Circulară secretă a AUR pentru candidații la alegerile locale

Circulară secretă a AUR pentru candidații la alegerile locale

Candidaţii AUR la alegerile locale au primit instrucțiuni clare, de la nivel central, cum să înceapă ofensiva electorală. Prima sarcină: să se filmeze pentru campania electorală şi să posteze clipurile pe reţelele sociale.

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) - imagine genericăFoto: Inquam Photos / George Calin

Un membru al partidului a furnizat HotNews.ro indicațiile explicite și ordonate: „Să aveţi filmate cam trei materiale. Mergeţi unde este problema. Criticaţi cine este responsabil, oferiţi eventual şi o soluţie. Apoi dați cuiva să facă un montaj din acestea, cu subtitrare”. Hotnews.ro a contactat AUR, care n-a negat mesajele, dar a spus că acestea sunt ținute la secret pentru că „tot ce ţine de strategia online nu e public”.

Pe rețelele de socializare au apărut deja primele producții.

Cupşa la Constanţa

„Mamă ce e aicea, frate! Voi n-aveţi locuinţe sociale? Şi în iarna asta aici aţi stat? Eu promit că n-o să stea niciun om pe stradă. Adică, nu ştiu, frate, patru într-o cameră, opt într-o cameră, cinci, nu ştiu, dar un acoperiş deasupra capului. Deci uitaţi-vă ce se întâmplă în România anului 2024!”.

Așa arată filmarea cu Ovidiu Cupşa, candidatul AUR pentru primăria Constanţa. El apare înconjurat de mai mulţi oameni fără adăpost, filmat între conductele de apă caldă şi gunoaiele lângă care aceştia sunt nevoiţi să doarmă. Clipul a fost distribuit, cu subtitrare, pe 14 martie 2024.

Enache la București

„Cu toate că în Centrul Vechi, în a cărui intrare suntem aici, este plin de oameni care se droghează, plin de oameni care cerşesc şi care chiar atacă oamenii, (poliţiştii locali, n.r.) nu au vrut să ne lase să dăm o faţă civilizată acestei intrări către Centrul Vechi. Însă noi suntem perseverenţi”.

Aceasta este filmarea lui Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria Municipiului Bucureşti. El apare înconjurat de câţiva muncitori în salopete, înarmaţi cu trafaleţi şi găleţi de vopsea. Este filmat cum deplânge aspectul unui gang din Centrul Vechi şi, în general, al zonei. Apoi, echipa vopseşte gangul pe o muzică glorioasă. Clipul a fost distribuit, cu subtitrare, pe 18 martie 2024.

Vasile la Craiova

„Craiova este oraş universitar şi trebuie să fim mândri de acest lucru. În ultimii 34 de ani, implicarea politicului a fost minimală, pentru a proteja şi a întări acest centru universitar important şi reprezentativ din România.”

Este filmarea lui Marian Vasile, candidatul AUR la Primăria Craiovei. El este filmat vorbind din faţa clădirii universităţii locale şi reclamă faptul că studenţii nu au condiţii mai bune de trai. Clipul a fost distribuit, cu subtitrare, pe 12 martie 2024.

O regie unitară

Cele trei clipuri sunt realizate după același narativ: candidatul partidului remarcă o problemă, indică spre autorităţile pe care le consideră responsabile şi propune o soluţie. Clipurile sunt scurte, ilustrate cu imagini reprezentative, puse pe muzică alertă şi au subtitrare.

Potrivit mesajelor interne ale AUR intrate în posesia HotNews.ro, indicaţiile despre filmări au venit printr-o „circulară” distribuită către toate organizaţiile judeţene şi locale de partid. „Candidaţii sunt instruiţi cum să comunice online cu alegătorii”, ne-a spus un membru AUR.

Potrivit documentului obţinut de HotNews.ro, fiecare candidat trebuie să realizeze câte trei „filmări pe teren cu probleme”, în format TikTok, regizate astfel încât fiecare să conţină descrierea unei probleme, critica la adresa celor responsabili şi, eventual, o soluţie.

Mesajul transmis către candidaţii AUR la alegerile locale:

„FILMĂRI PE TEREN CU PROBLEME

Să aveți filmate cam 3 materiale despre probleme din oraș / județ.

Regia. Mergeți unde este problema. Filmați un cadru de maxim 1m cu descrierea problemei.

Apoi vorbiți cu cineva, membru eventual, despre problemă și acel cineva să o descrie, dumneavoastră întrebați.

Cadru trei de ieșire: criticați cine este responsabil, oferiți eventual și o soluție.

Luați cadre de pe teren.

Apoi dați cuiva să facă un montaj din acestea, cu subtitrare. Faceți un singur format, cel de tik tok.

Se vor posta în timpul săptămânii pe pagină.

Dacă găsiți și oameni care natural să vorbească foarte bine.”

Partidul spune că „tot ce ţine de strategia online nu e public”

HotNews.ro a contactat oficial partidul ca să explice această tactică de comunicare. „Tot ce ţine de campania de comunicare AUR este in house (la nivel intern, n.r.), iar tot ce ţine de strategia online nu e public”, a spus unul dintre reprezentanţii AUR, care nu a vrut să fie citat cu numele.

Partidul Alianţa pentru Unirea Românilor a fost lansat la 1 decembrie 2019 şi, un an mai târziu, la alegerile parlamentare din 6 decembrie, a obţinut peste 500.000 de voturi, adică puțin peste 9%, devenind a patra forţă politică din Parlamentul României. Succesul partidului a fost corelat şi cu strategia de comunicare online cu alegătorii, într-o perioadă în care pandemia a mutat campania electorală pe internet şi, în special, pe Facebook și celelalte rețele sociale.

Creşterea popularităţii online a continuat să rămână importantă pentru politicienii AUR şi după intrarea în Parlament. La un an de la alegerile din decembrie 2020, paginile de Facebook ale partidului şi ale fondatorilor săi, George Simion și Claudiu Târziu, au înregistrat, în medie, o creștere de 500% a numărului de urmăritori, potrivit unei analize Europa Liberă .


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 După America Express, copiii Andreei Esca fac din nou echipă la Antena 1. Alexia Eram: „M-am simțit foarte bine la filmări”

3 „Ar fi primul val al ofensivei”

4 Voi vedeți ce se întâmplă în Polonia?

5 Ovidiu Popescu, umilință maximă din partea patronului. Cu ce echipă va semna cel mai vechi om din lotul FCSB