PNL şi PSD, un joc de frumuseţe în faţa electoratului, cu consecinţe dramatice", a transmis deputatul USR. AGERPRES

populare
astăzi

1 VIDEO „Ucrainenii au luat 8.000 de telefoane mobile și le-au pus pe stâlpi de doi metri, așa detectează dronele Shahed”