Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Află detalii aici. De acord

EXPLOZIV! CARACATIȚA mâncătorilor de căcat („jurnaliști" și „analiști") plătiți de PSD cu 10 milioane de lei din bani publici

EXPLOZIV! CARACATIȚA mâncătorilor de căcat („jurnaliști" și „analiști") plătiți de PSD cu 10 milioane de lei din bani publici. Seară de seară îi vedem la televizor. Comentează, analizează, despică firul în patru, țipă, își dau ochii peste cap și se plâng de nedreptățile „statului paralel". Susțin în schimb, fără să clipească, politica partidului de guvernământ. Opiniile lor nu sunt deloc dezinteresate.

Newsweek România prezintă statele de plată ale „jurnaliștilor" și „analiștilor" plătiți de PSD din bani publici.

Pentru a-și încasa „onorariile" cât mai discret, propagandiștii media folosesc o schemă financiară bine pusă la punct. Ingineria este destul de simplă: PSD plătește în baza unor contracte două firme deținute de consultanții de casă ai lui Dragnea, iar acestea virează banii mai departe către firmele „jurnaliștilor" și „analiștilor". Sumele provin din subvenția plătită de stat, adică de noi toți, partidelor politice parlamentare.

 „Cațavencul", campion la contracte de consultanță

Pe primul loc la capitolul "încasări de la PSD" stă Doru Bușcu, consultantul cel mai intim al lui Dragnea. În timpul liber, el se dă și editorialist la gazeta de satiră "Cațavencii”. Însă banii serioși, pentru vila din Dorobanți și mașinile de lux, nu vin din leafa de "jurnalist", ci din plata serviciilor de consultanță prestate pentru PSD.

Antrenat în "afaceri" de Sorin Ovidiu Vîntu, Doruleț, cum îl alinta fostul lui mogul, deține două firme: Lafix Media SRL și Mediadraft SRL. Prima funcționează de ani buni, a doua a fost înființată în primăvara acestui an. În Lafix Media SRL, Bușcu deține părți sociale împreună cu soția (el are 80%), în vreme ce Mediadraft SRL este integral a lui.

Singurele surse de venituri ale celor două firme sunt contractele încheiate cu alte două firme: Kirchhoff Consult SRL, deținută de Horia Mihălcescu (până de curând, șeful comunicării lui Dragnea și soțul unei deputate PSD) și International Brand Consultants SRL, controlată de apropiați ai fostului ministru Vasile Dîncu.

Între 17.000 și 52.000 de euro lunar pentru Bușcu

Din iulie 2016 și până în prezent, PSD a virat în contul Kirchhoff Consult SRL suma totală de 1.557.067 lei, echivalentul a 338.000 de euro. La rândul său, firma lui Doru Bușcu, Lafix Media SRL, a încasat de la firma lui Mihălcescu peste 2 milioane de lei, echivalentul a 440.000 de euro.

În medie, asta înseamnă 17.000 de euro pe lună, adică aproape 600 de euro pe zi pentru "cațavencul" lui Dragnea.

De ce ar plăti o firmă de consultanță politică 17.000 de euro lunar către firma unui jurnalist? Mihălcescu, personal, nu are nevoie de nici un fel de serviciu de la Bușcu. Dragnea, însă, are.

Între octombrie 2017 și aprilie 2018, același "jurnalist" a mai primit de la Kirkhhoff Consult SRL un mizilic de 73.785 de lei, dar pe cealalată firmă, Mediadraft SRL.

Pe aceeași firmă, în ultimele șase luni ale acestui an, a mai primit încă 1.139.632 de lei, adică aproape 250.000 de euro, de la International Brand Consultants SRL, controlată de apropiații lui Dîncu. Adică peste 35.000 de euro pe lună.

Practic, timp de o jumătate de an, Bușcu a încasat, lunar, 17.000 de euro pe o firmă și 35.000 de euro pe alta. Un total, deci, de 52.000 de euro pe lună. O sumă care poate părea exorbitantă, dar, ce-i drept, a fost un an greu pentru Dragnea și consultanții lui.

Bilanțurile firmelor lui Bușcu arată că, de fapt, toate încasările sunt din banii proveniți de la PSD. Sau, cu alte cuvinte, Bușcu face bani doar cu partidul de guvernământ!

Pentru Newsweek România, însă, Bușcu are altă variantă: „Am contracte cu firmele astea. Am contracte vechi cu firmele astea. Nu am nici o legătură cu alte contracte. Vedeți voi pe undeva că eu susțin poziția PSD? Păi, firma cu care lucrez eu (Kirchhoff - n.r.) are clienți comerciali. Contractele noastre sunt pe clienți comerciali. Nu e treaba voastră care este obiectul acestor contracte. Sunt contracte care presupun activități de publicitate și asta e.

Mihălcescu este căsătorit cu Carmen Mihălcescu care a fost în tabăra puciștilor. Adică, sunt niște lucruri la care, dacă vă uitați, o să vedeți că lucrurile stau invers. Atenție la raportul dintre lucruri. Există contracte comerciale și opțiuni politice. Sunt lucruri diferite.

Există un istoric al relațiilor mele cu firma Kirchhoff destul de vechi care nu are legătură cu PSD. Eu știu că de multă vreme toată lumea spune că îi ajut (pe pesediști - n.r.) dar, dacă ne uităm pe ceea ce este în spațiul public, lucrurile stau exact invers. Dacă găsiți o singură propoziție de susținere, atunci, da! Poate că oamenii sunt masochiști, să își dorească să fie criticați, și pentru lucrul ăsta să facă contracte."

Umbra lui Dîncu. La PSD

Cea de-a doua sursă generoasă de venit pentru Bușcu, firma International Brand Consultants SRL, a încasat de la PSD, în perioada mai-octombrie 2018, suma totală de 1.534.375 de lei, adică aproximativ 334.000 de euro.

În acest moment, firma este deținută de un cetățean care se numește Ilie Ștefan. Acesta a și înființat firma, în 2005. Dar, după câțiva ani, i-a cedat-o sociologului Vasile Dîncu, fost ministru și fruntaș al PSD. Conform informațiilor publice, Dîncu a fost acționar al acestei firme doar pe perioada în care a avut un contract gras cu statul, mai exact cu administrația Rezervației Biosferei Delta Dunării. După încheierea contractului, în 2013, firma s-a întors la Ilie Ștefan. Potrivit surselor noastre, acesta este în prezent angajat în cadrul Asociației Române pentru Evaluare și Strategie, nășite de sociologul pesedist.

Și alte firme controlate de Vasile Dîncu prin interpuși au beneficiat de bani de la PSD. IRES (Institutul Român pentru Evaluare și Strategie) SRL, de exemplu, a încasat 1.265.443 de lei din subvenția primită de partid de la stat. Dîncu a fost unic asociat al IRES până la începutul lui 2016. Atunci, și-a cesionat părțile sociale lui Iacob Ovidiu Turcu și lui Cornel-Ioan Hirian. Acesta din urmă era administrator al IRES.

Ca și în cazul firmelor lui Bușcu, bilanțurile firmelor controlate de Dîncu arată că, de fapt, toate încasările provin din vistieria PSD.

Taxă de protecție de la firmele de casă ale lui Dragnea

Pe lângă contractele cu PSD, Kirchhoff Consult SRL a făcut consultanță și pentru societăți care, aparent, n-au nicio legătură cu politica. Numai în ultimele 15 luni, între iunie 2017 și septembrie 2018, firma lui Mihălcescu a încasat 1.575.840 de lei de la Farmavet SA. Companie deținută de nimeni altul decât Sorin Paul Stănescu, zis și "Regele pestei porcine", vechi prieten al lui Dragnea și cel care, la sfârșitul lunii august, i-a nășit fiul.

Alți clienți ai firmei Kirchhoff Consult SRL sunt Premier Energy (fond ceh de investiții), Strabag SRL (deținută, prin intermediari, de către oligarhul rus Oleg Deripaska) sau Graffiti Red (a lui Cristian Burci, patronul ziarului Adevărul).

Interpusul lui Dîncu – infractor de drept comun

O altă firmă apropiată de Dîncu a încasat de la PSD un mizilic de 106.399 lei. Este vorba de Safe Comunications SRL din Cluj. Suma nu este mare, dar relațiile pe care le reprezintă sunt relevante pentru circuitul banilor de consultanță.

În august anul acesta, firma avea doi acționari: Mihai Grigore Mocanu și Gerard Săsăran. Primul a fost angajat atât la IRES, cât și la International Brand Consultants SRL și, mai important, a lucrat cu Dîncu în Republica Moldova (conform registrului public al companiilor de peste Prut).

Acum patru luni, Mocanu s-a retras din firmă și unic acționar a rămas Săsăran, un personaj cu un trecut întunecat. Conform portalului instanțelor de judecată, acesta a ispășit în penitenciarul Bistrița o pedeapsă pentru furt, faptă săvârșită în Belgia. În prezent, Săsăran este inculpat într-un alt proces, la Judecătoria Șimleul Silvaniei, pentru "conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe".

Alți beneficiari: Drăghici, Chirieac, Pieleanu, Palada

Tot de banii publici cheltuiți de PSD s-a bucurat și soția trezorierului PSD Mircea Drăghici. Firma deținută de Georgiana Drăghici, Absolut Top Media & More SRL, care a deținut o televiziune în Argeș, a primit două milioane de lei de la partid, după cum Newsweek România a dezvăluit, recent, în exclusivitate.

Bogdan Chireac

Un alt beneficiar este „jurnalistul" și „analistul" Bogdan Chirieac, prin firma Press Media Electronic SRL, care a încasat anul acesta de la PSD nu mai puțin de 1.157.149 de lei.

Și firmele lui Marius Pieleanu (Grupul de studii socio-comportamentale Avangarde SRL și Psyho Global Consult SRL) au încasat peste un milion de lei de la partidul lui Dragnea.

Colegul lui, sociologul Mirel Palada, fost membru PSD, a primit și el, prin Sociopol SRL, suma de 213.188 de lei din subvenția de la stat.
O altă firmă plătită de PSD a fost Federal Media Partner SRL, deținută de Ionuț Alexandru Iordăchescu, un apropiat al mogulului fugar Sebastian Ghiță. Suma primită - 485.000 de lei.

Savaliuc, Anghelescu și Alexa, „justițiarii” plătiți ai PSD

Alți „jurnaliști" care au facturat prestații pentru PSD au fost Răzvan Savaliuc și Adina Anghelescu-Stancu de la Luju.ro (308.216 lei prin firma Jurindex Media SRL) și Liviu Alexa, deținător al Ziar de Cluj și al NCN TV (431.000 de lei prin Pagina Ciudatului SRL).

Marius Ghilezan, „editorialist" la România liberă, dar și consilier al lui Victor Ciorbea la Avocatul Poporului, a încasat și el, prin Web Interactive Design SRL, un „mizilic” de 120.000 de lei de la partidul lui Dragnea.

Un rest de plată, 161.000 de lei, a avut și Abis Media SRL, firma Ancăi Alexandrescu, consilier al premierului Viorica Dăncilă.

Liviu Alexa este jurnalist clujean și deține „Ziar de Cluj", dar și NCN TV. Se mândrește că la NCN TV lucrează Răzvan Dumitrescu, jurnalistul Antenei 3. Ultima „lovitură de presă" a lui Alexa a fost să „demonstreze" că Liviu Dragnea a avut dreptate când a spus, recent, că multinaționalele nu-și declară profitul în România. Alexa este foarte apropiat de Vasile Dîncu.

Galerie foto și documente




Doru Bușcu este jurnalist de aproape 30 de ani. A înființat „Academia Cațavencu" la începutul anilor '90, un săptămânal de satiră și investigații care a sfârșit falimentar după ani de zile în proprietatea lui Sorin Ovidiu Vântu. Acum, Bușcu conduce "Cațav


Vasile Dîncu este fost membru PSD, fost senator și europarlamentar al acestui partid, dar și fost ministru în mai multe rânduri (al Informațiilor Publice în guvernul Năstase, apoi șef al Agenției pentru Strategii Guvernamentale, până în 2004, deținător al


Horia Mihălcescu a fost consultant de imagine al PSD, mai întâi pentru Gabriela Firea, apoi pentru Liviu Dragnea. Din toamna acestui an, însă, s-a retras din relația cu social-democrații. Mihălcescu este căsătorit cu Carmen, fostă Moldovan, parlamentar PS


Bogdan Chirieac conduce acum DC News, site de știri cu o agendă pro-PSD. Prezent foarte des în studioul Antenei 3, Chirieac retransmite mesajele lui Liviu Dragnea fără rușine. A fost o lungă perioadă jurnalist de politică externă al “Adevărului” condus de


Marius Pieleanu este sociolog și încă unul foarte apropiat de PSD. Nu ezită să încheie contracte pe bani publici și se revanșează la Antena 3, unde, foarte des, intră perfect în rolul de propagandist al partidului sau al lui Dragnea.


Mirel Palada este, de asemenea, sociolog. Deși i-a fost purtător de cuvânt premierului Victor Ponta, nu are absolut nici un fel de problemă din a lua bani atât de la PSD-ul lui Dragnea, cât și de la PMB, condusă de Gabriela Firea.


Răzvan Savaliuc (sus, stânga) și Adina Anghelescu-Stancu sunt fondatorii site-ului de intoxicări "Lumea justiției". Sunt aproape zilnic prezenți la Antena 3, unde răspândesc teorii abracadabrante despre statul paralel și "abuzurile" justiției împotriva un


Marius Ghilezan este jurnalist, susținător al unei agende putiniste, anti-justiție. A fost recompensat cu un post la Avocatul Poporului.


Liviu Alexa este jurnalist clujean și deține „Ziar de Cluj", dar și NCN TV. Se mândrește că la NCN TV lucrează Răzvan Dumitrescu, jurnalistul Antenei 3. Ultima „lovitură de presă" a lui Alexa a fost să „demonstreze" că Liviu Dragnea a avut dreptate când a


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 Cine sunt marii masoni din Ministerul de Interne

2 Avortul ratat Victor Ponta a făcut ieri 47 de ani. Cornelia Naum, mamă: „Nu am vrut să țin sarcina, cînd eram …

3 Tic-tac! MISTERUL schimbării prenumelui Rodica în Viorica Nica al actualei Viorica Vasilica Dăncilă va fi eluc…

4 Gata, îl scot din țară! Încă un infractor va scăpa nepedepsit! Mario Iorgulescu va fi transferat la o clinică …

5 VIDEO Femei plimbate în lesă prin centrul Timișoarei

recomandări

Te ia DNA: Dan Iulian Idolu

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

Cum se comportă noul iPhone 6s când e scăpat pe jos