Ce misiune misterioasă are un avion rusesc care a zburat la Washington FOTO

Ce misiune misterioasă are un avion rusesc care a zburat la Washington FOTO

Un avion al Federației Ruse a fost surprins într-un zbor ocolit de 7.833 de kilometri spre Washington. Motivul oficial servit de ruși ar fi preluarea unor diplomați ai Moscovei trimiși acasă de partea americană. Scepticii nu cred această explicație.

FOTO Captura flightradar24.com

O aeronavă Ilyushin Il-96 aparținând „Escadrilei Speciale de Aviație“ a Federației Ruse, avion identic celui folosit de Vladimir Putin, a zburat pe 27 iunie pe relația Moscova (Vnukovo) - Washington (Dulles). În condițiile războiului din Ucraina, o astfel de misiune este greu de imaginat, însă au existat o serie de circumstanțe speciale care au permis intrarea aeronavei cu drapelul Rusiei pe fuzelaj în spațiul aerian american.

Avionul, cu înregistrarea RA-96018, are aproximativ 15 ani vechime și a operat zborul sub numărul RSD898. Aeronava a decolat de la Moscova la ora locală 9.27, iar zborul a durat în total 11 ore și 41 de minute. Cum era de așteptat, având în vedere toate restricțiile de spațiu aerian la care sunt supuse aeronavele înmatriculate în Rusia, cursa RSD898 nu a avut o rutare directă. Aeronava a zburat mai întâi direct spre nord, înainte de a vira spre vest peste Finlanda și Suedia, apoi a zburat spre sud-vest, evitând Islanda și Canada. Aeronava de stat Il-96-300 a oprit de trei ori transponderul, în Marea Norvegiei, în apropierea Islandei și la sud de Groenlanda. Semnalul transponder a revenit ultima oară când avionul a ajuns în apropierea coastei Canadei, în zona Newfoundland și nu a mai fost oprit până la aterizarea pe aeroportul Dulles din Washington, la ora locală 14.08 (21.08 - ora României).

Scopul vizitei

Inițial, nu s-a spus oficial ce misiune are avionul care a efectuat zborul RSD898, dar ulterior misterul a fost dezlegat chiar de purtătorul de cuvânt al Ministerului rus de Externe, Maria Zaharova. „Nu este vorba de ceva senzațional. Avionul va prelua diplomații ruși cărora autoritățile americane le-au ordonat să părăsească țara după încheierea unei misiuni de trei ani. Nu este vorba despre expulzări, ci despre restricții impuse de Washington funcționarilor Rusiei în SUA“, a transmis Zaharova într-un punct de vedere oficial.

Totuși, unele surse susțin că punctul de vedere al autorităților de la Moscova ar putea să nu fie tocmai cel exact, pentru că, dacă nu era vorba de o expulzare, diplomații ruși ar fi putut pleca cu zboruri comerciale, cu ajutorul unui operator precum Turkish Airlines, de exemplu, cu escală Istanbul. „Nu pare logic să trimiți un avion guvernamental într-o misiune în care numai pe relația tur a parcurs 7.833 de kilometri când există oferte de la operatori aerieni din țări care nu sunt neapărat ostile Moscovei“, spun experții.

„Escadrila Specială de Aviație“ nu este la primul zbor de acest fel efectuat de la invadarea Ucrainei de către Rusia care a venit cu restricțiile de rigoare. Este vorba de o misiune care a avut o poveste de fundal mai interesantă. Concret, conform portalului onemileatatime.com, în martie 2022, un avion al guvernului rus a zburat de la Sankt Petersburg la Washington pentru a prelua 12 agenți de informații ruși expulzați din Statele Unite după ce au fost acuzați de spionaj.

Numai 14 aparate funcționale

Ilyushin Il-96 este un avion de pasageri cvadrimotor widebody lung-curier introdus de Rusia în 1992. La 11 august 2009, ministrul rus al Industriei și Comerțului, Viktor Kristenko, a anunțat că fabricarea Il-96 va înceta. În special, varianta Il-96-300 a fost considerată inferioară omologilor de la Boeing și Airbus, iar producătorul nu a făcut rost de comenzi care să asigure o producție de masă viabilă din punct de vedere comercial, producând doar o aeronavă pe an. Ulterior, la 9 octombrie 2015, autoritățile ruse au anunțat că poate fi produsă o versiune actualizată a lui Il-96, iar decizia a fost luată din cauza situației diplomatice dintre Rusia și Occident și a dependenței industriei aerospațiale ruse de Airbus și Boeing.

În prezent, 10 aeronave Ilyushin Il-96 sunt operate de guvernul Rusiei, iar alte 4 aparate sunt exploatate de compania Cubana de Aviación.

image

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 Rafinăriile Rusiei, la un pas de colaps după „vizitele” nocturne ale dronelor ucrainene

3 Amănunte din sondajele pe București. Singura certitudine este căderea ireversibilă a lui Piedone

4 VIDEO „Nasty” și-a ales candidatul pentru București! Pe cine susține fostul tenismen?

5 Rusia susține că Kim Jong-un va fi asasinat