Media Fact Book: Piaţa de publicitate va fi de 322 milioane de euro în 2015, în creştere faţă de 2014

Media Fact Book: Piaţa de publicitate va fi de 322 milioane de euro în 2015, în creştere faţă de 2014

Valoarea totală netă a pieţei de publicitate locale va fi de 322 de milioane de euro în acest an, în uşoară creştere faţă de 2014, când a ajuns la 312 milioane de euro, potrivit studiului Media Fact Book, lansat miercuri de agenţia de media Initiative.

Media Fact Book: Piaţa de publicitate va fi de 322 milioane de euro în 2015, în creştere faţă de 2014 (Imagine: Hepta)

În 2014, piaţa de publicitate din România a cunoscut o uşoară evoluţie (+2% faţă de 2013), după mai mulţi ani de continuă scădere, şi este de aşteptat ca trendul crescător să se menţină şi în 2015.

Potrivit Media Fact Book , televiziunea continuă să aibă cea mai mare cotă din piaţa de publicitate şi a crescut în 2014 cu 3%, faţă de 2013, în timp ce outdoor-ul (OOH) a scăzut cu 2%, zona radio s-a menţinut la aproximativ acelaşi nivel ca în 2013, iar online-ul a crescut cu 10% faţă de anul precedent. În schimb, printul a scăzut anul trecut cu 10% faţă de 2013.

Anul trecut, TV-ul a atras 198 de milioane de euro, online-ul - 51 de milioane de euro, OOH-ul - 27 de milioane de euro, printul - 17 milioane de euro, iar radioul - 18 milioane de euro.

Potrivit estimărilor Media Fact Book, în 2015, TV-ul va continua să atragă cele mai mari investiţii în publicitate (205 milioane de euro), fiind urmat de online (56 de milioane de euro), OOH (27 de milioane de euro), în timp ce radioul va atrage 18 milioane de euro, iar printul va atrage 16 milioane de euro.

În ceea ce priveşte online-ul, studiul remarcă faptul că popularitatea reţelei de socializare Facebook a continuat să crească anul trecut, în România fiind înregistraţi peste 7,8 milioane de utilizatori ai acestei platforme. De asemenea, numărul de utilizatori ai YouTube România a crescut la peste 6,9 milioane, iar cei ai reţelei profesionale LinkedIn au crescut la 1,5 milioane în 2014, faţă de 1,25 milioane, în 2013.

Media Fact Book este o lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia de media Initiative, din anul 1997.

Initiative este una dintre cele mai mari reţele de media independente din lume, asigurând servicii specializate de planificare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Sursa: mediafax.ro


populare
astăzi

1 BREAKING General american / „Forțele NATO ar putea captura regiunea puternic fortificată Kaliningrad a Rusiei într-un interval de timp de care nu s-a m…

2 Cine e Mihaela Rădulescu? / Speculațiile presei din Italia

3 VIDEO Schemă mai tâmpă de furt nu există / Cele 30 de mașini de la cancelaria premierului au avut consum mediu de 20 litri / 100 km

4 BREAKING Președintele României, declarații dure despre serviciile secrete într-o publicație germană

5 Uite un articol care chiar merită citit despre „Baronii Hranei”