Angajaţii români susţin că pandemia de Covid-19 le-a afectat parcursul profesional (sondaj)

Angajaţii români susţin că pandemia de Covid-19 le-a afectat parcursul profesional (sondaj)

Majoritatea angajaţilor români (84%) consideră că pandemia de Covid-19 le-a afectat parţial sau chiar mai mult parcursul profesional, peste jumătate (57%) dintre aceştia fiind absolvenţii de studii vocaţionale, relevă rezultatele unui sondaj de specialitate, publicate joi.

Conform Happy Recruiter şi Şcoala Informală de IT, doar 2% dintre cei chestionaţi au afirmat că pandemia a avut un aport pozitiv asupra carierei lor.

În privinţa celor care şi-au schimbat locul de muncă de la începutul crizei sanitare şi până în prezent, cei mai mulţi au fost cei cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani (23,3% din respondenţi), urmaţi de cei cu vârste între 18 şi 24 de ani (21,8%) şi din categoria 35 - 44 de ani (17,4%).

Jumătate dintre persoanele care muncesc de acasă (50%) se consideră demotivate sau foarte demotivate şi doar 7,42% dintre respondenţi se declară foarte motivaţi.

Principalele provocări întâmpinate de angajaţi în telemuncă sunt: echilibrul între muncă şi familie, indicat de 31,4% dintre respondenţi, şi lipsa interacţiunilor sociale (17,9%). Alte răspunsuri vizează aspecte de ordin logistic: acces la tehnologie (14,7%), restricţii de spaţiu (9,32%) sau utilizarea anumitor aplicaţii (6,3%).

Pe de altă parte, munca de acasă cu instrumente online a scos la iveală multe dezechilibre la nivelul pregătirii digitale a angajaţilor şi o nevoie de îmbunătăţire a competenţelor acestora. Potrivit sondajului, nevoia de a dobândi abilităţi noi este mai degrabă importantă pentru cei cu studii universitare (27,9%) şi postuniversitare (20,45%), în timp ce, în zonele cele mai expuse digitalizării rapide, la angajaţii cu studii vocaţionale/liceale interesul este mult mai scăzut, de doar 13,76%.

Sondajul a fost realizat de HappyRecruiter.com prin Dora, Robotul de Recrutare, pe un eşantion la nivel naţional de 2.345 persoane.

HappyRecruiter.com este o platformă de recrutare digitală în social media, cu Dora, robotul de recrutare; un ecosistem digital care ajută companiile să crească performanţa recrutării. Înfiinţată în anul 2018, compania a realizat peste 750.000 de interviuri în primii doi ani şi jumătate. Printre clienţii locali se află: Banca Transilvania, Rewe România (Penny Market), First Bank sau McDonalds. AGERPRES


populare
astăzi

1 BREAKING Au fost pe mână! / Grindeanu, șeful de facto al PSD, declarații halucinante din culisele respingerii de către CCR a reformei pensiilor magistra…

2 „Mie îmi place Putin și nu-mi place UE. Eu mă simt mai liber in Rusia decât în Occident”

3 Români care nu au probleme financiare... / O doctoriță de la Spitalul Județean de Urgență Bacău deține, împreună cu soțul, apartamente de 15 milioane de…

4 Mesajul terifiant despre un nou război mondial, transmis românilor de un cunoscut strateg israelian: „E cât se poate de posibil”

5 Anna Chapman, spioana care și-a folosit farmecele în favoarea Rusiei, a primit de la Putin o nouă misiune și un nou pseudonim