Ambreiajul în frânare, riscul de care instructorii auto uită să ne avertizeze. Titi Aur: „Metoda e valabilă doar la școala de șoferi“ VIDEO

Ambreiajul în frânare, riscul de care instructorii auto uită să ne avertizeze. Titi Aur: „Metoda e valabilă doar la școala de șoferi“ VIDEO

Folosirea incorectă a pedalei de ambreiaj în momentul frânării poate strica mașina mai repede decât ar fi normal. Titi Aur, fostul campion la automobilism, a constatat că greșeala este des întâlnită printre conducătorii auto din România.

Pedala ambreiaj. FOTO mafserv.ro

Expertul Titi Aur arată prin apăsarea pedalei de ambreiaj când nu e cazul, forțați discurile de ambreiaj să se despartă, ceea ce poate duce la uzura prematură a acestora.

Foarte mulți șoferi calcă ambreiajul și atunci când nu trebuie. Din păcate, am întâlnit șoferi care conduceau de 30 ani și când i-am spus eu, fiind în dreapta, că nu se face așa, m-a contrazis și mi-a spus să îl las în pace. În timp școlii de șoferi, instructorul te învață că de fiecare dată, înainte de a opri, înainte de a inița oprirea, să calci ambreiajul, frâna și pe urmă iei piciorul de pe ambreiaj. Metoda e valabilă și foarte importantă în timpul școlii de șoferi pentru că atunci se merge cu 30, maxim 40 de km/h și atunci, pentru a-și proteja mașina, instructorul pe învață să calci ambreiajul de fiecare dată. După ce termini școala de șoferi, ar trebui ca instructorul să îți transmită că nu trebuie să calci ambreiajul la fiecare frânare”, a precizat expertul în conducere defensivă Titi Aur, fostul pilot și campion la automobilism.

„Riscăm să blocăm roțile, ceea ce înseamnă pierderea controlului”

Titi Aur precizează că doar atunci când schimbăm viteza apăsăm ambreiajul, atunci când retrogradăm sau mergem într-o treapă superioară.

Nu sunt legate cele două picioare. Frâna și ambreiajul nu trebuie câlcate în același timp, decât atunci când suntem la limita opririi, când avem 10-20 de km/h și urmează să oprim. Ambreiajul nu trebuie călcat când frânăm pentru că atunci când frânăm trebuie să folosim cele două sisteme: pe de o parte frânza de motor și pe de altă parte frâna de picior. Simpla ridicare a piciorului de pe accelarație înseamnă o frână de motor, frână de motor care este dublată de frâna de picior atunci când este nevoie să reducem mai mult decât prin frâna de motor. Dacă suntem cu piciorul călcat pe ambreiaj, practic nu mai beneficiem de frâna de motor, dar în același timp riscăm să blocăm roțile, ceea ce înseamnă pierderea controlului”, mai spune el.

Există câteva situații în care poate fi necesar să apăsați ambreiajul atunci când frânați. De exemplu, dacă trebuie să schimbați viteza în timpul frânării, este necesar să apăsați ambreiajul pentru a decupla motorul de la cutie de viteze. De asemenea, poate fi necesar să apăsați ambreiajul pentru a opri mașina în siguranță pe o pantă abruptă.

Mai mult, frâna de motor este esențială atunci când vorbim de aderență scăzută. Mașina trebuie să fie cuplată, motorul cu transmisia să fie cuplate, ceea ce înseamnă că nu călcăm ambreiajul.

Ambreiajul este mecanismul care face și desface legăura dintre motor și transmisie, în funcție de cum acționăm pedala - iar asta se realizează doar atunci când acționăm schimbătorul de viteză și nu la fiecare frânare.

În cazul în care frânele nu sunt suficiente pentru a opri mașina, este posibil ca motorul să se supratureze sau cutia de viteze să se defecteze.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

3 Amănunte din sondajele pe București. Singura certitudine este căderea ireversibilă a lui Piedone

4 VIDEO „Nasty” și-a ales candidatul pentru București! Pe cine susține fostul tenismen?

5 Rusia susține că Kim Jong-un va fi asasinat