Comisia de inventariere a arhivei SIPA își începe activitatea

Comisia de inventariere a arhivei SIPA își începe activitatea

Comisia de inventariere a arhivei SIPA își începe miercuri activitatea.

''Pentru mâine (n.r. — miercuri), la orele 10,00, am convocat Comisia de inventariere a arhivei SIPA. Membrii comisiei vor alege președintele acesteia. La orele 10,30, comisia va începe activitatea de inventariere a arhivei'', a anunțat marți ministrul Justiției, Tudorel Toader, pe Facebook.

Vivat justitia !

Pentru mâine, la orele 10.00, am convocat Comisia de inventariere a arhivei SIPA.
Membrii Comisiei vor...

Posted by Tudorel Toader on Tuesday, July 11, 2017

Pe 9 iunie, a fost publicată în Monitorul Oficial Hotărârea Guvernului privind unele măsuri referitoare la arhiva SIPA.

Potrivit HG, comisia va avea ca principale atribuții inventarierea arhivei fostei Direcții Generale de Protecție și Anticorupție (DGPA), aceasta urmând, totodată, să propună clasificarea, declasificarea, trecerea la un alt nivel de clasificare sau de secretizare a documentelor inventariate, respectiv distrugerea acestora, conform dispozițiilor legale.

De asemenea, comisia va preda, după declasificare, către Administrația Națională a Penitenciarelor, dosarele de personal ale foștilor angajați ai DGPA identificate în arhivă și către Arhivele Naționale documentele cu valoarea istorică identificate în arhivă.

Comisia va fi alcătuită din cinci membri numiți prin ordin al ministrului Justiției, doi dintre aceștia fiind din cadrul Ministerului Justiției, unul de la ANP și alți doi vor fi propuși de Secretariatul General al Guvernului. Fiecare dintre aceste instituții va propune și câte un supleant.

Conform hotărârii, comisia va putea furniza informații din documentele cuprinse în arhivă dacă există proceduri judiciare în derulare, la cererea motivată a organelor judiciare.

Totodată, după împlinirea unui termen de cinci luni de la începerea activității comisiei, persoanele care doresc să consulte documentele referitoare la viața lor privată vor avea acces la ele în baza unei cereri scrise.

"Înscrisurile care constituie secrete de serviciu pot fi desecretizate, în condițiile legii, și pot fi consultate în condițiile prezentei reglementări de către persoanele la care se referă. Informațiile astfel desecretizate pot fi comunicate, în condițiile legii, oricărei entități fizice sau juridice, la cererea acestora. Respectivele înscrisuri vor fi distruse la momentul încetării activității comisiei, cu excepția cazului prevăzut la art. 6, alin 2", prevede hotărârea.

Activitățile prevăzute de această hotărâre vor fi încheiate în cel mult trei ani de la intrarea ei în vigoare.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Soldați ruși spunând adevărul despre ce se întâmplă cu armata lor în Ucraina

2 VIDEO Frate, nu ți-ai dori să trăiești așa ceva... Ce o fi fost în capul piloților?

3 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

4 Urmează bomba acestor alegeri? / AUR nu îndeplinește „o condiție de fond, determinantă” și toate candidaturile ar putea fi respinse!

5 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”