UPDATE COTAR amână protestul anunțat pentru miercuri, 2 noiembrie

UPDATE COTAR amână protestul anunțat pentru miercuri, 2 noiembrie

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) amână protestul anunțat pentru data de 2 noiembrie 2016, după discuțiile avute cu reprezentanții Guvernului, care au promis găsirea unor soluții în privința stopării pirateriei în transportul rutier de persoane.

"În urma primei runde de discuții, s-a luat hotărârea ca în ședința de Guvern care va avea loc mâine (miercuri — n. r.) să se discute cu miniștrii Finanțelor, Interne, Transporturi problemele legate de activitatea neautorizată (piraterie) în transportul rutier, impactul produs asupra bugetului adus prin frauda fiscală făcută de aceștia, urmând să se ia o decizie la nivel de Guvern. (...). Această stare de fapt s-ar fi putut rezolva din vară, când a fost dată OUG pentru portbagajul taxiurilor. Atunci, COTAR a cerut includerea în OUG a unor reglementări privind eliminarea pirateriei din transportul rutier de persoane, însă Ministerul Transporturilor nu a vrut să țină cont, cu toate că propunerea ar fi trebuit să vină din partea lor, de plângerile transportatorilor de persoane", informează COTAR, într-un comunicat remis marți AGERPRES.

Reprezentanții COTAR susțin că pirateria în transportul de persoane a devenit "o activitate tolerată și nesancționată de autoritățile române".

"Lipsa de implicare a autorităților române a permis, în decursul ultimilor ani, dezvoltarea unui fenomen al transportului regulat de persoane fără licență, în mod ilegal, dar nesancționat, cu orare afișate și stații de preluare a clienților, în mod clar stabilite. Astfel de firme care desfășoară activități ilegale au ajuns să-și promoveze serviciile și prin reclame și spoturi publicitare: 'Peste 40.000 de clienți și mai mult de 2.000.000 km anual parcurși în siguranță ne recomandă ca cea mai bună și sigură companie de transport'. Lipsesc din această prezentare două cuvinte cheie, care ar trebui să preocupe serios autoritățile române: ilegal și evazionist", precizează COTAR.

Potrivit sursei citate, Legea taximetriei conține în mod deliberat formulări evazive și incomplete, pentru a permite "grupurilor de interese apropiate unor oameni politici" să profite de o legislație lacunară și făcută cu dedicație. Această lege a fost modificată astfel încât să le permită unor clienți politici să desfășoare activități de taxi în alte localități, în afara zonei în care taximetriștii au licență de funcționare. Reprezentanții COTAR afirmă că, în prezent, sunt mii de taxiuri cu licență în localitățile din jurul Bucureștiului, dar care, în realitate, își desfășoară activitatea în Capitală.

"Parlamentarii care au avut interese au modificat OUG 34/2010 prin legea 168/2010, făcând schimbări exact la acel articol care permitea organelor de control să elimine activitatea neautorizată, ilegală din această activitate. Activitățile ilegale și evazioniste de transport persoane în regim taxi, prin folosirea unor platforme informatice (de tipul UBER sau Bla-Bla Car), încalcă dreptul la concurență loială și care conduc la dispariția activității de taxi în condiții legale", afirmă transportatorii.

Aceștia atrag atenția, totodată, asupra faptului că, în timp ce transportatorii care au curse regulate sunt supuși controalelor drastice din partea autorităților competente, clienții apelează la cursele ilegale, afișate pe site-urile specializate, în sistem Bla-Bla Car. Potrivit COTAR, aceste curse nu sunt verificate, nu sunt sancționate și nici fiscalizate, însă au deja reclamă agresivă pe toate paginile de internet, prejudiciind afacerile legale, care aduc bani la bugetul statului, conform legislației în vigoare.

"Noi nu cerem să dispară concurența de pe piață, ci să se autorizeze conform legislației in vigoare, astfel vom avea o concurență legal autorizată. Legea românească trebuie să protejeze activitățile legale și să găsească mijloace de descurajare a activităților ilegale. Dacă acest lucru nu se întâmplă, putem înțelege că diverși parlamentari au inițiative legislative care stimulează 'ciubucăreala' în aceste activități, având, cel mai probabil, interese financiare în acest domeniu", a declarat președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.

În plus, COTAR solicită pentru utilizatorii de licențe de taxi, dobândirea dreptului de proprietate a licenței de taxi, la cerere, așa cum se întâmplă în țări civilizate, în toată Uniunea Europeană.

"Apariția OUG 69/2016, prin care se acordă facilități de transport elevilor, este o măsură pe care Guvernul României ar fi trebuit să o ia de mult timp, dar forma sub care a fost gândită nu duce decât la împovărarea transportatorului privat, care și acum așteaptă câte un an de zile să-i fie rambursată contravaloarea cupoanelor de transport pentru pensionari. COTAR propune transport gratuit pentru toți elevii, iar transportatorii de persoane, prin curse regulate, să plătească 5% TVA, deductibil până la urmă. Guvernul are pârghiile necesare și oameni supercalificați să facă toate calculele necesare privind încasarea de TVA și plata parțială a abonamentelor școlare, astfel încât va avea o mare surpriză când va constata, în urma calculelor, că propunerea noastră va deroga bugetul României de o imensă sumă de bani, în timp ce contravaloarea integrală a biletelor va rămâne în bugetul familiilor elevilor. Vor fi trei câștigători: statul, cetățeanul și transportatorul", susține COTAR.

COTAR a anunțat în data de 24 octombrie că va organiza pe 2 noiembrie un miting de protest în fața Guvernului, la care vor participa 6.000 de autovehicule .

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Nu le zice rău Ciucă...

4 Era omul Rusiei? / O anchetă de contraspionaj duce la demiterea comandantului polonez al EUROCORPS, locotenent-generalul Jaroslaw Gromadzinski

5 „Le-am spus atunci, foarte clar: Într-o lună începe războiul”