Asta e de DNA! Cuc a ras luni toată conducerea CFR pentru că a refuzat să semneze ilegal contracte de peste un miliard de euro!

Asta e de DNA! Cuc a ras luni toată conducerea CFR pentru că a refuzat să semneze ilegal contracte de peste un miliard de euro!

Asta e de DNA! Cuc a ras luni toată conducerea CFR pentru că a refuzat să semneze ilegal contracte de peste un miliard de euro! Este vorba despre contracte privind modernizarea căii ferate Brașov-Sighișoara. Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, a demis inclusiv Consiliul de Administrație, care s-a opus demiterii directorului general. Din informațiile noastre, se pare însă că nici noul director general n-ar avea curaj să semneze contractele. Dintre care unul este cu o asociere de firme turcești! De menționat că lucrarea se va face pe bani europeni! Iar licitațiile au început acum 3 ani!

"Domnul ministru mi-a spus să fac ceva şi nu am făcut: de semnat un contract fără să aştept o hotărâre a instanţei definitivă, ca să pot semna un contract. Pe legislaţie puteam să semnez contractul, dar intram sub incidenţa unei alte legi care spunea că dacă instanţa superioară anulează hotărârea de tribunal voi fi pasibil de o amendă cuprinsă între 1-3% din valoarea contractului", a spus Axinia, care a adăugat că valoarea contractului este "de câteva sute de milioane de euro".

Constantin Axinia a adăugat că și departamentul juridic al companiei i-a recomandat, de asemenea, să nu semneze contractul în lipsa instanţei de judecată.

"I-am zis ministrului: semnez numai în momentul în care există o sentinţă definitivă. Mai mult de atât, direcţia juridică din cadrul companiei mi-a înaintat o notă în care îmi recomandă să nu semnez acest contract până nu va soluţiona instanţa de judecată acest lucru", a spus fostul director interimar al CFR Infrastructură.

În privinţa afirmaţiilor ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, despre termenul pentru retructurări în CFR SA, concomitent cu cel al Companiei de Autostrăzi (CNAIR), Axinia a negat că i-ar fi fost solicitat acest lucru.

"Nu mi-a trimis ministrul Transporturilor nicio dispoziţie, mai ales că acestea vin prin Consiliul de Administraţie, să facă o restructurare la calea ferată. Eu ca interimar nu pot să fac o restructurare pentru că nu am un target, nu am indicatori de performanţă. Sunt interimar din 26 martie, am mers din interimar în interimar în speranţa că va fi un director general pus pe funcţie care să primească indicatori de performanţă şi să facă restructurare. Eu ce să retructurez, pentru că această organigramă care este acuma la calea ferată este făcută chiar de pe timpul când era ministru domnul Cuc, era domnul Chiper. Domnul Chiper e din nou director astăzi. Atunci i-a plăcut domnului ministru organizarea şi acum nu-i mai place. S-o fi schimbat ceva între timp? Este societatea cea mai stabilă funcţional din toate societăţile CFR care mai sunt încă, şi pe care m-am chinuit s-o menţin pe linia de plutire în pofida faptului că CRF Marfă sau CFR Călători nu-mi dau banii pe TUI (taxa de administrare a infratructurii), am ţinut-o bine şi am realizat performanţă", a declarat fostul director CFR SA.

Axinia: De vineri se auzea că vrea să mă schimbe

AGA de la CFR SA a decis numirea lui Marius Chiper, fost director general adjunct al companiei, la conducerea acesteia.

Axinia a adăugat că Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) s-a reunit rapid pentru a-i decide demisia, în condiţiile în care în mod normal durează chiar şi două luni ca Adunarea să semneze un document.

"De vineri se auzea că vrea să mă schimbe. Preşedinta Consiliului de Administraţie nu a vrut să mă schimbe şi şi-a dat demisia, un alt membru din Consiliul de Administraţie şi-a dat şi el demisia astăzi, pentru că nu a găsit motiv pentru care să fiu schimbat. Cu o viteză extraordinară, ca niciodată, Adunarea Generală a Acţionarilor a găsit doi membri în Consiliul de Administraţie, în condiţiile în care am avut o dată nevoie de AGA să-mi semneze fila de buget pentru fonduri proprii de investiţii şi m-au ţinut aproape două luni de zile până au semnat-o. Şi iată, pentru schimbarea mea într-o oră s-a făcut Adunarea Generală a Acţiunarilor. Eu nu am primit nicio dispoziţie scrisă, pentru cu eu trebuie să primesc o dispoziţie scrisă de la Consiliul de Administraţie", a mai afirmat Axinia.

Axinia a spus că intenţionează să acţioneze în instanţă Consiliul de Administraţie al companiei. „În contractul meu de mandat se spune foarte clar că dacă administratorul vrea să mă schimbe înainte de îndeplinirea termenului de mandat trebuie să fiu notificat cu 30 de zile, lucru care nu s-a făcut. Am să acţionez în instanţă pentru că nu este corect să ieşi pe uşa din dos pentru nişte declaraţii că nu ai făcut restructurare. Pe ce să fac restructurare dacă dumnealui a făcut această organigramă în timpul când a fost ministru (în 2017 n.r.)”, a spus Constantin Axinia.

Răzvan Cuc: Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de administraţie îl înlocuieşte

Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc a declarat duminică, într-o conferinţă de presă, că CFR Infrastructură avea acelaşi termen pentru restructurări cu CNAIR-ul, iar directorul Axinia nu l-a respectat. "Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de administraţie îl înlocuieşte", a spus Cuc. Întrebat dacă îl va înlocui pe actual director al CFR Infrastructură, Constantin Axinia, ministrul a explicat că responsabiliatea îi revine Consiliului de Administraţie. "Nu-l înlocuiesc eu, Consiliul de administraţie îl înlocuieşte. Eu pe domnul director şi pe domnul director general i-am evaluat după termen, punct. Nu şi-au făcut treaba cu trebuie, am luat măsuri", a declarat Cuc.

Cuc a mai afirmat că există în cadrul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA angajaţi de zece ani care nu sunt capabili să aducă valoarea companiei şi care nu pot debloca proiecte.

Ministrul demis Răzvan Cuc nu a putut fi contactat, până la ora transmiterii știrii, pentru un punct de vedere legat de afirmațiile lui Constantin Axinia.

Altă grabă suspectă. Dăncilă vrea să dea chinezilor, pe ultima sută de metri, un contract major: construirea autostrăzii Ploiești-Brașov în parteneriat public-privat. 
 
Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP) a ajuns la o înțelegere cu asocierea China Communications Construction Company – Makyol Insaat Sanayi Turizm pentru realizarea în regim de parteneriat public-privat (PPP) a autostrăzii Ploiești-Brașov, potrivit anunțului făcut astăzi de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Autostrada Ploiești-Brașov ar putea fi astfel primul drum de mare viteză care va fi construit în regim de PPP, pentru care șoferii vor plăti taxă.

Potrivit acestuia, contractul ar urma să fie semnat în perioada următoare.

“Săptămâna viitoare transmit contractul și el poate fi semnat de Comisia Națională de Prognoză. Contractul trebuie aprobat prin hotărâre de Guvern. Dacă o putem da noi (guvernul Dăncilă, n.r), o vom da, dacă nu o vom lăsa pe tavă viitorului Guvern”, a declarat Răzvan Cuc.

Întrebat dacă nu cumva actualul Guvern se grăbește să semneze contractul cu chinezii și turcii pentru contruirea autostrăzii Ploiești-Brașov, Răzvan Cuc a dat asigurări că nu întind nicio capcană viitorului Executiv.

“Nu ne grăbim. Este munca din ultimele șase luni de zile. Nu e nicio capcană. Nu se pune problema de așa ceva. Lucrurile sunt simple, sunt transparente. Sunt condiții obișnuite pentru un PPP. Contractul va fi public, va fi aprobat prin hotărâre de guvern”, a declarat Răzvan Cuc.

Acesta ar fi al doilea mare contract direcționat de guvernul PSD spre o companie chineză, după acordul preliminar pentru constructia reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă semnat între Nuclearelectrica (SNN) şi China Nuclear Corporation.

”1,4 miliarde euro este valoarea investiţiei, din care partenerul public până la 25% şi până la 75% sau puţin mai mult asocierea căreia i s-a atribuit. Durata întregului proiect este de 24 de ani din care, în principiu, este un an proiectare, trei ani execuţie şi 20 de ani operarea, astfel încât să poată fi returnată valoarea pe care a investit-o partenerul privat. Proiectul este conceput în baza traficului şi studiului de trafic efectuate acum câţiva ani şi are de asemenea în el o profitabilitate de aproape 10%, ceea ce a asigurat interesul investitorilor străini”, declara, în mai, Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză.

Comisia de Prognoză are zero experiență în lucrări de infrastructură și zero parteneriate public-privat gestionate, însă, a fost însărcinată de Guvern să negocieze cu asocierea sino-turcă realizarea în parteneriat public-privat a autostrăzii.

 
Autostrada a fost împărțită în trei sectoare:
Sector 1 – Ploiești-Comarnic, km 0+000 – km 48+600,
Sector 2 – Comarnic-Predeal, km 48+600 – km 84+800,
Sector 3 – Predeal- Braşov (Cristian), km 84,4 – km 106,2 km.

De reținut că tronsonul dintre Râșnov și Cristian (lungime 6,3 km-autostradă și 3,7 km -drum naţional la 4 benzi cu separator median) va fi construit de asocierea Alpenside – Specialist Consulting. Pe acest tronson, lucrările au început pe 20 mai și ar trebui să se finalizeze peste an și jumătate.

Potrivit Studiul de Fundamentare redactat de CNSP, parteneriat public-privat se va întinde pe 44 de ani și va fi împărțit în 2 etape:
• ETAPA 1 – Servicii de proiectare, lucrări de întreținere si operare în regim de parteneriat public privat – durata Contractului – 24 de ani
• ETAPA 2 – Întreținere si operare în regim de autostradă cu taxa pe durata 20 de ani.

„Pe autostradă va fi implementat un sistem de taxare “semi-închis”, care prevede bariere, precum și cabine de taxare acolo unde va fi cazul. Tarifele vor fi introduse pe parcursul finalizării tronsoanelor de autostradă. Taxa de utilizare a autostrăzii care va fi plătită de un autoturism la 100 km de autostradă parcurși este limitată la 6,3 euro fără TVA, şi poate fi supus indexării la data de 01 martie a fiecărui an cu rata de creştere a salariului mediu net din anul anterior. Nivelul tarifului perceput este stabilit în funcție de distanța parcursă de vehicul”, se mai arată în documentul citat.

Aceasta este a patra încercare a statului român de a construi autostrada spre Valea Prahovei în regim de PPP.

CNSP și Guvernul Dăncilă au continuat negocierile cu asociera formată din firmele din China și Turcia, deși pe 30 iulie Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) a aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti – Braşov să fie declarat obiectiv strategic naţional, la propunerea Vioricăi Dăncilă. Dăncilă motivase intenția guvernului de a renunța la construcția autostrăzii Comarnic-Brașov în parteneriat public-privat (PPP) din cauza obstacolelor birocratice. Ea nu a dat amănunte despre aceste obstacole, mai ales că toată administrația e controlată de PSD, relatează G4Media.ro.


Citește și:

populare
astăzi

1 Horoscop luni, 18 martie. O zodie va fi trădată de cineva drag. Peștii vor avea parte de o surpriză

2 VIDEO Milionarul cu șase clase, o nouă aroganță

3 VIDEO Aproape interesant...

4 România construiește cea mai mare bază NATO din Europa

5 Pescobar a angajat-o pe noua Larisa