Albastru și negru sunt cele mai bune culori vestimentare la un interviu de angajare (sondaj)

Albastru și negru sunt cele mai bune culori vestimentare la un interviu de angajare (sondaj)

Articolele vestimentare spun multe lucruri despre persoana care le poartă și despre felul în care este percepută, iar culorile alese la un interviu de angajare sunt extrem de importante, scrie references.be.

Site-ul de joburi CareerBuilder a publicat un sondaj desfășurat în rândul a 2.099 de persoane care lucrează la firme de recrutare. Potrivit lor, cele mai bune culori care se pot purta la un interviu de angajare sunt albastru și negru, iar cea mai nerecomandabilă este portocaliu.

Se pare că cele mai sigure culori la prima întâlnire profesională sunt cele tradiționale, cum ar fi negru, albastru, gri și maro, în timp ce culorile mai creative, ca portocaliul, ar putea părea excentrice la un interviu de angajare.

Fiecare culoare este asociată cu un mesaj. De exemplu, negrul duce cu gândul la leadership. Poate fi considerat o culoare rece, dar, potrivit lui Karen Haller, expertă în branding, dacă este purtat corect, poate sugera "strălucire, sofisticare și exclusivitate". Negrul este o culoare de luat în serios, dacă este să ne gândim la Chanel și Yves Saint Laurent, care recurg la el pentru a arăta că sunt lideri în domeniul lor.

Albastrul este una din cele mai bune culori de purtat la un interviu de angajare fiindcă degajă încredere și siguranță. Lisa Johnson Mandell de la AOL Jobs consideră că "cea mai bună culoare pentru o astfel de ocazie este bleumarin fiindcă inspiră siguranță. Șansele de a obține un loc de muncă sunt cele mai ridicate când candidatul poartă bleumarin", afirmă ea.

Culoare gri reflectă independență și capacitatea de a ieși în evidență, dublate de încredere în sine. Culoarea se mai asociază cu solitudinea, mesajul fiind că persoana care îl poartă este autonomă, independentă și aptă să gândească singură.

Alte culori recomandate la interviul de angajare sunt alb și bej, însă interlocutorul ar putea crede că ele indică faptul că persoana este fadă sau că nu are încredere în sine. În schimb, dă impresia de organizare și meticulozitate fiindcă orice mic incident din neatenție ar lăsa urme pe ținuta de un alb imaculat. Lisa Mandell îi sfătuiește pe cei care vor să se angajeze să poarte alb sau bej la interviu dacă în firma unde vor să fie încadrați se poartă în general culori închise.

Culoarea maro inspiră căldură, siguranță, fiabilitate și credibilitate. Este suficient să ne gândim la mărcile care folosesc această culoare în logo-ul lor: UPS, M&M, Louis Vuitton.

Roșul evocă pasiune și putere. Este cea mai bună culoare când se urmărește convingerea sau impresionarea interlocutorului. Se asociază și cu energie și curaj.

Culorile mai vii, cum ar fi verde, galben, portocaliu și violet, reflectă bucurie și atrag atenția, dar nu se asociază neapărat cu încrederea sau angajamentul, valori fundamentale care trebuie transmise la un interviu de angajare. Ele sunt recomandate mai degrabă la petreceri sau la happy hours. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 Bilanțul după trei luni al noului comandant al Forțelor Armate Ucrainene: Armata lui Putin sângerează din greu, dar câștigă încă teren

3 STENOGRAME „Eugen Mîrtz i-a inoculat victimei ideea că prin sexul anal a salvat-o de la moarte deblocându-i o chakră ce controlează punctele vitale”

4 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

5 Prima intoxicare aruncată pe piață de Antena 3, un sondaj realizat de fostul ginere al lui Dan Voiculescu