Angajaţii români susţin că pandemia de Covid-19 le-a afectat parcursul profesional (sondaj)

Angajaţii români susţin că pandemia de Covid-19 le-a afectat parcursul profesional (sondaj)

Majoritatea angajaţilor români (84%) consideră că pandemia de Covid-19 le-a afectat parţial sau chiar mai mult parcursul profesional, peste jumătate (57%) dintre aceştia fiind absolvenţii de studii vocaţionale, relevă rezultatele unui sondaj de specialitate, publicate joi.

Conform Happy Recruiter şi Şcoala Informală de IT, doar 2% dintre cei chestionaţi au afirmat că pandemia a avut un aport pozitiv asupra carierei lor.

În privinţa celor care şi-au schimbat locul de muncă de la începutul crizei sanitare şi până în prezent, cei mai mulţi au fost cei cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani (23,3% din respondenţi), urmaţi de cei cu vârste între 18 şi 24 de ani (21,8%) şi din categoria 35 - 44 de ani (17,4%).

Jumătate dintre persoanele care muncesc de acasă (50%) se consideră demotivate sau foarte demotivate şi doar 7,42% dintre respondenţi se declară foarte motivaţi.

Principalele provocări întâmpinate de angajaţi în telemuncă sunt: echilibrul între muncă şi familie, indicat de 31,4% dintre respondenţi, şi lipsa interacţiunilor sociale (17,9%). Alte răspunsuri vizează aspecte de ordin logistic: acces la tehnologie (14,7%), restricţii de spaţiu (9,32%) sau utilizarea anumitor aplicaţii (6,3%).

Pe de altă parte, munca de acasă cu instrumente online a scos la iveală multe dezechilibre la nivelul pregătirii digitale a angajaţilor şi o nevoie de îmbunătăţire a competenţelor acestora. Potrivit sondajului, nevoia de a dobândi abilităţi noi este mai degrabă importantă pentru cei cu studii universitare (27,9%) şi postuniversitare (20,45%), în timp ce, în zonele cele mai expuse digitalizării rapide, la angajaţii cu studii vocaţionale/liceale interesul este mult mai scăzut, de doar 13,76%.

Sondajul a fost realizat de HappyRecruiter.com prin Dora, Robotul de Recrutare, pe un eşantion la nivel naţional de 2.345 persoane.

HappyRecruiter.com este o platformă de recrutare digitală în social media, cu Dora, robotul de recrutare; un ecosistem digital care ajută companiile să crească performanţa recrutării. Înfiinţată în anul 2018, compania a realizat peste 750.000 de interviuri în primii doi ani şi jumătate. Printre clienţii locali se află: Banca Transilvania, Rewe România (Penny Market), First Bank sau McDonalds. AGERPRES


populare
astăzi

1 Mini-autostrada Clujului, pregătită de inaugurare. Imagini de pe șantierul primului drum expres din nord-vestul României

2 BREAKING „De ce să sufere toată România din cauza celor 1.000 de șmecheri?” / Iancu Guda a publicat lista cu cei mai mari 1000 de datornici la stat

3 Surprinzătoarea postare a Ambasadei SUA la București...

4 România, Ciolacu, decembrie / „Goluri temporare de casă consecutive în Trezorerie”

5 VIDEO Priviți, accidentul cu șase mașini de pe Autostrada Soarelui, filmat de camera de la bordul unui vehicul