Media Fact Book: Piaţa de publicitate va fi de 322 milioane de euro în 2015, în creştere faţă de 2014

Media Fact Book: Piaţa de publicitate va fi de 322 milioane de euro în 2015, în creştere faţă de 2014

Valoarea totală netă a pieţei de publicitate locale va fi de 322 de milioane de euro în acest an, în uşoară creştere faţă de 2014, când a ajuns la 312 milioane de euro, potrivit studiului Media Fact Book, lansat miercuri de agenţia de media Initiative.

Media Fact Book: Piaţa de publicitate va fi de 322 milioane de euro în 2015, în creştere faţă de 2014 (Imagine: Hepta)

În 2014, piaţa de publicitate din România a cunoscut o uşoară evoluţie (+2% faţă de 2013), după mai mulţi ani de continuă scădere, şi este de aşteptat ca trendul crescător să se menţină şi în 2015.

Potrivit Media Fact Book , televiziunea continuă să aibă cea mai mare cotă din piaţa de publicitate şi a crescut în 2014 cu 3%, faţă de 2013, în timp ce outdoor-ul (OOH) a scăzut cu 2%, zona radio s-a menţinut la aproximativ acelaşi nivel ca în 2013, iar online-ul a crescut cu 10% faţă de anul precedent. În schimb, printul a scăzut anul trecut cu 10% faţă de 2013.

Anul trecut, TV-ul a atras 198 de milioane de euro, online-ul - 51 de milioane de euro, OOH-ul - 27 de milioane de euro, printul - 17 milioane de euro, iar radioul - 18 milioane de euro.

Potrivit estimărilor Media Fact Book, în 2015, TV-ul va continua să atragă cele mai mari investiţii în publicitate (205 milioane de euro), fiind urmat de online (56 de milioane de euro), OOH (27 de milioane de euro), în timp ce radioul va atrage 18 milioane de euro, iar printul va atrage 16 milioane de euro.

În ceea ce priveşte online-ul, studiul remarcă faptul că popularitatea reţelei de socializare Facebook a continuat să crească anul trecut, în România fiind înregistraţi peste 7,8 milioane de utilizatori ai acestei platforme. De asemenea, numărul de utilizatori ai YouTube România a crescut la peste 6,9 milioane, iar cei ai reţelei profesionale LinkedIn au crescut la 1,5 milioane în 2014, faţă de 1,25 milioane, în 2013.

Media Fact Book este o lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia de media Initiative, din anul 1997.

Initiative este una dintre cele mai mari reţele de media independente din lume, asigurând servicii specializate de planificare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Sursa: mediafax.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Horoscop vineri, 3 mai 2024. Cei din zodia Berbec fac o schimbare în viață, iar Scorpionii ignoră sfatul partenerului

2 Schimbarea importantă făcută de Loteria Română în Săptămâna Mare

3 VIDEO Cea mai mare afacere a Securității / „Era o adevărată fabrică de bani. Nu știu dacă mai era cineva în România acelor ani care să câștige atât de m…

4 Ucraina contraatacă și face ravagii pe tronsonul de cale ferată Moscova–Kursk

5 VIDEO Ce a căutat Piedone la Istanbul?