Capcanele variantelor de ocolire a Văii Oltului: „Traseul este de o frumusețe răpitoare” FOTO VIDEO

Capcanele variantelor de ocolire a Văii Oltului: „Traseul este de o frumusețe răpitoare” FOTO VIDEO

Cea mai mare parte din Valea Oltului poate fi ocolită, dar doar de către mașinile mici. Există variante care scurtează drumul către Argeș, prin munții Vâlcii, dar și trasee impracticabile.

Țara Loviștei este zona prin care va trece tronsonul Autostrăzii Sibiu - Pitești , mai precis cea mai scumpă dintre cele cinci secțiuni - Lotul 3 Cornetu - Tigveni. Ținut istoric, de o frumusețe răpitoare , a fost multă vreme ignorat de către oficialitățile județene și naționale, deși are același potențial turistic ca alte zone care brăzdează Carpații Meridionali, precum Moeciu - Bran, spre exemplu.

Puțini cunosc faptul că pe aici trecea vechiul drum roman și tot pe aici se mergea peste munți din Transilvania spre Țara Românească (Valahia) și invers, cu mult înainte ca Via Carolina - drumul din Defileul Oltului - să fie construit de către austrieci în secolul al XVIII-lea. Zona este plină de vestigii istorice, din care unele vechi de 2000 de ani.

Aici a existat până nu demult un drum național de pământ (renumitul DN 7D), a cărui asfaltare a început în urmă cu doi ani, dar nu s-a mai terminat nici până acum .

Țara Loviștei a fost dintotdeauna o variantă de ocolire a celei mai mari părți din Valea Oltului , cel puțin la nivel teoretic, pentru că practic starea drumurilor nu a permis autorităților să o recomande ca atare .

Din cauza aplicațiilor software de navigație GPS, șoferii care vor să ocolească DN7 / E81 , cad deseori în capcanele alternativelor la Valea Oltului.

Primul video atașat arată, în cel dintâi minut, fostul DN 7D, Drumul Loviștei, porțiuni neasfaltate cât și asfaltate - capcana în care cad mulți șoferi (și varianta pentru DN7, dintre Călimănești și Râmnicu Vâlcea); iar următoarele minute - TransPerișani - drumul cuprins între Valea Oltului (Cornetu) - Perișani - Berislăvești, alternativa viabilă la Defileul Oltului DN7 (în final - DJ 703G - drumul care leagă stațiunea Călimănești de județul Argeș).

Alternativele la traficul infernal de pe DN7 / E81 - Defileul Oltului

Abia când vechea variantă de ocolire a Masivului Cozia, pe la est, a fost asfaltată (fost drum forestier care leagă poalele sudice ale Carpaților de zonele locuite din interiorul munților), a început să fie adusă din nou în atenție posibilitatea ocolirii uneia dintre cele mai aglomerate și mai tranzitate artere rutiere din România - parte din DN7 / E81 - Valea Oltului.

Varianta de ocolire la care facem referire, cunoscută drept TransPerișani , pleacă din DJ 703G și ajunge până în Perișani (Vâlcea), iar pe hartă apare ca DC 14A. DJ 703G leagă stațiunea Călimănești (Vâlcea) de localitatea Șuici (Argeș), paralel cu crestele munților.

Revenind însă la variantele de ocolire ale Defileului Oltului - cel mai lung defileu din România - de la Perișani există trei trasee, cu excepția TransPerișani.

O variantă (DJ 703M) merge spre Cornetu - Vâlcea. Aceasta se intersectează cu Valea Oltului chiar în punctul în care viitoarea Autostradă Sibiu - Pitești va coti prin munți, spre Argeș.

Un alt traseu merge mai departe, pe DN 7D, spre nord, prin munți, spre localitatea vâlceană Câineni, aflată la granița cu județul Sibiu, care are ieșire la DN7 / E81. Trece prin mai multe localități montane.

O a treia variantă duce de la Perișani la Sălătrucu (Argeș). Acest din urmă traseu (tot DN 7D), la fel ca cel care leagă Cornetu de Perișani, va fi urmat de Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu - Pitești: secțiunea Cornetu - Tigveni.

Doar o parte dintre aceste trasee pot fi tranzitate fără probleme.

Capcanele din Țara Loviștei: DN7D

Doar localnicii și puțini temerari cunosc exact adevăratele variante de ocolire ale Văii Oltului. Cei mai mulți se avântă prin zonă, fără o minimă documentare înainte și pică deseori în capcanele Waze-ului sau ale altor aplicații de acest gen, care arată toate traseele fără să menționeze ceva despre adevărata stare a drumurilor.

Video-ul alăturat arată traseul cuprins între Cornetu - Vâlcea și Tigveni - Argeș, surprins din dronă.

Spre exemplu, puțini cunosc faptul că fostul DN 7D, cunoscut acum ca Drumul Loviștei (DJ 703H), care pornește din DN7, de la Câineni, trece prin Boișoara, Perișani (Vâlcea) și merge mai departe spre Sălătrucu (Argeș) de unde se poate ajunge până la Curtea de Argeș, nu este asfaltat în totalitate. Lungimea totală a acestuia, din Câineni până la Curtea de Argeș este de aproximativ 75 km.

Prin urmare nu este indicat să-l urmați decât dacă aveți o mașină off-road și aveți chef să vă aventurați prin zonă. Pentru că o simplă ploaie vă poate strica toate planurile, iar drumul în sine - chiar mașina.

Pietruit pe vremea Regelui Ferdinand s-a degradat, deși a fost destul de circulat și în vremea comunismului. În ciuda faptului că o mare parte din ultimii 30 de ani a fost de importanță națională, până în urmă cu doi ani a fost drum de pământ.

Politicienii susțin că fonduri au fost alocate pentru Drumul Loviștei, iar șefia Consiliului Județean Vâlcea pretinde că într-o lună se va scoate la licitație pentru a fi modernizat în totalitate.

„Zona este absolut mirifică”

Prin urmare, traseul fostului DN 7D, atât între Perișani și Câineni (Vâlcea) dar și între Perișani și Sălătrucu (Argeș) este asfaltat doar parțial.

„Este drum neasfaltat de la Sălătrucu la Perișani, pe o distanță de 13 km. De la Perișani se iese pe Valea Oltului. Se poate merge și de la Șuici pe centura Călimănești, dar și acolo au 3 km fără asfalt”, au menționat pentru „Adevărul” șoferi care cunosc foarte bine zona.

Alternativele Văii Oltului DN7 prin Țara Loviștei Foto Colaj jpg

Alternativele Văii Oltului DN7 prin Țara Loviștei Foto Colaj jpg

Alții au completat: „Am făcut special traseul pe unde va trece viitoarea Autostradă A1 Sibiu - Pitești. De la Sălătruc (Argeș) la Poiana (Vâlcea) sunt vreo 5 km de drum numai din piatră, bun pentru mașini mari. Trec și cele mici, dar cu mare atenție. De la Poiana la Pripoare sau Posada, cum o cunosc cei din zonă, mai sunt în jur de 10 km de drum ceva mai bun. Apare satul Poiana, pietruit cu balast, mult mai bun, după care vine și asfaltul. Mare grijă, la un moment dat există o alunecare de teren. De la Posada spre Barajul Cornetu drumul e asfaltat, dar puțin îngust, două benzi, dar nu foarte largi, cu ceva gropi, acceptabil. Însă zona este absolut mirifică! Traseul este de o frumusețe răpitoare!”.

TransPerișani - singura opțiune viabilă

Practic, singura variantă viabilă în acest moment este Cornetu - Perișani - Berislăvești ( TransPerișani ) sau DN7 - DJ 703M - DN 7D - DC 14A - DJ 703G și invers. Acesta este singurul tronson asfaltat de la un capăt la altul, dar și pe acesta trebuie circulat cu atenție, fiind totuși un drum prin munte: cu zone înguste, gropi sau porțiuni în care a alunecat structura drumului. De când a fost asfaltat s-a circulat intens pe el, traficul în zonă crescând în mod automat.

De la intersecția DC14A cu DJ 703G în Berislăvești se poate ajunge la Râmnicu Vâlcea fie cotind la dreapta, până în șoseaua de centură a stațiunii Călimănești (DN 7CC) și de aici pe DN7 / E81; fie alegând DJ 703L, varianta paralelă cu DN7 și cu Oltul, care merge până în șoseaua de centură a municipiului Râmnicu Vâlcea.

Cei care doresc să ocolească și Dealul Negru trebuie să știe că DJ 703G care duce spre Șuici are în județul Argeș o porțiune de drum neasfaltată. Porțiunea din Vâlcea a DJ 703G este asfaltată complet, fiind probabil cel mai modern drum județean, prevăzut inclusiv cu traseu pentru bicicliști pe ambele sensuri de mers.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Atac cu rachete fără precedent al Ucrainei împotriva Rusiei

2 Voi ați văzut asta? / America, oameni buni...

3 Așa o fi?

4 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...

5 VIDEO București 2024...