Consiliul Concurenţei schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice

Consiliul Concurenţei schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice

Consiliul Concurenţei va schimba modul de analiză a cazurilor de pe piaţa comercializării produselor farmaceutice şi parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii), din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar şi al companiilor de pe această piaţă, informează autoritatea de concurenţă.

Astfel, când va analiza piaţa relevantă, autoritatea de concurenţă va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei ţintă.

Până acum, piaţa geografică, în cazul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice şi parafarmaceutice, era definită ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei ţintă.

Autoritatea de concurenţă a comandat un sondaj pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziţionează produse din farmacii. Pe baza datelor şi informaţiilor obţinute în cadrul sondajului, Consiliul Concurenţei a derulat un studiu suplimentar care a indicat o orientare a consumatorului către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuşi să parcurgă pe jos maxim 1 km pentru a achiziţiona medicamentele şi suplimentele alimentare de care au nevoie.

De asemenea, în ultimii ani, numărul de tranzacţii pe această piaţă a înregistrat o majorare semnificativă şi, în acelaşi timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km, luată în considerare până acum.

Ca urmare, autoritatea de concurenţă a considerat că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piaţa comercializării produselor farmaceutice şi parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, adaptând modalitatea de definire a pieţei relevante geografice la noul context.

"Definirea pieţei relevante este un instrument de identificare şi de stabilire a graniţelor în care se exercită concurenţa între companii, scopul principal fiind de a identifica constrângerile concurenţiale cu care se confruntă acestea", se menţionează într-un comunicat al instituţiei. AGERPRES


populare
astăzi

1 Fotografia care i-a convins pe români că sunt urmașii dacilor. Acum un secol, un scoțian a surprins-o într-un sat uitat din munți

2 Capul Verde, paradisul exotic ascuns al turismului sexual. Băieții Western Union și secretele nevăzute

3 „Gata cu împușcăturile”. Mesajul lui Trump după întâlnirea cu Zelenski: „Granițele să se oprească acolo unde sunt”

4 Kim Kardashian a lansat un model de bikini, cu floci multicolori...

5 Cum ar putea ajunge avionul lui Putin în Budapesta: escortat de avioane turcești și sârbe, pe o rută de 5.000 de km