Bulgaria a dat în folosință cel mai lung tunel de legătură cu Grecia. Cum arată investiția care a costat peste 100 de milioane de euro VIDEO

Bulgaria a dat în folosință cel mai lung tunel de legătură cu Grecia. Cum arată investiția care a costat peste 100 de milioane de euro VIDEO

Bulgaria a inaugurat pe 20 februarie noul tunel "Jeleznița" de pe autostrada Struma, potrivit informațiilor furnizate de agenția Sega și preluate de Rador, potrivit G4Media .

Tunelul Jeleznița are 2 kilometri și leagă Bulgaria de Grecia FOTO arhiva Adevărul

Structura, cu o lungime de aproximativ 2 kilometri , este cel mai lung tunel rutier construit până în prezent în Bulgaria și promite să îmbunătățească semnificativ infrastructura de transport din regiune.

Potrivit Ministerului Dezvoltării Regionale de la Sofia, alături de tronsoanele de autostradă dinainte și de după acesta, vor fi puși în exploatare alți 5 kilometri de autostradă, deschizând noi posibilități de conectivitate și mobilitate pentru locuitorii și vizitatorii din zonă.

Tunelul este conceput cu două tuburi separate de trafic și este echipat cu cele mai moderne sisteme de siguranță și facilități.

Printre acestea se numără iluminatul eficient energetic, ventilația adecvată, supravegherea video, alarmele de incendiu, precum și un sistem inteligent de management al traficului. De asemenea, tunelul dispune de cabine SOS de urgență și un sistem electronic de control al accesului. Pentru siguranța pietonilor și a altor autovehicule, sunt disponibile patru conexiuni transversale și două pentru autoturisme, între tuburi.

Un aspect inedit al acestui proiect este utilizarea unei noi metode de construcție, inspirată din practica austriacă.

Tunelul a fost construit în 3 ani

Lucrările s-au desfășurat cu o viteză remarcabilă, aproximativ un metru și jumătate fiind săpat pe zi pentru fiecare tub. Ulterior, s-a procedat la construirea primei căptușeli a tunelului folosind elemente de armătură, beton pulverizat și îmbinări cu șuruburi.

În plus, tunelul "Jeleznița" aduce un omagiu tradiției bulgare prin zidirea a patru icoane ale Sfântului Ivan Rilski în pereții săi, conform obiceiului asociat construcției de tuneluri.

Un alt aspect deosebit al proiectului este integrarea unui heliport, o premieră pentru infrastructura rutieră bulgară.

Amplasat la aproximativ 410 metri de portalul sudic al tunelului, heliportul va putea fi utilizat de elicoptere medicale cu o capacitate de decolare și aterizare de până la 3.750 de tone. Această facilitate va facilita intervențiile rapide în situații de urgență, precum și operațiunile de salvare în caz de accidente grave sau cu multe victime.

Lucrările de construcție, începute în 2019, au presupus o investiție de 215,4 milioane de leva fără TVA (aproximativ 107,7 milioane de euro). Proiectul a fost cofinanțat de Fondul pentru Coeziune al Uniunii Europene și de bugetul național prin Programul Operațional pentru Transport și Infrastructură de Transport 2014-2020.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

3 Amănunte din sondajele pe București. Singura certitudine este căderea ireversibilă a lui Piedone

4 VIDEO „Nasty” și-a ales candidatul pentru București! Pe cine susține fostul tenismen?

5 Rusia susține că Kim Jong-un va fi asasinat