De citit...

De citit...

De vreo 25 de ani, de când au apărut în anul 2000 primele manuale alternative de Istoria României (ministru educației era Andrei Marga), guvernul și clasa conducătoare a dus o politică diabolică și sistematică de ștergere a istoriei românilor și a identității naționale din școli și societate. S-a ajuns astfel ca țara noastră să fie campioană în Europa la ocultarea trecutului national din conștiința elevilor și a cetățenilor în general. România se află astăzi pe ultimul loc în UE la numărul orelor de istorie care se predau în școală. România a ajuns, în prezent, singurul stat european în care elevii învaţă în medie o oră de Istorie pe săptămână, la gimnaziu şi liceu, în timp ce în toate țările europene, în planurile-cadru sunt prevăzute 2-4 ore pentru disciplina Istorie. Cineva din conducerea țării a dorit programatic și cu rea voință să șteargă identitatea noastră națională prin eludarea învățământului istoric. Astfel, renunțarea la învățământul istoric a dus la anihilarea conștiinței de sine și naționale a poporului. Ceva asemănător s-a petrecut și pe vremea URSS, unde ștergerea identității și a valorilor istorice sau culturale era coordonată pentru ștergerea memoriei popoarelor. Romanele lui Cinghiz Aitmatov sunt relevante despre ”mancurtizarea” (ștergerea memoriei) popoarelor din URSS, această închisoare a popoarelor, pentru ca o elită subțire să le poate conduce și exploata despotic de la Moscova. Astăzi rolurile par că s-au inversat și apelul la ștergerea memoriei și identității popoarelor vine de la un alt centru de putere european: Bruxelles. Țelul este același – crearea de popoare fără memorie? Suntem singura țară din Europa în care tinerii învață istoria națională ca parte subiacentă a istoriei minorităților și universale

În România, elevii sunt obligați să învețe istoria altor popoare și tot mai puțin pe cea a românilor. Elevii români învață istoria universală, istoria rromilor, istoria minorităților, istoria evreilor și Holocaustului, istoria comunismului, iar istoria românilor nu este materie didactică separată și distinctă, ci este materie complementară la istoria universală și minorităților. Din păcate, apelurile și protestele Academiei Române și a institutelor de istorie sunt puține și firave vocal și oricum ignorate de guvern și diriguitorii instituționali. Această politică de ștergere a trecutului românilor e programatică și a dus la o generații de tineri care nu-și mai cunosc istoria și se comportă ca niște cetățeni fără rădăcini, valori și repere morale. Această politică a dus România la un prag al dispariției identitare, devenind dintr-o țară un adevărat județ UE. Se încearcă, din păcate, transformarea românilor, din națiune în popor, apoi în populație pentru consum, prin ștergerea valorilor identitare, ca urmare a ștergerii învățământului istoric românesc. Cei care au eliminat istoria românilor din școli, acum o scot și din societate. Prin Legea nr. 217/2015 studiul istoriei interbelice a ajuns să se scrie de către istorici cu teama apariției procurorului la ușă. De atunci, în România nu mai apar studii și cărții serioase și științifice despre istoria contemporană a României fără riscul deschiderii unui dosar penal pentru anumite interpretări a evenimentelor. Mai mult, zilele acestea la fel ca în cei mai negri ani din fosta URSS se pregătește un tip de lege Vexler, în care pur și simplu va duce la scriere istoriei românilor în perioada contemporană, ca pe vremea lui Mihail Roller, Ana Pauker și Silviu Brucan din anii `50.

Ca istoric, pot spune responsabil că despre istoria contemporană a României au apărut în librării la modă, ca Humanitas, cărți care întrec prin tezism, schematism, propagandă și ideologie interpretările istoriografice de tristă amintire ale corifeilor istoriei comuniste: Fătu, Roller, Spălățelu sau Mușat. Cei care vor să ne întoarcă în triștii ani staliniști privind învățământul istoric și publicarea cărților noi de istorie au ca țel ștergerea memoriei identitare și a trecutului românilor, pentru ca românii să fie ușor de manipulat și condus (de către alții?). Din păcate, de câțiva ani observ cu stupoare că și pe rețelele sociale a început o campanie furibundă de ștergere a postărilor legate de istoria românilor. Personal, am avut surpriza să fiu șters cu articole proprii sau restricționat pe aceste rețele, inclusiv pe rețeaua Tik Tok, care duce o politică de ocultare a istoriei geto-dacilor, nu numai a istoriei contemporane a României, cenzură preferată de Facebook. Românii nu mai au voie să știe nu numai despre crearea identității și a unității naționale, dar nici despre trecutul religios și mai ales despre strămoșii noștri geto-daci. Deci nu este întâmplătoare scoaterea orelor de istoria românilor din școli și din librării sau de pe rețelele sociale. Consider că există o politică concentrată și coordonată pentru ca poporul român să-și piardă memoria identitară. Dreptul românilor la adevărul istoric este un fundament constitutional și existential. Ca istoric, refuz să trăiesc din nou perioada stalinismului în istoriografie și trag un semnal de alarmă pentru Academia Române să intervină public în apărarea istoriei românilor. Cer tuturor istoricilor români responsabili ca să acționăm pentru creșterea numărului de ore de istoria României în școli și pentru publicarea de studii, articole și cărți despre adevărata istorie a României! Salvați Istoria românilor! Tot ce este românesc nu piere!

Ionuț Țene/ napocanews.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Voi ați citit ce postează domnișoara asta de la Antena 3 despre PSD, dar nu numai?

2 BREAKING La Cotroceni a ieșit fum negru!

3 Hmm! Interesantă chestie, care o fi faza?

4 Procurorul Horia Tiugan, care l-a anchetat pe Alfred Bulai, prins sub influența unor antidepresive la volan

5 „Cine a mai făcut în Europa așa ceva? În schimb, ne lăsăm jefuiți și nu facem nimic”