Cele patru lucruri pe care le fac gastroenterologii pentru a scăpa de constipație, considerată un „fapt enervant al vieții”

Cele patru lucruri pe care le fac gastroenterologii pentru a scăpa de constipație, considerată un „fapt enervant al vieții”

Constipația este o problemă comună care tinde să se agraveze pe măsură ce îmbătrânim. Aproximativ 16 din 100 de adulți se confruntă cu simptome de constipație, iar 33% dintre adulții cu vârsta de 60 de ani și peste se confruntă cu această problemă, potrivit National Institutes of Health.

Ce poți face pentru a scăpa de constipație FOTO: Arhiva

Constipația este definită din punct de vedere tehnic ca o afecțiune gastrointestinală pe care, însă, lumea o experimentează diferit. „În timp ce majoritatea oamenilor o consideră un fapt enervant al vieții (este cea mai frecventă plângere gastro-intestinală și este responsabilă pentru 2,5 milioane de vizite la medic anual), aceasta poate provoca o serie de complicații. Constipația cronică poate duce la hemoroizi (care se întâmplă atunci când trebuie să ne încordăm prea tare în timpul unei mișcări intestinale), fisuri anale și chiar prolaps rectal”, susțin specialiștii.

Indiferent de forma constipației și de complicații, cea mai bună variantă de a atenua efectele este mersul la baie regulat. Pentru a obține acest lucru, oamenii sunt sfătuiți de experții în sănătatea gastrointestinală să respecte o serie de reguli, potrivit publicației Huffington Post

1. Ore constante de masă și perioade de odihnă

Dacă vă confruntați cu constipația și sunteți o persoană care gustă toată ziua sau trece mult timp fără să mănânce, găsirea unui ritm de alimentație ar putea fi utilă.

După cum explică dr. Harmony Allison, un gastroenterolog la Tufts Medical Center, „ritmul normal al mișcărilor intestinale al organismului este după o perioadă de odihnă și după mese”. Așadar, urmărirea orelor de masă consistente și a unei perioade consistente de odihnă sunt ambele elemente cheie.

2. Alimente bogate în fibre.

Probabil ați auzit că fibrele sunt esențiale pentru un scaun regulat, iar experții confirmă că este un sfat bun. Alimentele bogate în fibre sunt cruciale, a spus Supriya Rao, medic în obezitate, gastroenterolog și director la Lowell General Hospital.

„Fibrele sunt un tip de carbohidrat. Alimentele pe bază de plante, cum ar fi fructele, legumele și cerealele, vă vor ajuta să obțineți aportul zilnic de fibre. Fibrele promovează regularitatea, ajutând alimentele să se deplaseze prin sistemul tău digestiv. Acest lucru se datorează faptului că fibrele absorb apa și înmulțesc scaunele, făcându-le mai ușor de îndepărtat”, a spus dr. Rao.

Fibrele adaugă volum meselor tale, ceea ce te poate ajuta să te simți sătul pentru perioade mai lungi de timp, a mai explicat ea. „Căutați ovăz, nuci, semințe, fructe și legume pentru a obține cantitatea zilnică”, a spus Rao.

Allison a adăugat că este important să obțineți atât fibre solubile, cât și insolubile. „Veți dori să aveți o mulțime de fibre solubile (cojile de psyllium sunt un exemplu în acest sens) și fibre insolubile, cum ar fi fructele și legumele”, a spus medicul gastroenterolog.

3. Beți multă apă

Potrivit specialiștilor, apa este cheia pentru reducerea constipației.

„Există câteva obiceiuri care sunt esențiale pentru mișcările intestinale bune, dar cea pe care o menționez cel mai mult este hidratarea adecvată”, a spus gastroenterologul Steven Batash.

Dr. Tarun Sharma, un gastroenterolog la Gastroenterology Associates din New Jersey, a spus că bea unul până la doi litri de apă în fiecare zi.

4. Exerciții fizice

Dr. Sharma a spus că face exerciții regulate. „Îmi propun să fac exerciții fizice moderate de două până la trei ori pe săptămână, timp de 30 până la 45 de minute”, a explicat Sharma.

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Momentul când prim-ministrul Indiei îi spune în față lui Putin că moartea unor copii este „foarte dureroasă”

2 „Geani” și-a cumpărat apartament de lux în Spania

3 VIDEO Ana Birchall a ieșit la atac? De ce oare repune pe tapet filmulețele cu Geoană?

4 Canada, adevărata mare problemă a NATO...

5 Se sparge buboiul? / Blonda lui Coldea, orgii cu droguri pentru politicieni de top