Fenomen ciudat. Un asteroid a luminat cerul deasupra Canalului Mânecii VIDEO

Un mic asteroid a intrat în atmosfera Pământului și a fost văzut luminând cerul de deasupra Canalului Mânecii, creând un efect uimitor de stea căzătoare. Imaginile surprinse au devenit virale pe Internet, în scurt timp. Mai mulți utilizatori au postat imaginile spectaculoase.

Meteoroidul de 1 m - sau asteroidul mic - a fost văzut cu puțin timp înainte de ora 03:00 GMT, luni dimineață. Utilizatorii rețelelor de socializare, unii din sudul Angliei, au împărtășit imagini cu roca, pe care au supranumit-o Sar2667.

Este a șaptea oară când impactul unui asteroid a fost prezis în avans. Agenția Spațială Europeană a scris pe Twitter că acesta a fost „un semn al progreselor rapide în ceea ce privește capacitățile globale de detectare a asteroizilor”, notează BBC . Agenția a declarat anterior că se așteaptă ca obiectul să „lovească în siguranță” atmosfera terestră în apropierea orașului francez Rouen.

Asteroidul lumineaza cerul FOTO captura video

Reprezentanții Organizației Internaționale a Meteoriților, o organizație non-profit cu sediul în Belgia, a arătat că obiectul ar fi intrat la aproximativ 4 km de coasta franceză și ar fi creat un efect de „minge de foc”.

Ultimul asteroid prezis să intre în atmosfera Pământului în avans a fost văzut pe cerul din Ontario, Canada, în luna noiembrie a anului trecut.

Primul traseu al unui meteorit, stabilit cu precizie

În urmă cu doi mai, în mai 2021, un meteorit a căzut pe pământ după o călătorie de 22 de milioane de ani în spațiu. Pentru prima oară, oamenii de știință au putut reconstitui cu precizie traseul unui asteroid care a aterizat pe Pământ și au aflat de unde venea . Călătoria obiectului cosmic având dimensiunile unui bolovan mare către planeta noastră a început acum 22 de milioane de ani, scria CNN.

Asteroidul a apărut ca o minge de foc pe cerul statului african Botswana pe 2 iunie 2018, înainte de a se sparge în fragmente mici, care au aterizat în Rezervația Central Kalahari Game. Cercetătorii au stabilit că, înainte de a se descompune în atmosfera Pământului, asteroidul avea circa 1,7 metri diametru, cântărea 5.700 kg și călătorea cu 60.000 km/h. „În momentul în care s-a descompus în atmosferă, la o înălțime de 27 de kilometri, era de 20.000 de ori mai strălucitor decât Luna plină”, a declarat Christian Wolf, coautor al studiului, profesor asociat la Școala de Astronomie și și Astrofizică a Universității Naționale din Australia.

Pe 2 iunie 2018, astronomii au descoperit un asteroid pe o traiectorie care are impact cu Pământul, iar opt ore mai târziu obiectul a apărut ca un fulger deasupra sudului Africii.

Cu ajutorul informațiilor obținute de Observatorul Catalina al Universității din Arizona și de telescopul SkyMapper al Universității Naționale din Australia a fost reconstituit traseul asteroidului în călătoria lui spre Pământ. A fost a doua oară când astronomii au reușit să observe un asteroid în spațiu, înainte să se ciocnească de Pământ, prima dată fiind în 2008.