Cei care fac ce spune omul acesta nu sunt trădători de țară? De ce nu-i arestează nimeni pe acești mișei?

Cei care fac ce spune omul acesta nu sunt trădători de țară? De ce nu-i arestează nimeni pe acești mișei? Șocante de-a dreptul dezvăluirile profesorului Petrișor Peiu din Ziare.com.

Desi geografia aseaza Romania pe harta la doar 442 km de locul unde se afla elita marinei ruse, Черноморский Флот, Chernomorsky Flot, desi Romania a cunoscut dezastre militare greu de uitat in ultimele doua razboaie mondiale, desi Romania este una dintre primele natiuni NATO care au decis sa aloce 2% din PIB pentru inzestrarea armatei, de trei ani de zile, o divizie de politruci aplica o politica consecventa de compromitere a oricarei tentative de inzestrare transparenta, normala si necesara a armatei noastre.

Acum fix 76 de ani, la finele lui ianuarie 1943, la Stalingrad se sfarsea cea mai intunecata pagina din istoria militara a natiunii noastre, cand doua armate (a 3-a si a 4-a) au fost total spulberate de catre contraofensiva sovietica, alterand pe termen lung moralul si capacitatea de lupta a ostirii noastre. Daca Romania a avut un Mohacs, acela s-a numit Stalingradsi acolo floarea armatei noastre a fost ucisa sau a cazut in prizonierat din cauza inzestrarii deficitare cu tehnica de lupta. Ignorarea armamentului modern, precum si coruptia uriasa din procesul de achizitie a tehnicii militare din perioada interbelica au lasat armata nepregatita sa faca fata unui razboi modern, impotriva unei forte militare de mari dimensiuni (Armata Rosie).

Ei bine, dupa trei sferturi de veac, constatam cu durere ca istoria se repeta si ca guvernantii nostri nu au invatat nimic din dezastrul de la Stalingrad. Politicieni mediocri, care au acaparat domeniul inzestrarii militare, compromit eforturile de achizitie de armament modern, atat de necesar pentru a ne aduce in postura de furnizor de securitate la Marea Neagra. Politicienii care declama demagogic fraze apocaliptice despre pericolul rusesc sunt aceiasi care descurajeaza, de peste trei ani, orice efort civilizat de a dota armata cu sistemele de aparare de care are nevoie. Oamenii care, in fata camerelor TV, ne sperie cu raidurile aviatiei ruse si se lauda cu programele de achizitii militare de zeci de miliarde de euro, beneficiind de pupincurismul specific morselor prea-satule, ei bine, aceiasi oameni au instaurat o traditie a ratarii oricarui obiectiv de inarmare. Si da, cei care pozeaza in stalpii parteneriatului strategic cu americanii sunt aceiasi care incurca orice licitatie oricat de simpla si care se fac si ne fac de ras de o maniera incredibila.

Putem sa intocmim o lista a tuturor rateurilor date de a organiza o licitatie pentru inzestrare militara din 2016 incoace, de cand la timona Departamentului pentru Armament din Ministerul Apararii se lafaia satmareanul Beniamin Les:

- In 2016 s-a organizat, sub bagheta durduliului secretar de stat Les, o licitatie pentru modernizarea celor doua fregate, Regele Ferdinand si Regina Maria, licitatie castigata de catre un consortiu cu firmele turcesti STM si Havelsan; ei bine, contractul cu turcii nu s-a mai semnat niciodata si foarte tarziu, licitatia respectiva s-a anulat si asa marina noastra a ramas cu doua fregate "expirate", care trebuiau modernizate inca din 2010.

- In acelasi an, acelasi departament de sub conducerea lui Les mai face o nazbatie si organizeaza o licitatie, pentru cumpararea unei alte arme moderne, jumatate de duzina de drone tactice, licitatie potrivita, se pare, cu precizia unui tehnician dentar, astfel incat sa fie castigata de catre o firma israeliana, Aeronautics; ei bine, genialii de sub conducerea lui Les (plecat prin octombrie in campanie electorala sa spurce guvernul pentru care facuse toate aceste nefacute), au organizat o licitatie castigata de catre o firma care nu avea inca produsul cerut la licitatie, lucru care a iesit la iveala in timpul unei licitatii similare din Polonia. De ce? Simplu, pentru ca departamenul, condus atunci de loctiitorul lui Les, generalul pensionar de astazi Moraru, nu a avut curiozitatea sa ceara ofertantilor sa aduca si produsul in fata comisiei. Cateva luni mai tarziu, si aceasta licitatie s-a anulat.

- Si, pentru ca "finis coronat opus", chiar inainte de Craciunul anului 2016, departamentul lui Moraru cumpara, la fel ca si in ajunul Craciunului 2015, rachete Eurospike, in valoare de 110 milioane euro, fara licitatie. Rachetele Eurospike, de fapt, nu exista ca atare, ele sunt rachete israeliene Rafael, care sunt aduse in Germania si acolo sunt ambalate in cutii pe care scrie Eurospike (un joint-venture intre Rafael si firmele germane Diehl Defence GmbH & Co. KG, Rheinmetall Electronics GmbH), dupa care sunt vandute la un pret dublu catre fraierii care cumpara asa ceva (sursa AICI); tot atunci, in decembrie 2016 s-au mai cumparat, tot fara licitatie, statii radio de la Harris si un radar de la Lockheed Martin (ambele firme americane).

Si pentru a intelege mai bine ce este cu rachetele Rafael, cumparate de papuasii din estul Europei sub denumirea de Eurospike, sa notam ca tot Romania cumpara cel mai scump gaz rusesc din estul Europei, nu de la Gazprom/Gazexport, ci de la ... germanii de la Wintershall (din grupul BASF) .

Dar lucrurile nu se termina aici, ci devin si mai interesante: rachetele alea cumparate fara licitatie, ca se chema ele Rafael sau Eurospike, ar trebui montate pe niste transportoare usoare (4x4), motiv pentru departamentul condus de duetul lacrimogen Les-Moraru sa mai organizeze o licitatie de vreo 80 milioane de Euro, tocmai buna de a fi anulata chiar de catre proaspat-numitul ministru al Apararii, Beniamin Les, in 2017; acesta din urma revenise in minister, intr-o noua prezentare, mai mare si mai rotund, chiar in fotoliul de ministru, la timp pentru a-si anula tot ceea ce facuse (sau mai mult incurcase) ca secretar de stat pentru inzestrare. Nu va spun ca "miseii" din presa au ridicat doar putin valul de pe aceasta licitatie, cat sa se vada umbra longilina a fugarului de la Belgrad.

Pana acum de-abia am vazut putin din vocatia ratarii, adica toate, dar toate, licitatiile serioase de achizitie militara de sub bagheta lui Les si Moraru s-au anulat si, in schimb, s-au cumparat, fara licitatie, rachete la un pret nemeritat de mare.

Dar hai sa vedem si minunatia de afacere a corvetelor: o epopee de doi ani care, daca n-ar fi existat, ar fi trebuit inventata pentru ca este, fara indoiala, expresia plenara a ratarii dezinvolte a tuturor tintelor din procesul de inzestrare a armatei.

Totul incepe, cum altfel?, sub aceeasi inteleapta conducere a inzestrarii armatei a lui Beniamin Les din 2016: oamenii lui Les studiaza intreaga vara toti producatorii de corvete de pe mapamond si conchid ei doct, prin HG 906/29.11.2016, cum ca nu exista nicio firma pe planeta asta care sa fie mai buna decat Damen sa ne faca patru corvete (ocolind diavoleasca procedura a licitatiei) si "in Romania nu exista un alt santier naval (in afara de santierul Damen de la Galati) care sa posede capabilitatea industriala necesara care sa faca fata cerintelor impuse de realizarea unei corvete". Ei, daca numai la Galati se pot face corvetele, atunci guvernul Ciolos decide sa incredinteze direct constructia de corvete firmei Damen.

Numai ca, sa vezi minune: Beniamin Les din Satu Mare pleaca in octombrie 2016 in campanie electorala alaturi de cea mai importanta mustata din PSD si revine abia in ianuarie 2017, direct ca ministru al Apararii. Una dintre primele decizii ale proaspat promovatului ministru este chiar (nu ghiciti, nu?) anularea deciziei guvernului Ciolos de a incredinta direct constructia corvetelor firmei Damen! Iata cum inteleptul ministru Les anuleaza infamele propuneri ale secretarului de stat Les. E drept ca intre timp se auzise un glas de sub mustata, cerand acest lucru "Procedura de achizitie a corvetelor pentru Armata Romana este ilegala si trebuie abrogata".

Pleaca guvernul Grindeanu, vine guvernul Tudose si apare o noua idee geniala, hahaita de baiatul de pravalie ajuns premier: "Trebuie sa facem niste fregate si poate le facem noi. Ca altii le-ar fi putut face. Sa facem si mentenanta la noi. Poate facem si o barcuta acolo. Dar nu e posibil cu atata Dunare si mare sa nu aiba tara un santier naval". Adica, premierul Romaniei, responsabil si patriot, se opune vanzarii santierului naval de la Mangalia de la Daewoo la Damen, dorind sa cumpere chiar el, in numele statului, acest santier si sa faca acolo fregate (sau corvete, pentru el, totuna!) . Noroc ca disparuse si Beniamin Les de la Aparare, astfel incat Tudose apeleaza la filologul Fifor sa-i dezlege aceasta dorinta. Fifor se face ca lucreaza pana ce domnul Liviu da o mica lovitura de palat si preda cheile guvernarii unei doamne preocupata mai mult de sotron decat de santiere navale.

Ei, si sa vedeti minunea-minunilor: in toiul verii, cand era caldura mai sufocanta, se strange cu mic cu mare guvernul Dancila si decide sa ii dea firmei Damen managementul santierului Mangalia in schimbul a 2% din actiuni, dupa ce, cu putin timp inainte (sa vezi ce coincidenta) stabilise sa cumpere patru corvete prin licitatie. La licitatia respectiva vin cinci firme, dar raman trei: Damen, care vrea sa construiasca corvetele la Mangalia, firma franceza Naval, care se asociaza cu santierul naval Constanta si firma italiana Fincantieri, care vine cu santierele proprii, de la Braila si Tulcea.

Deci, din doua una: fie specialistii de la ministerul lui Les au spus adevarul in 2016, cum ca doar la Galati se pot face corvetele si atunci toate ofertele din 2018 trebuiau anulate, fie oamenii lui Les au mintit in documente oficiale in 2016 si atunci trebuie imediat concediati. Din aceasta dilema nu putem iesi!

In fine, pe 2 octombrie se depun ofertele, care ar fi trebuit departajate si judecate pe 26 octombrie 2018. Pe 19 octombrie, Santierul Naval Constanta, cu al sau patron Bosanceanu, dau in judecata Guvernul, cerand anularea hotararii de guvern in baza careia se organizase licitatia! Pe 26 octombrie nu se intampla nimic si abia prin noiembrie aflam (din presa franceza!!!) ierarhia ofertantilor: Naval Group (actionar majoritar statul francez, cifra de afaceri peste 3 miliarde euro), Damen (firma privata olandeza, cifra de afaceri peste 2 miliarde euro) si Fincantieri (cel mai mare constructor european, cifra de afaceri de peste 5 miliarde euro) . Cu alte cuvinte, Naval din Franta ar fi castigat licitatia. In fata ofensivei jurnalistice franceze, pe 11 ianuarie 2019, secretarul de stat pentru inzestrare, Andrei Ignat, apeleaza la un subterfugiu ridicol si cere ministrului Les suspendarea licitatiei, anuntand ca a sesizat Parchetul Militar pentru suspiciunea unei infractiuni. Les, ca un grasut bonom ce este, accepta bineinteles suspendarea licitatiei si incepem sa vedem straveziu finalul in ton cu vocatia ratarii ce stapaneste asupra inzestrarii: licitatia va fi anulata...

De ce oare guvernul de sub mustata lui Livache doreste anularea? Pentru ca, tot aplicand principiul sacrosant al incompetentilor adusi in locuri unde nu au ce cauta, guvernul si Livache insusi au cazut in propria capcana: pe de o parte, armata doreste, pe buna dreptate, sa cumpere armament american, iar Damen ofera armament Boeing si Raytheon (de altfel, peste 60% din costul corvetelor), pe de alta parte, PSD a criticat actiunea criminala a guvernului "Soros" de a acorda contractul lui Damen fara licitatie. Singura formula prin care guvernul putea sa combata incompetenta lui Ciolos, dar sa aiba si un nou prilej sa plateasca o factura peste ocean ar fi fost sa organizeze o licitatie pe care s-o castige Damen. Dar, cum Dumnezeu rade deseori de planurile oamenilor, licitatia organizata de psd-isti nu prea a iesit asa cum trebuie, iar daca va fi anulata, Romania va putea lesne plati despagubiri francezilor pacaliti.

Acum, sa stam stramb si sa judecam drept: licitatia corvetelor a fost organizata chiar de cel care acum se auto-denunta Parchetului, craioveanul Andrei Ignat, impreuna cu Romtehnica, condusa de catre fostul director al Avioane Craiova SA, batranelul de 70 de ani, Misa Popic. Echipa celor doi craioveni a reusit, simultan cu ratarea licitatiei de corvete, sa rateze si licitatia de modernizare a unor avioane de la fabrica sus-amintita (Avioane Craiova SA), avioane de antrenament pentru F16, numite Soim. Ei bine, la licitatia de la Craiova, unde criteriul tehnic a contat in proportie de 70%, ultimii clasati sunt chiar americanii de la Lockheed Martin, producatorii avionului F16! Poate nu ati citit bine: facem un avion de antrenament pentru F16, organizam o licitatie cu criteriul tehnic 70% din punctaj si producatorul lui F16 iese pe ultimul loc! Partea haioasa este insa ca aici nu a castigat nici macar cine "trebuia", adica firma israeliana Elbit, partenera Lockheed si salvatoarea fabricii de la Craiova, unde a modernizat celelalte avioane Soim, cu aceeasi destinatie.

Finalul licitatiei? Ramane cum am vorbit sub apa, adica israelienii au contestat rezultatul in instanta, iar Bibi Netanyahu incepe sa vada cum se desira ata lunga a promisiunilor de la Bucuresti...

Cine mai are timp sa creada ca ratarea licitatiei de la Craiova in organizarea a doi craioveni este doar o coincidenta?

Morale della favola? Echipa de la inzestrarea armatei a reusit sa rateze toate licitatiile organizate (peste 3 miliarde de dolari) si a manevrat sa cumpere numai prin incredintare directa. Si atunci, cum sa nu ii banuim fie de coruptie, fie de incompetenta? Pana la urma, pentru ce plateste statul roman salarii uriase unor oameni care, timp de trei ani, rateaza toate licitatiile organizate? Cazul Les este cel mai ridicol cu putinta: omul care a propus sa cumparam corvete direct de la Damen, apoi si-a anulat propria propunere, pentru ca acum, revenit ministru al Apararii, sa "ingroape" aceasta licitatie uriasa. De ce a mai fost nevoie ca Les sa mai vina o data ministru?

Si pentru ca nu suntem singuri la Marea Neagra, sa amintim doar cu ce s-au inzestrat rusii aici dupa 2014: sase submarine diesel, Project 636.3 (Kiloimbunatatit), trei noi fregate din clasa Amiral Grigorovici, toate capabile sa fie echipate cu rachete Kalibr apa-sol sau rachete anti-nava, sase noi corvete Project 22160, clasa "Vasily Bykov", inca sase nave lansatoare de rachete Kalibr clasa Buyan si, pana in 2022, inca sase nave lansatoare de rachete Kalibr clasa Karakurt; la aceasta trebuie sa adaugam faptul ca, dupa 2017 numai, in Crimeea au fost aduse doua noi batalioane de rachete S-400, cu raza lunga de actiune si doua batalioane de rachete S-300 si Pantsir (cu raza medie de actiune) . Apararea de coasta din Crimeea are la dispozitie sisteme de aparare de raza lunga de actiune Bastion, combinate cu sisteme cu raza medie de actiune Bal. Rusii au mai adus in Crimeea cel putin 12 noi avioane multi-rol Suhoi Su-30SM si un mare numar de elicoptere de atac Ka-52 si Mi-28N. 

Acum vi se mai pare o glumita cascada de licitatii ratate pentru inzestrarea Armatei Romane?

Galerie foto și documente




Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Foarte util / Medic din prima linie în lupta cu COVID-19 despre „mitul tratamentelor minune” și fake-urile…

2 BREAKING Sorina Pintea a revenit asupra demisiei de la șefia Spitalului Județean din Baia Mare și a fost repus…

3 Începe să se-ntâmple ce-am văzut în filmele SF / Apare conceptul paşapoartelor COVID şi al paşapoartelor de vacc…

4 Mare grijă, urmează cele mai dure zile! Pericolul ca România să se transforme într-un focar uriaș n-a trecut!

5 Poluare masivă în București miercuri dimineață / Ard fecalele de la o fostă fermă de porci dintre Periș și Ostra…

recomandări

Te ia DNA: Dinu Pescariu

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Avem apă pe Marte. Dar viață?