CFR a semnat primul şi cel mai important contract de finanțare din cadrul PNRR din domeniul feroviar

CFR a semnat primul şi cel mai important contract de finanțare din cadrul PNRR din domeniul feroviar

Campania Națională de Căi Ferate CFR SA a transmis, luni, că a fost semnat primul și cel mai important contract de finanțare pentru domeniul feroviar, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).

CFR modernizează linia de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Potrivit sursei citate, contractul de finanțare, semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ion Simu Alexandru, are drept scop modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, pe o lungime totală de 162 km.

,,Este cel mai important contract de finanțare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a țării să se alinieze standardelor europene de transport și să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanțe lungi, cât și pe distanțe scurte, condiții moderne de călătorie, și aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități.

Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad va contribui cu siguranță la nu doar la creșterea economică națională, dar și la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localitățile adiacente acestui tronson de cale ferată și rețeaua națională", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Sursa citată menţionează că, proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, este structurat în următoarele patru loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări, astfel:

- Lotul 1: Caransebeș - Lugoj

- Lotul 2: Lugoj - Timișoara Est

- Lotul 3: Timișoara Est - Ronaț Triaj Gr. D

- Lotul 4: Ronaţ Triaj Gr. D - Arad

Reprezentanţii CFR precizează totodată că, prin modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, primul obiectiv feroviar cu finanțare asigurată în cadrul PNRR, în valoare de 8,77 miliarde lei, Compania va contribui în mod direct la dezvoltarea infrastructurii și suprastructurii feroviare din vestul țării, prin lucrări de specialitate complexe, care vor fi executate pe toate cele 4 loturi ale traseului, printre care:

- dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului:

- refacerea infrastructurii liniilor și corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulație de 160 km/h;

- modernizarea clădirilor de călători;

- construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;

- înființarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport;

- desființarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate;

- lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea a două clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și sistem ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM -R).

,,Nu în ultimul rând, precizăm faptul că, linia de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad se află pe Coridorul Orient/Est Mediteranean, parte a rețelei feroviare TEN-T Core, și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.”, mai adaugă sursa citată.

Şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, luni, semnarea unui contract ,,foarte important de finanțare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare”.

,,În valoare de 8,77 miliarde lei, contractul va asigura banii pentru modernizarea celor 162 de km ai liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad. Toate cele 4 loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnați, iar contractele pentru proiectare și execuție vor fi semnate după soluționarea contestațiilor. (...) Modernizarea acestei linii de cale ferată, care beneficiază de cea mai mare finanțare prin PNRR, este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 - 2030. Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean.”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

image

Sursa: adevarul.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Atac cu rachete fără precedent al Ucrainei împotriva Rusiei

2 Voi ați văzut asta? / America, oameni buni...

3 Așa o fi?

4 VIDEO București 2024...

5 Așa se scrie istoria, oameni buni, din lucruri mărunte și neștiute...