Revoluţie în ştiinţă! Cercetătorii au creat un cod genetic artificial în ADN-ul unei bacterii

Literele sunt cele patru subunităţi ale ADN-ului, adică bazele, care sunt legate împreună pentru a face lanţul genetic. În majoritatea organismelor bazele se îmbină - A cu T şi C cu G, formând un lanţ.

Cercetătorii de la Institutul La Jolla din California au reuşit să îmbine nucleotide sinetice, numite D5SICS şi dNsM, care au făcut un nou lanţ ADN. Practic, biochimiştii din California au reuşti să transforme ADN-ul, cel care dă codul genetic al omului sau al oricărui organism viu şi să adauge elemnente artificiale.

Practic, aceasta este prima formă de viaţă semi-sintetică. Experimentul făcut de cercetătorii din California au avut loc pe o bacterie şi a extins alfabetul genetic de la patru litere la şase litere. Descoperirea a fost publicată astăzi în revista ştiinţifică “Nature”.

Organismul creat de cercetători este primul care are trei lanţuri de baze.

Cum arată ADN-ul?

ADN-ul este acidul dezoxiribonucleic, care este format din molecule organice dintre cele mai complexe. Ea se găseşte în fiecare celulă a fiinţelor vii. ADN-ul este un compus nucleic în structura căruia se repeta un set limitat de macromolecule, numite nucleotide.

Cele patru baze naturale ale ADN-ului, A, C, T şi G nu se pot combina decât într-un anumit mod. Adenina doar cu Tinina şi citozina doar cu guanina. Deşi au fost făcute mutaţii genetice în ADN, până acum cercetătorii nu au reuşti să introducă două noi baze, care să se combine separat. Nu ştim încă ce s-ar putea întâmpla pe viitor, dar posibilităţile sunt nelimitate. Pentru a vă face o imagine, omul are 3,27 de miliarde de perechi de baze, fiecare om având o structură ADN diferită.

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/adn" target="_blank">View the story "ADN" on Storify</a>]