DNA: Decizia CCR impune detașarea a 130 de lucrători de poliție și achiziția de autovehicule / echipamente tehnice

DNA: Decizia CCR impune detașarea a 130 de lucrători de poliție și achiziția de autovehicule / echipamente tehnice

Modificarea reglementărilor privind realizarea activităților de supraveghere tehnică, urmare a unei decizii a CCR, va impune detașarea, în cadrul DNA, a unui număr de 130 de lucrători de poliție și pregătirea specifică a acestora, precum și achiziția de autovehicule și echipamente tehnice suplimentare, fapt ce presupune un efort bugetar de aproximativ 10,4 milioane euro, se arată într-un comunicat al Direcției Naționale Anticorupție transmis miercuri AGERPRES.

În aceste condiții, conducerea DNA a transmis miercuri Ministerului Justiției o adresă în care se explică de ce sunt necesare promovarea unei hotărâri de guvern prin care să fie suplimentat numărul maxim de posturi al Direcției Naționale Anticorupție cu 130 de posturi de ofițeri și agenți de poliție judiciară, precum și rectificarea bugetului instituției cu suma menționată.

"Asigurarea acestor resurse condiționează desfășurarea, în continuare, cu aceeași eficiență, a activității de investigare a infracțiunilor de corupție de către DNA", se precizează în comunicat.

Conform sursei citate, DNA cooperează, în prezent, în vederea realizării activităților de supraveghere tehnică, cu Serviciul Român de Informații, acesta asigurând suport logistic și tehnic pentru interceptarea comunicațiilor la distanță, accesul la sisteme informatice, supravegherea audio-video și localizarea prin mijloace tehnice.

"În situația în care, după publicarea deciziei menționate în Monitorul Oficial, organele judiciare se vor afla în imposibilitatea de a folosi resursele operaționale ale SRI, va fi necesară suplimentarea resurselor proprii ale DNA pentru a putea asigura în continuare eficiența activității de investigare a infracțiunilor de corupție", precizează DNA.

Astfel, în cadrul DNA a fost realizată o evaluare preliminară a volumului de activitate al Direcției din perspectiva activității de supraveghere tehnică, estimările arătând că, în noile condiții, ar fi nevoie de achiziționarea mai multor echipamente, dar și de personal suplimentar.

Potrivit comunicatului, s-a stabilit că ar fi nevoie de achiziționarea de logistică pentru efectuarea înregistrărilor ambientale (cost estimat de aproximativ 1.150.000 euro), de achiziționarea unui număr de 30 autovehicule de diferite tipuri (aproximativ 650.000 euro), de achiziționarea de logistică în materia interceptării comunicațiilor (aproximativ 415.000 euro), dar și de atribuirea/ achiziția unui sediu secundar pe raza municipiului București în proximitatea sediului central al DNA, care să aibă o suprafață utilă de minim 1.000 — 1.500 mp și loc de parcare pentru minim 10 autovehicule (cost estimat de aproximativ 4.000.000 euro sau 180.000 euro/an), de detașarea unui număr suplimentar de 130 de lucrători de poliție judiciară (cost estimat de aproximativ 4.000.000 euro anual — efortul bugetar este în realitate mai mic, pentru că, prin detașare de la MAI la DNA se realizează o economie corespunzătoare în bugetul ministerului), dar și de realizarea unor programe de pregătire profesională (cost estimat 200.000 euro).

"Menționăm că, pentru aceste estimări, s-a avut în vedere ipoteza folosirii de către organele de urmărire penală a infrastructurii existente la nivelul SRI, pentru interceptarea comunicațiilor la distanță. În situația în care ar fi necesare achiziții suplimentare pentru substituirea acestor echipamente, costurile ar crește în mod substanțial, fără ca la acest moment să putem face o estimare, având în vedere că un asemenea demers nu a mai fost realizat în cadrul sistemului judiciar", precizează DNA.

Totodată, DNA atrage atenția că, în perioada imediat următoare, eficienta activității de supraveghere tehnică ar putea să scadă semnificativ, având în vedere timpul necesar derulării procedurilor de achiziție.

"Raportat la timpul necesar pentru realizarea procedurilor de achiziție, precum și pentru selecția și pregătirea personalului, în perioada imediat următoare, eficiența activității de supraveghere tehnică ar putea să scadă semnificativ, cu impact corespunzător asupra finalității investigațiilor efectuate în aceste cauze. Estimăm că activitatea ar putea reveni la standardele din prezent într-un interval de aproximativ doi ani de la momentul la care sunt asigurate resursele menționate anterior", se arată în comunicat.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

3 Da, are 60 de ani și s-a calificat la concursul național de frumusețe Miss Argentina...

4 Prima intoxicare aruncată pe piață de Antena 3, un sondaj realizat de fostul ginere al lui Dan Voiculescu

5 VIDEO Surpriză totală / Cine ar fi „gurul” discipol al lui Gregorian Bivolaru săltat de mascați. Eugen Mârtz era invitat mereu la B1TV, la emisiunea Al…