Consiliul Concurenţei schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice

Consiliul Concurenţei schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice

Consiliul Concurenţei va schimba modul de analiză a cazurilor de pe piaţa comercializării produselor farmaceutice şi parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii), din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar şi al companiilor de pe această piaţă, informează autoritatea de concurenţă.

Astfel, când va analiza piaţa relevantă, autoritatea de concurenţă va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei ţintă.

Până acum, piaţa geografică, în cazul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice şi parafarmaceutice, era definită ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei ţintă.

Autoritatea de concurenţă a comandat un sondaj pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziţionează produse din farmacii. Pe baza datelor şi informaţiilor obţinute în cadrul sondajului, Consiliul Concurenţei a derulat un studiu suplimentar care a indicat o orientare a consumatorului către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuşi să parcurgă pe jos maxim 1 km pentru a achiziţiona medicamentele şi suplimentele alimentare de care au nevoie.

De asemenea, în ultimii ani, numărul de tranzacţii pe această piaţă a înregistrat o majorare semnificativă şi, în acelaşi timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km, luată în considerare până acum.

Ca urmare, autoritatea de concurenţă a considerat că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piaţa comercializării produselor farmaceutice şi parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, adaptând modalitatea de definire a pieţei relevante geografice la noul context.

"Definirea pieţei relevante este un instrument de identificare şi de stabilire a graniţelor în care se exercită concurenţa între companii, scopul principal fiind de a identifica constrângerile concurenţiale cu care se confruntă acestea", se menţionează într-un comunicat al instituţiei. AGERPRES

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Jocurile de culise din PNL / Cele patru nume cu care Cîțu va împărți puterea la vârful partidului

2 Fotografii inedite cu Nicu Ceaușescu, înainte să moară, la o petrecere unde a avut un tort cu secera și ciocan…

3 Discuţii aprinse între ardeleni şi moldoveni după un banc publicat de Ştefan Mandachi pe Facebook

4 Cine este Americanu', motociclistul acuzat de omor

5 VIDEO „Acasă o cerți pentru că rupe tapetul!” / O pisică domestică a alungat un urs brun în pădurile din Siberia