Brexit: Un biograf spune că regina Elisabeta a II-a ar fi cerut trei motive în favoarea rămânerii Marii Britanii în UE

Regina Elisabeta a II-a ar fi cerut în timpul unei cine să i se dea 'trei motive bune' pentru ca Marea Britanie să rămână în Uniunea Europeană, a declarat biograful suveranei britanice, Robert Lacey, citat de agenția EFE.

El a făcut această mărturisire publicației The Daily Beast cu o zi înaintea referendumului la care britanicii vor decide dacă mai vor ca țara lor să facă parte din blocul comunitar.

Dar un purtător de cuvânt al Palatului Buckingham a declarat, tot miercuri, că regina nu se implică în politică și acționează în chestiunile politice conform recomandărilor guvernului, iar în ceea ce privește votul de joi, decizia trebuie luată de electoratul britanic.

De asemenea, într-o declarație dată ulterior agenției britanice de știri Press Association (PA), Robert Lacey a minimalizat importanța întrebării pusă de regină conform afirmației sale inițiale. Biograful a menționat acum faptul că 'reginei îi place să poarte dezbateri consistente în timpul unei cine', el insistând că 'a fost vorba doar de o întrebare'. Totuși, Robert Lacey a subliniat că regina, în vârstă de 90 de ani, 'este conștientă de complexitățile pe această temă în diferitele părți ale Regatului Unit'.

Autor a numeroase lucrări, printre care se numără 'A Brief Life of the Queen' și 'Monarch: Life and Reign of Elizabeth II', Robert Lacey a mai spus că suverana britanică este foarte atentă să nu-și dezvăluie opiniile personale despre referendumul de joi, lucru valabil și în cazul soțului ei, Ducele de Edinburgh.

Regina Elisabeta a II-a a mai fost implicată într-o polemică asemănătoare cu trei luni în urmă, când tabloidul 'The Sun' a scris că ea a afirmat în timpul unei recepții că Uniunea Europeană merge 'pe un drum greșit', această publicație evidențiind atunci pe prima pagină că suverana britanică ar sprijini Brexitul (ieșirea din UE).

Dar ulterior organismul britanic ce supraveghează respectarea bunelor practici jurnalistice (IPSO) a apreciat că respectivul cotidian a încălcat o regulă legată de precizia informației prin publicarea unui titlu 'inexact' și 'înșelător'.

AGERPRES


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 CCR, asasinii României! / Dr Emilian Imbri, managerul spitalului Victor Babeș: Trei infectați au plecat / Și de la…

2 Cu cine și-o trage Dana Budeanu

3 Document / Pacienții Covid au început să plece din spitale, începând de vineri / Statul rămâne fără instrumentul l…

4 50 de miliarde de dolari. Asta este averea reală a Mafiei PSD care a furat România în ultimii 30 de ani. Numai…

5 Tupeu de „prestator” prin parcuri, la Paris / Ponta, apel dement la nesupunere către populație: Să nu țină cont …