După 70 de ani, SUA retrag legendarele avioane U-2. O ultimă misiune a Dragon Lady - în folosul F-35 și a viitoarelor avioane de generația a 6-a

După 70 de ani, SUA retrag legendarele avioane U-2. O ultimă misiune a Dragon Lady - în folosul F-35 și a viitoarelor avioane de generația a 6-a

Aviația militară a SUA a decis retragerea avioanelor de recunoaștere U-2 Dragon Lady. Zborul inaugural al U-2 a avut loc în 1955. Până la retragerea din serviciu, o ultimă misiune a legendarelor avioane va fi în folosul F-35, F-22 și viitoarelor avioane americane de generația a VI-a, scrie defenseromania.ro.

În luna mai a acestui an publicația Air Force Times a anunțat decizia Washingtonului de a retrage avioanele de recunoaștere U-2 Dragon Lady.

Retragerea avioanelor U-2 va avea loc în 2026. Zborul inaugural al unui U-2 a avut loc în 1955. Proiectul a fost la vremea respectivă unul stric secret în contextul Războiului Rece și a temerilor legitime privind o viitoare confruntare militară între SUA și URSS. O versiune îmbunătățită a fost dezvoltată în anii 1980, iar ulterior în primii ani din 1990 au fost efectuate livrările. Din 1994 s-au investit aproximativ 1.7 miliarde de dolari pentru modernizarea continuă a legendarelor avioane de recunoaștere U-2 Dragon Lady.

SUA retrag U-2 Dragon Lady din anul fiscal 2026. O ultimă misiune a U-2 va fi în folosul F-35 și viitorului avion de generația a VI-a al SUA

2. U-2 Dragon... (u-2-dragon-lady-avion_53669300.jpeg)

U-2 Dragon Lady, photo credit: U.S. Air Force

Publicația The Aviation Geek Club precizează că până la retragere Dragon Lady va servi în misiuni ISR (n.r. - misiuni de informații, supraveghere și recunoaștere) și, nu în ultimul rând, vor servi ca platformă de test pentru integrarea de noi tehnologii nu doar pentru F-35 sau F-22 Raptor, ci și pentru viitoarele avioane de generația a VI-a pe care le dezvoltă SUA.

Potrivit col. Joshua Williams, ofițer executiv în programul ISR al SUA, U-2 Dragon Lady nu va fi folosit înainte de retragere doar pentru misiuni de recunoaștere și culegere de informații.

Williams a explicat, de fapt, că U-2 este folosit în mod creativ, ca o platformă surogat pentru testarea de noi tehnologii pentru avioanele de ultimă generație, inclusiv F-35 și F-22, scăzând astfel riscul pentru acestea din urmă.

Se pare că e vorba de senzori, sisteme de luptă și sisteme de comandă și control.

Amintim că SUA se află în plin proces de dezvoltare și testare a unei platforme de generația a 6-a. E vorba de programul NGAD, însă în paralel Northrop Grumman e în proces de finalizare a construcției bombardierul B-21 Raider, primul avion de generaţia a VI-a.


Citește și:

populare
astăzi

1 „Ce s-a întâmplat în Europa de Est e un miracol economic fără precedent“

2 După America Express, copiii Andreei Esca fac din nou echipă la Antena 1. Alexia Eram: „M-am simțit foarte bine la filmări”

3 „Ar fi primul val al ofensivei”

4 Voi vedeți ce se întâmplă în Polonia?

5 Ovidiu Popescu, umilință maximă din partea patronului. Cu ce echipă va semna cel mai vechi om din lotul FCSB