Bătălia reducerilor, câştigată în Cyber Monday (analiză)

Bătălia reducerilor, câştigată în Cyber Monday (analiză)

Valoarea comenzilor plasate în campania Black Friday a consemnat o creştere cu 27% faţă de 2020 în timp ce creşterea din Cyber Monday a fost dublă faţă de cea din ziua de Black Friday, arată o analiză a unei platforme de eCommerce.

"Perioada Black Friday - Cyber Monday a adus cu 20% mai multe vânzări şi o creştere de 36% în valoarea comenzilor anul acesta faţă de evenimentul similar din 2020. Cele mai dinamice segmente în perioada 12-15 noiembrie au fost Fashion, IT&electronice, Home&Deco, Sport, Articole pentru copii şi Bijuterii/Accesorii. Cel mai aşteptat eveniment de reduceri din an a adus rezultate spectaculoase pentru magazinele care au organizat campanii de Black Friday. O parte dintre magazinele online au preferat să limiteze perioada de promoţii la o singură zi, însă cele mai multe au extins intervalul de campanie la întregul weekend, până la ziua de luni, denumită în mod tradiţional Cyber Monday. De altfel, cei care au mizat pe precauţia românilor în achiziţii au avut şi cel mai mult de câştigat. Creşterea y-o-y la nivelul zilei de Black Friday (12 noiembrie 2021 vs 13 noiembrie 2020) a fost de 10% la numărul de comenzi, respectiv 27% ca valoare. Coşul mediu a crescut cu 16%. Creşterea înregistrată în ziua de luni, Cyber Monday, a fost de 30% la nivel de comenzi, respectiv 53% valoric", arată analiza MerchantPro, platformă ce oferă soluţii Saas pentru eCommerce şi care găzduieşte peste 1.500 de magazine online.

În topul evoluţiilor pozitive s-au situat articolele sportive, unde s-a observat o creştere de aproape 70% în numărul comenzilor plasate în perioada Black Friday 2021 faţă de evenimentul similar din 2020, respectiv o dublare în valoarea acestora.

De asemenea, pe segmentul de produse dedicate copiilor s-a înregistrat o creştere de aproape 60% în numărul comenzilor, respectiv de 30% din perspectiva valorică. Valoarea coşului mediu a scăzut însă pe acest segment, de la 38 euro anul trecut, la 31 euro anul acesta.

Segmentele cu tradiţie în achiziţiile de Black Friday, precum IT&electronice, respectiv Fashion & Accesorii, au înregistrat creşteri mai mari în valoarea comezilor versus numărul acestora. Astfel, la nivelul magazinelor care comercializează produse IT&electronice s-au plasat cu 28% mai multe comenzi în perioada 12-15 noiembrie faţă de 13-16 noiembrie 2020, iar valoarea acestora a fost cu 58% mai mare.

Comenzile pe segmentul Fashion au cunoscut o dinamică similară, respectiv creşteri de 46% în numărul comenzilor plasate, respectiv de 58% în ceea ce priveşte valoarea lor.

Home&deco rămâne în continuare un segment important în online-ul românesc înregistrând creşteri constante în ultimii doi ani. Nici evenimentul dedicat reducerilor nu a făcut excepţie, românii plasând în weekend-ul ce leagă Black Friday de Cyber Monday (12-15 noiembrie) cu 42% mai multe comenzi faţă de aceeaşi perioadă Black Friday din 2020 (13-16 noiembrie), acestea având o valoare totală cu 49% mai mare faţă de anul precedent.

Potrivit sursei citate, o creştere care se menţine de la an la an este valoarea medie a coşului de cumpărături, semn că românii alocă bugete din ce în ce mai consistente pentru achiziţiile de Black Friday. Astfel, creşterea coşului mediu de cumpărături faţă de evenimentul similar din 2020 este de 14%.

"În ciuda perioadelor tot mai extinse de promoţii şi reduceri practicate de comercianţii online de-a lungul anului, Black Friday rămâne un reper atât pentru aceştia, cât şi pentru clientul final, care alocă un buget din ce în ce mai mare de la an la an. Procentele nu sunt spectaculoase, dar constante, ancorate în realitatea socio-economică actuală marcată în continuare de contextul pandemic, ceea ce confirmă faptul că românii mută multe dintre achiziţii în online, şi nu doar la nivelul bunurilor de larg consum. Dinamica se va menţine pe acelaşi trend ascendent şi spre finalul anului, de sărbători, astfel încât cel mai probabil vom avea un 2021 mai orientat spre achiziţii online chiar decât 2020, un an de referinţă în digitalizarea afacerilor", a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional, iar peste 5.000 magazine online i-au utilizat funcţionalităţile în cei peste 10 ani de prezenţă pe piaţă. MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi competitive de ecommerce, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specific de dezvoltare.

În 2020, platforma Merchant Pro a generat venituri de 625.000 euro, în creştere cu 25% faţă de 2019. Numărul magazinelor online active care folosesc platforma SaaS de eCommerce MerchantPro depăşeşte 1500. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Un text dur și fără perdea despre ce se întâmplă acum în Ucraina și în „lumea civilizată”

2 VIDEO Atac cu rachete fără precedent al Ucrainei împotriva Rusiei

3 Dezvăluiri despre culisele unor negocieri secrete care ar fi putut termina demult războiul din Ucraina / Putin și Zelenski au fost dispuși să ia în cons…

4 Hărți care dau fiori / Victoria Rusiei în Ucraina ar avea consecințe devastatoare pentru apărarea NATO. România, printre țările aflate în pericol

5 Foarte interesante amănunte...