Victor Costache: De câte ori se reformează ceva în medicină, se scoate această utopie a privatizării

Victor Costache: De câte ori se reformează ceva în medicină, se scoate această utopie a privatizării

Modificarea Legii nr. 95 a Sănătăţii are în vedere, în principal, punerea pacientului în centrul sistemului, astfel încât să poată să aleagă unde se tratează - în spitale de stat sau la privat, a explicat, luni, într-o conferinţă de presă, ministrul Victor Costache, subliniind că nu este vorba de privatizare.

"De câte ori se reformează ceva în medicină, se scoate această utopie a privatizării. Noi ne dorim să punem pacientul în centrul sistemului şi să lăsăm pacientul să aleagă. Ştiţi foarte bine situaţia catastrofică în care ne aflăm ca sistem sanitar iar una dintre cauze a fost această îngrădire a pacienţilor. Scopul acestor măsuri legislative este să ieşim din acest fenomen de îngrădire a drepturilor. Spitalele private au fost incluse demult în programele naţionale - din 2013 sau 2014. Era lăsat în suspans această formulare ambiguă când sunt excedate anumite capacităţi de primire, lucru absolut ambiguu şi greu de interpretat. Este vorba despre o updatare firească a acestei legislaţii din 2014. De asemenea, sunt luate şi alte măsuri de modernizare a Legii 95, a acestor servicii medicale integrate ca şi celelalte ţări europene. (...) Este exemplul copiilor cu autism, unde li se plătea medicaţia, dar nu li se asigura suportul mult mai necesar a tot ce înseamnă logoped sau psiholog", a declarat ministrul Sănătăţii.


populare
astăzi

1 Documente / Această turnătoare a fost timp de 10 ani membră CNA...

2 Românul care l-a consiliat pe Trump anunță ce li se pregătește rușilor și coreenilor. „N-are nicio problemă să recurgă la metode foarte dure”

3 Are dreptate Mircea Marian / Coaliția de guvernare a mărit taxele și acum nu mai produce nimic

4 VIDEO Priviți, trupele speciale ale Ucrainei au spart frontul rusesc la Zaporojie și au eliberat o localitate strategică

5 VIDEO „Este cea mai amplă operațiune de transport feroviar din Europa din ultimii 30-40 de ani”