#ExplorareMartiana: NASA a publicat o fotografie panoramică a planetei Marte făcută de roverul Perseverance

NASA a publicat miercuri o fotografie panoramică spectaculoasă a zonei de pe planeta Marte unde a aterizat roverul Perseverance săptămâna trecută, informează AFP.

În fotografia reconstituită din mai multe imagini realizate de vehicul se vede creasta craterului Jezero, despre care oamenii de ştiinţă spun că a conţinut un lac adânc în care curgea un râu în urmă cu aproximativ 3.5 miliarde de ani.

Sursa foto: nasa.gov

Roverul a făcut 142 de fotografii la 360 de grade cu camere foto de înaltă definiţie.

Sursa foto: nasa.gov

"Ne-am instalat într-un loc foarte bun, de unde se pot vedea caracteristici foarte asemănătoare cu cele identificate de Spirit, Opportunity şi Curiosity (trei rovere care au precedat Perseverance pe Marte) în zona lor de asolizare", a declarat încântat Jim Bell de la Universitatea din Arizona.