Ce a cerut românul care nu a fost primit într-un hotel din Olanda. Cele două soluţii propuse de olandezi

Ce a cerut românul care nu a fost primit într-un hotel din Olanda. Cele două soluţii propuse de olandezi

Românul care a fost refuzat la un hotel din Olanda din cauza naționalității spune că a primit două variante de soluții de la autoritatea olandeză anti-discriminare. El a făcut public ce vrea să le pretindă celor care i-au refuzat cazarea la hotel pentru că e român.

Românul refuzat la hotel în Olanda cere scuze publice FOTO Booking

Alexandru Hegyi este românul căruia i-a fost refuzată o cazare la un hotel din Tilburg, Olanda, din cauza naționalității sale. Bărbatul făcuse rezervarea prin Booking, însă în momentul în care a ajuns acolo, a avut surpriza să constate că este refuzat.

După ce cazul său a fost făcut public, autoritatea anti-discriminare din Olanda i-a propus două soluţii în raport cu unitatea de cazare: medierea sau tranşarea cazului în instanţă. El însă vrea altceva. Deși a fost de acrod cu medierea cazului, bărbatul pune condiții și cere ceva suplimentar

Alexandru Hegyi cere scuze publice

Hegyi spune că nu vrea despăgubiri de la hotel şi că a ales medierea, însă cu condiţia ca unitatea turistică să facă o declaraţie publică, prin care să îşi ceară scuze pentru discriminarea voită împotriva cetăţenilor români. În plus, el vrea ca unitatea să promită că astfel de situaţii nu se vor mai repeta. În cazul în care hotelul refuză, românul ia în calcul varianta tranşării cazului în instanţă, scrie Obervator.ro.

Bărbatul a detaliat, apoi, situația într-un messaj pe pagina sa de socializare.

În ceea ce priveşte B&B-ul (hotelul din Tilbirg – n.r.), RADAR ( autoritatea olandeză anti-discriminare, n.r.) mi-a propus două soluţii: 1. Medierea şi 2. Escaladarea în instanţă. Fiindcă nu mă interesează în niciun fel partea de scandal şi/sau să obţin vreun beneficiu material din această situaţie nefericită am ales prima variantă, dar cu o condiţie. Le-am transmis celor de la RADAR că voi putea vedea cazul închis numai în momentul în care proprietarul spaţiului de cazare va ieşi cu o declaraţie publică (de preferat în presă) prin care îşi va cere scuze pentru discriminarea voită împotriva cetăţenilor români şi va promite că astfel de situaţii nu se vor mai repeta. Din nefericire, agenţii RADAR nu au reuşit încă să stabilească un contact direct cu reprezentanţii B&B-ului chiar dacă s-au deplasat de două ori la adresa spaţiului de cazare. În momentul de faţă se încearcă stabilirea unei alte forme de contact. În cazul în care proprietarul refuză idea declaraţiei publice atunci voi lua în considerare cea de-a doua variantă propusă de către agenţia anti-discriminare”, a scris Alexandru Hegyi pe Facebook.

„Nu se poate generaliza”

Românul a menționat că mediatizarea acestui caz ar trebui să îndeplinească un singur scop. „Să ne asigurăm că o astfel de situaţie nu se va mai repeta niciodată”, a mai menționat el. „Faptul că administratorii unităţii de cazare nu au fost capabili să îşi creeze un sistem prin care să restrângă sau să elimine problemele generate de cei care practică activităţi ilegale, nu le dă în nici un fel dreptul să considere că un cetăţean român = un posibil infractor”, a mai menționat românul.

Pot înţelege că o interacţiune negativă cu anumite persoane poate fi extrapolată cu uşurinţă asupra întregului grup din care acei indivizi fac parte, dar nu pot tolera ca întregul grup să fie ostracizat doar pe baza unei experienţe personale. În fond, aici este şi cel mai mare pericol al discriminării de orice fel – atunci când experienţele personale duc către generalizări colective. Din fericire nu cred că este cazul în speţa de faţă”, mai scrie românul.

Mesajul hotelului: „Nu mai putem caza români”

Românul, care este cercetător, făcuse rezervarea pentru noaptea de 28 spre 29 martie la hotelul B&B Boscheweg din orașul olandez Tilburg. Însă reprezentanții hotelului i-au transmis un mesaj în care îi spuneau că nu pot caza români. „Avem o înțelegere cu Primăria Tilburg și nu mai putem caza cetățeni români”, a fost mesajul primit.

După ce i-a fost refuzată cazarea la hotelul din Tilburg, românul a făcut plângere pentru discriminare, iar Booking a suspendat hotelul respectiv de pe platforma sa de rezervări.

Când a isistat să afle despre ce e vorba și de ce i s-a anulat rezervarea, răspunsul a fost că foarte mulți români au fost implicați în activități ilegale.

Mi-au spus că românii sunt implicați în activități ilegale, așa că m-au etichetat ca fiind un infractor doar pentru că am vrut să petrec o noapte acolo pentru a-mi vizita niște prieteni din oraș. Ce va urma? Știți dacă pot intra în restaurante sau mă pot plimba pe străzi în Olanda?”, a mai scris atunci Alexandru Hegyi pe contul său de Facebook.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Descoperire care dă de gândit în Brazilia...

2 O profesoară de Română care susține că „Luceafărul“ lui Eminescu este roman, greu de demis

3 VIDEO De azi se va circula pe 12 km noi din A0, permițând șoferilor o legătură pe autostradă în partea de sud a Capitalei între DN6, DN5 și DN4

4 „Dacă rămâneam cu el era vai de vieţişoara mea. Era un diavol frumos” / I-a fost amantă lui Florin Piersic timp de 9 ani

5 A început „detonarea” lui Piedone? A apărut o „personajă” nouă în peisaj...