Auto: Bernie Ecclestone spune că amenințările Ferrari privind părăsirea Formulei 1 sunt reale

Auto: Bernie Ecclestone spune că amenințările Ferrari privind părăsirea Formulei 1 sunt reale

Bernie Ecclestone, fostul proprietar al Formulei 1, a declarat că amenințările companiei Ferrari privind posibila părăsire a competiției auto după anul 2020 sunt reale, scrie The Independent.

"Dacă vor realiza că nu pot câștiga, cei de la Ferrari vor propune noi reglementări. Dacă noile reguli vor conduce acolo unde Ferrari crede că vor conduce și totul se va transforma într-o luptă, Ferrari va pleca. Ei nu doresc plafoane bugetare și astfel asemenea lucruri, ei vor să cheltuiască atât cât își permit. Eu am zis, dacă oamenii nu pot cheltui, atunci să plece'', a spus Ecclestone.

Ferrari ar putea să renunțe la a mai participa în Campionatul Mondial de Formula 1 după 2020 dacă noii proprietari ai competiției o vor conduce într-o direcție contrară intereselor scuderiei, a declarat, săptămâna trecută, președintele companiei, Sergio Marchionne.

El și-a exprimat nemulțumirea față de intenția noului proprietar, Liberty Media, de a standardiza motoarele și de a echilibra distribuția banilor către echipe.

Formula 1 a fost cumpărată, din ianuarie, de societatea americană Liberty Media, care a preluat drepturile de organizare de la Bernie Ecclestone.

Proprietarii americani vor să reechilibreze veniturile după expirarea acordului actual cu echipele, la sfârșitul anului 2020. Propunerile pentru un motor nou, mai ieftin și mai simplu au fost prezentate la Paris și va mai exista o altă întâlnire a Grupului de strategie pentru a discuta despre alte schimbări.

''Liberty are câteva bune intenții, una fiind reducerea costurilor pentru echipe. Dar sunt și lucruri cu care nu suntem de acord. Unul este legat de faptul că unicitatea sistemului de propulsie nu va fi un factor distinctiv pentru participanți. Nu aș încuviința ca asta să se întâmple. Vom fi obligați să luăm anumite decizii dacă vedem că sportul o ia într-o altă direcție din 2021. Dacă nu vedem circumstanțe care să fie benefice pentru marcă, pentru piață (...) Ferrari nu va juca'', a spus Marchionne.

Și unii piloți și-au exprimat anumite temeri față de unele modificări anunțate de Liberty Media. În luna aprilie, pilotul german Sebastian Vettel (Ferrari) a catalogat drept o alegere greșită adoptarea unor noi reglementări pentru a crește spectaculozitatea curselor.

Vettel a opinat că o reducere a formatului curselor, pentru ca tinerii piloți să se adapteze mai rapid la exigențe, ar reduce interesul sportiv. ''Marile Premii sunt Mari Premii. Așa cum au fost mereu. Cursele erau chiar mai lungi în trecut și ele trebuie să rămână o provocare. Cred că o reducere le-ar scădea interesul și nu ar mai fi Mari Premii. Cred că anumite lucruri nu trebuie schimbate. Cred că prea multe schimbări ar fi un lucru rău. Schimbarea de dragul schimbării mă face un pic sceptic'', a declarat Vettel.

Pe de altă parte, reprezentanții Liberty Media au spus că încearcă să atragă un public nou, că intenționează să organizeze mai multe curse în oraș și să împartă sezonul în trei părți aproximativ egale, în Asia, Europa și America.

"Vom merge în orașe emblematice, unde avem o mare bază de fani, mai ales noi fani potențiali. Din punct de vedere al fanilor, decorul din centrul acestor orașe poate crea imagini de televiziune și imagini percutante. Eu petrec mult timp să iau contact cu orașele — nu doar să reacționez la propunerile care ne-au fost făcute — și cred că în final vom organiza mai multe curse în oraș decât s-a văzut până acum", a spus, în august, directorul de operațiuni comerciale, Sean Bratches

Spre deosebire de situația actuală, când calendarul curselor prevede treceri de la un continent la altul, în viitor sezonul ar putea fi împărțit în funcție de zone geografice, ceea ce ar fi benefic pentru fani, sponsori, echipe și organizatori, a afirmat oficialul.

"Vrem o repartizare echilibrată a curselor în rândul regiunilor și ceva mai mult echilibru între circuitele tradiționale și cele urbane (în prezent la Melbourne, Monaco, Montreal, Baku și Singapore — n. r.)", a spus el.

Noii proprietari ai F1 doresc ca un sezon să aibă 25 de curse, față de 20 în acest moment, iar formatul să fie unul variat, în jurul tripticului antrenamente libere (trei sesiuni) — calificări — cursă, împărțit în trei zile.

Două Mari Premii suplimentare ar putea fi organizate în orașe din Asia — continent unde există numeroși fani — în condițiile în care India, Coreea de Sud și Malaezia au renunțat în ultimii cinci ani. În acest moment au loc discuții, a asigurat Bratches, fără să ofere amănunte.

Grupul american Liberty Media a cumpărat în ianuarie drepturile comerciale ale disciplinei (tranzacție estimată la aproape 8 miliarde de dolari), după domnia de 40 de ani a britanicului Bernie Ecclestone.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 PSD și PNL vor avea candidați separați la București: Gabriela Firea și Sebastian Burduja

2 Citiți și voi cine s-a prezentat la prima recrutare de soldați organizată de MAPN în 2024

3 O informație care dă fiori / Ce știe CIA despre intențiile Rusiei în Europa?

4 AUDIO Numele lui Coldea, într-un nou scandal. Anca Alexandrescu a difuzat înregistrări depuse la DNA

5 „Dacă voiai să câștigi nu era suficient doar să-ți petreci câteva ore cu un bărbat”