Coşul mediu în magazinul online, dublu comparativ cu cel din locaţiile fizice (retailer)

Coşul mediu în magazinul online, dublu comparativ cu cel din locaţiile fizice (retailer)

Valoarea medie a coşului de cumpărături în magazinul online este de două ori mai mare comparativ cu cea din offline, achiziţia medie realizată de români în shopul online fiind de câteva sute de lei, potrivit unui retailer de materiale de construcţii şi grădinărit.

"Diferenţa principală dintre coşul mediu din magazinul online versus cel din magazinele staţionare este dată de faptul că, în online, clienţii ştiu exact ceea ce au de cumpărat, în timp ce în locaţiile fizice aceştia aleg nu doar produsele pe care le au pe listă", a declarat Mugurel - Horia Rusu, director general Hornbach România.

Potrivit acestuia, clientul din mediul online nu diferă foarte mult de cel din magazinele fizice, iar cea mai mare pondere o au bărbaţii, în proporţie de peste 70%. În ceea ce priveşte vârsta medie, majoritatea se încadrează în categoria 29 - 49 de ani. Cu toate acestea, magazinul virtual are şi clienţi de peste 65 de ani, fapt care arată că şi generaţiile mai avansate sunt tot mai înclinate către tehnologie, precizează sursa citată.

În ceea ce priveşte evoluţia magazinului online al Hornbach în cei peste doi ani de la lansare, reprezentantul companiei susţine că a observat o deschidere tot mai mare a clienţilor pentru achiziţiile online.

"Românii îşi doresc să comande online produsele de care au nevoie şi acest lucru este unul îmbucurător. Tocmai din acest motiv ne lărgim constant sortimentul şi sperăm ca în maximum doi ani să putem livra prin comandă online toate produsele disponibile în magazinele fizice. În acest moment căutăm o soluţie logistică pentru produsele voluminoase sau cu lungimi foarte mari", a mai spus Mugurel - Horia Rusu.

Cele mai achiziţionate produse din magazinul online, în această primăvară, au fost cele din categoria Grădină - produse pentru amenajarea grădinii, a terasei şi a balconului, dar şi din zona de ZOO dedicată animalelor de companie.

Potrivit retailerului, mediul online nu este însă un canal la fel uzual pentru clienţi interesaţi de produse de design, cum ar fi tapetul, covoarele, perdelele. În cazul acestora, cumpărătorul îşi doreşte să vadă culoarea reală, să simtă textura şi să analizeze în detaliu aspectul produsului, aşa că optează pentru achiziţia din magazinele fizice.

În prezent, în magazinul online al Hornbach România sunt disponibile peste 60.000 de articole diferite, iar lunar sunt listate câteva mii de noi repere. Din produsele existente în magazinele staţionare, peste 97% sunt deja şi în cel online, în timp ce aproximativ 10.000 de articole se regăsesc exclusiv în mediul online. Acestea sunt produse livrate direct de la furnizorii Hornbach, categorie ce va avea treptat o creştere tot mai mare, deoarece compania este în permanentă căutare de noi parteneri în acest sistem.

Reprezentantul companiei a subliniat, de asemenea, că pentru majoritatea achiziţiilor online, clienţii aleg serviciul de livrare la domiciliu. Termenele de livrare sunt între 1 şi 5 zile, expedierea acoperind întreg teritoriul României pentru peste 80% dintre produse. De asemenea, Hornbach oferă clienţilor din mediul online şi serviciul de Rezervare & Ridicare, aceştia având posibilitatea de a rezerva produsele online şi de a le ridica din magazinele Hornbach în termen de cel puţin 4 ore de la emiterea comenzii.

Fondat în anul 1877, concernul Hornbach deţine 160 de magazine mixte de materiale de construcţii şi grădinărit şi magazine online, în 9 ţări din Europa, dintre care 6 în România. AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 VIDEO Soldați ruși spunând adevărul despre ce se întâmplă cu armata lor în Ucraina

2 Urmează bomba acestor alegeri? / AUR nu îndeplinește „o condiție de fond, determinantă” și toate candidaturile ar putea fi respinse!

3 De citit...

4 VIDEO Frate, nu ți-ai dori să trăiești așa ceva... Ce o fi fost în capul piloților?

5 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”