De ce este periculos sa schimbi doar două cauciucuri la mașină înainte de venirea iernii

De ce este periculos sa schimbi doar două cauciucuri la mașină înainte de venirea iernii

În goana după a face economii, schimbarea de cauciucuri poate fi costisitoare, provocând daune serioase sistemului de transmisie a mașinii.

Schimbarea cauciucurilor de iarnă FOTO: Pixabay

Schimbarea cauciucurilor de iarnă FOTO: Pixabay

Nu puțini sunt proprietarii de vehicule care, în căutarea economiei, decid să schimbe doar 2 din cele 4 anvelope ale mașinii lor, de obicei anvelopele din față, pentru a avea un control mai bun. Deși pare tentantă din punct de vedere al costurilor, această mișcare poate avea consecințe grave și costisitoare, mai ales dacă vehiculul este cu tracțiune integrală.

Pe scurt, într-o mașină putem găsi în principal două tipuri de tracțiune integrală: permanentă, în care cuplul motor este distribuit permanent către cele două punți și de aici către roți, și selectivă, în care în condiții de calm puterea merge doar către o singură punte din motive de economie de combustibil, iar atunci când este necesar trimite puterea necesară celeilalte, scrie carandmotor.gr.

Problema constă în diferențialul central, care este responsabil pentru distribuirea puterii motorului între cele două axe ale unui vehicul cu tracțiune integrală. Atunci când se schimbă doar două anvelope, se creează o diferență în diametrul roților între cele două axe. Această diferență aparent mică poate cauza probleme semnificative.

Anvelopele noi au un diametru puțin mai mare decât anvelopele uzate, astfel încât roțile de pe o axă se rotesc la o viteză diferită de cea a roților de pe cealaltă axă. Diferențialul, proiectat să funcționeze cu o rotație uniformă, detectează această diferență ca alunecare și încearcă să o compenseze. Acest efort constant și involuntar îi solicită componentele interne, ducând în cele din urmă la defectare.

Înlocuirea unui diferențial deteriorat nu este o afacere ieftină. În funcție de modelul mașinii și de amploarea daunelor, costul reparației poate ajunge la patru cifre, fără a lua în calcul înlocuirea tuturor celor patru anvelope.

Experții recomandă proprietarilor de vehicule cu tracțiune integrală să înlocuiască întotdeauna toate cele patru anvelope în același timp, chiar dacă două dintre ele par să mai aibă viață. În plus, recomandă rotirea anvelopelor între punți după câțiva kilometri pentru a asigura o uzură uniformă și a evita stresul excesiv asupra diferențialului central.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Documente / Această turnătoare a fost timp de 10 ani membră CNA...

2 Românul care l-a consiliat pe Trump anunță ce li se pregătește rușilor și coreenilor. „N-are nicio problemă să recurgă la metode foarte dure”

3 Are dreptate Mircea Marian / Coaliția de guvernare a mărit taxele și acum nu mai produce nimic

4 VIDEO Priviți, trupele speciale ale Ucrainei au spart frontul rusesc la Zaporojie și au eliberat o localitate strategică

5 VIDEO „Este cea mai amplă operațiune de transport feroviar din Europa din ultimii 30-40 de ani”