Cercetătorii chinezi au descoperit un neuron cu rol-cheie în strategiile de adaptare la stres (studiu)

O echipă de cercetători chinezi a identificat un neuron-cheie care reprezintă baza biologică a strategiilor de adaptare a creierului la stres, informează miercuri Xinhua.

Oamenii de ştiinţă din China au descoperit că neuronii asociaţi factorului eliberator de corticotropină (CRF) sunt recrutaţi în timpul provocărilor comportamentale, iar manipularea neuronilor CRF motivează alegerea stilurilor de comportament în situaţii care reprezintă o provocare.

Echipa de cercetare, condusă de profesor Zhou Jiangning de la Universitatea de Ştiinţe şi Tehnologie din China, a lucrat opt ani la acest studiu, notează Xinhua.

Cercetătorii au demonstrat că activarea neuronilor CRF promovează comportamente rezistente la stres. În plus, ei au descoperit că o creşterea a activităţii neuronale asociate CRF a condus la rezistenţa durabilă la stresul social repetat.

Studiul poate contribui la dezvoltarea unor noi abordări în tratamentul depresiei majore şi tulburării de stres post-traumatic.

Concluziile cercetării au fost publicate în jurnalul Neuron.AGERPRES