Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Află detalii aici. De acord

Constanţa: Marinari români, răpiţi de la bordul petrolierului Histria Ivory

Trei marinari români au fost răpiţi în noaptea de duminică de la bordul tancului de produse chimice Histria Ivory, sub pavilion Malta, de către piraţi, în Golful Guineea şi duşi spre o destinaţie necunoscută, potrivit Ministerului Afacerilor Externe român.

Surse din cadrul companiei armatoare Histria Shipmanagement au confirmat pentru AGERPRES că actul pirateresc a avut loc, solicitând, însă, în continuare să nu apară imixtiuni în căile de comunicare cu răpitorii din dorinţa de a mediatiza excesiv cazul. "Pisica cu clopoţei nu prinde şoareci şi proverbul popular ne învaţă că în multe cazuri discreţia face mai mult bine decât exaltarea în goana după informaţie fără conţinut", a declarat un responsabil de cel mai înalt nivel din cadrul companiei armatoare, pentru AGERPRES.

La rândul său, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu, a afirmat că, deşi situaţia este dramatică, prin esenţa actului pirateresc, nu sunt motive excesive de îngrijorare pentru viaţa şi integritatea marinarilor români.

"În ceea ce priveşte actele de piraterie cărora le-au căzut victime marinarii români, statistica ne arată că, în ultimii 27 de ani, este vorba de mai mult de 150 de navigatori capturaţi de piraţi, pe mare, de la bordul navelor şi că, de fiecare dată, aceştia au fost eliberaţi şi s-au întors acasă, în regulă. Principalul scop al răpitorilor este să obţină răscumpărarea şi asta nu se poate face decât dacă sunt persoanele răpite sunt în deplină integritate. De regulă, marinarii răpiţi sunt transportaţi în locuri pe care piraţii le ştiu sigure şi, după un interval de 7 - 15 zile, armatorii sunt contactaţi de mediatori pentru a negocia răscumpărarea. Sperăm ca şi de data aceasta, cu sprijinul companiei armatoare şi al autorităţilor şi societăţilor de asigurare, cazul să fie soluţionat favorabil", a declarat Adrian Mihălcioiu.

Din câte se pare, echipajul navei Histria Ivory, care este în totalitate de naţionalitate română, a fost abordat de o ambarcaţiune a piraţilor în Golful Guineea, la o distanţă de 20 de mile maritime în larg, după ce părăsise portul togolez Lome, în drum spre Monrovia. Atacul pirateresc ar fi avut loc în perioada schimbului de cart, între orele 19.45-20.00, la crepuscul, când vizibilitatea era nefavorabilă, iar veghea de pe punte nu era întărită.

Petrolierul Histria Ivory, de 40.450 tdw, a fost construit în anul 2006, la Şantierul Naval Constanţa. AGERPRES


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 „Aș vrea să renunț la job și să facem sex toată ziua”

2 Interesant! Magyar Nemzet: De când Dragnea urmăreşte de după gratii zvârcolirile fostului său partid, Gabriel …

3 „Constat cu tot mai multă acuratețe ce tâlhari nenorociți au condus România! Citiți și voi ce scrie Ștefan Man…

4 AUDIO Pesedist, către un protestatar: „Du-te, bă, muistule, de aici! Că îți trag acum un picior în cap de mori…

5 Cifrele sondajului secret al PSD. Ce negocieri duc Ponta, Tăriceanu și Firea

recomandări

Te ia DNA: Constantin Boșcodeală

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Un tip a creat ciocanul lui Thor cu electromagneţi şi amprentă