Cercetătorii creează pești mutanți care trăiesc mai mult: somn injectat cu ADN de aligator

Milioane de pești sunt exploatați în fiecare an în întreaga lume, dar aproape jumătate sunt uciși din cauza bolilor. Cu toate acestea, studiile au descoperit că, prin inserarea de gene de aligator în peștele somn, șansele lor de supraviețuire cresc de cinci ori, notează The Sun.

Somnii nu vor mai muri atât de repede FOTO Shutterstock

Gena, denumită cathelicidin, conține proprietăți care protejează reptilele de infecții atunci când sunt rănite.

În mod obișnuit, crescătorii tratează peștii bolnavi cu antibiotice, dar acest lucru contribuie la dezvoltarea bacteriilor rezistente la antibiotice.

Dar acum, oamenii de știință de la Universitatea Auburn din Alabama fuzionează ADN-ul celor două specii. Oamenii de știință au folosit CRISPR pentru a insera gena aligatorului în peștele somn.

S-a constatat că rata de supraviețuire a peștilor modificați genetic era rezistentă la o infecție comună. Peștii sunt, de asemenea, sterili și nu se pot reproduce decât dacă sunt injectați cu hormoni de reproducere, a relatat MIT Technology.

„Între 60 și 70% din acvacultura americană este bazată pe producția de pește somn”, spune Rex Dunham, care lucrează la îmbunătățirea genetică a peștelui somn la Universitatea Auburn din Alabama.

Dar creșterea peștilor somn este un teren propice pentru infecții, însă, datorită acestei noi metode, acești pești nu vor mai muri atât de repede.

Mai mult, creșterea peștilor rezistenți la boli va produce mai puține deșeuri, a declarat pentru MIT Greg Lutz, cercetător în domeniul acvaculturii de la Louisiana State University.

„Este pur și simplu prea dificil să produci suficienți pești de acest tip pentru a obține o linie viabilă și sănătoasă din punct de vedere genetic”, a spus el.

În lume există peste 3.000 de specii de somn, iar acestea sunt crescute în mare parte pentru consumul uman.