„Cocktailuri chimice” care inversează procesul de îmbătrânire, descoperite de cercetătorii de la Harvard VIDEO

Oamenii de știință de la Harvard și MIT au descoperit minimum șase compuși chimici care pot inversa principalele semne ale îmbătrânirii celulelor, conform unui studiu publicat în revista Aging. Descoperirile ar putea duce la progrese în domeniul longevității, susținut de miliardarii din domeniul tehnologiei, care are ca scop prelungirea duratei de viață a oamenilor, relatează Decrypt.

Inversarea procesului de îmbătrânire poate fi realizată, susține Sinclair FOTO Shutterstock (Arhivă)

În urma unui tratament de doar patru zile, s-a constatat că „cocktailurile chimice" redau celulelor un aspect tineresc.

Până de curând, tot ce puteam face era să încetinim îmbătrânirea", a afirmat într-un comunicat de presă autorul principal, Dr. David Sinclair de la Harvard Medical School. „Noile descoperiri sugerează că acum putem inversa acest fenomen", a mai adăugat Sinclair.

În teorie, aceste metode nu doar ar încetini procesul de îmbătrânire, ci te-ar face mai tânăr. Sinclair a menționat că au început deja pregătirile pentru efectuarea testelor clinice pe oameni pentru „terapia genetică de inversare a îmbătrânirii".

Pentru a descoperi substanțele chimice, echipa de la Harvard a studiat molecule ale căror efecte asupra celulelor sunt cunoscute, testându-le impactul asupra biomarkerilor de îmbătrânire. În final, au reușit să găsească șase compuși , utilizați în mod combinat, care au readus în câteva zile mostrele de celule la o formă mai tânără.

Față de terapiile genetice riscante, aceste substanțe chimice acționează prin epigenetică, controlând expresia genelor fără a modifica secvențele ADN.

Cocktailurile reprogramează celulele în celule stem capabile să se prefacă în orice tip de țesut. Cu toate că studiul s-a rezumat doar la celule, testele realizate pe șoareci și maimuțe au indicat, până în prezent, rezultate promițătoare.

„Inversarea îmbătrânirii poate fi realizată”

Aceasta este doar una dintre cele mai recente evoluții într-un domeniu care se bucură din ce în ce mai mult de interesul miliardarilor din domeniul tehnologiei. Sam Altman, directorul general al OpenAI, a investit de curând 180 de milioane de dolari în start-up-ul Retro Biosciences. Compania vrea să prelungească cu un deceniu durata de viață a oamenilor până în anul 2030.

Unii antreprenori bogați, precum Bryan Johnson, fac deja experimente pe ei înșiși. Milionarul din domeniul tehnologiei urmează un regim antiîmbătrânire intens, care include injectarea pentru scurt timp a sângelui fiului său până la administrarea a peste 100 de pastile pe zi. Johnson susține că și-a încetinit îmbătrânirea biologică cu peste 30 de ani.

Sinclair menționează că pregătirea tratamentelor adecvate pentru testarea pe oameni va mai dura. Cu toate acestea, el s-a declarat încrezător în această abordare. „Inversarea îmbătrânirii poate fi realizată, nu numai prin mijloace genetice, ci și chimice", a conchis Sinclair.

Posibilitatea de a prelungi semnificativ durata de viață ar putea întâmpina dificultăți. Dar, dacă tratamentele pot amâna bolile legate de vârstă și pot îmbunătăți starea de sănătate la vârste înaintate, acestea ar putea, de asemenea, să reducă costurile medicale, adesea copleșitoare.