Fiecare dintre noi poate avea o sosie cu ADN similar, arată un nou studiu

Oamenii care seamănă între ei, dar nu sunt înrudiți, au și asemănări genetice, potrivit unui nou studiu realizat de o echipă de cercetători din Spania pe 32 de perechi de sosii, conform CNN .

Perechi de sosii: Geneviève Kirouac și Dominique Sévigny | Michael Malone și Charles Hall Chasen

De multe ori, Charlie și Michael, prieteni care locuiesc în Atlanta, au fost confundați unul cu altul. Cei doi nu sunt rude, iar strămoșii lor nici măcar nu provin din aceeași parte a lumii. Cu toate acestea, asemănarea dintre ei este izbitoare. Chiar și softului de recunoaștere facială i-a fost greu să îi deosebească de gemenii identici. Dar acum oamenii de știință cred că pot explica ce anume îi face să semene atât de mult - și de ce fiecare dintre noi ar putea avea o sosie.

Conform rezultatelor studiului, printre perechile de persoane la care s-a descoperit ADN-ul asemnănător, mulți aveau, de asemenea, și greutatea similară, stilul de viață, dar și unele trăsături comportamentale asemănătoare, cum ar fi fumatul și nivelurile de educație. Potrivit sursei citate, asta ar însemna că asemănările genetice sunt legate de aspectul fizic și pot, de asemenea, influența unele obiceiuri și comportamentul.

Oamenii de știință s-au întrebat de mult timp de ce oamenii au sosii. Astfel că Dr. Manel Esteller, cercetător la Institutul de Cercetare a Leucemiei Josep Carreras din Barcelona, ​​Spania, a condus un studiu care să răspundă acestei întrebări.

În cadrul studiulului au fost recrutate 32 de perechi de persoane ce semănau între ele, fără să fie înrudite.

Cercetătorii au efectuat teste ADN și le-au cerut să completeze un chestionar cu întrebări de despre viața lor.

De asemenea, omenii de știință au încărcat pozele celor 32 de perechi de persoane în trei programe diferite de recunoaștere facială. Astfel că pentru 16 perechi algoritmul a dat rezultate similare cu gemenii identici identificați folosind același software. În timp ce pentru celelalte 16 perechi, greu de deosebit cu ochiul uman, algoritmul a găsit diferențe.

Cercetătorii au analizat apoi mai atent ADN-ul participanților. Iar pentru perechile la care software-ul de recunoaștere facială a găsit similitudini au fost descoperite mai multe gene în comun decât la celelalte 16 perechi.

Dr. Esteller a spus că faptul că aceste pesoane au avut acele gene în comun, este doar o întâmplare.

În lume, chiar acum, există atât de mulți oameni, încât în ​​cele din urmă sistemul produce oameni cu secvențe similare de ADN”, a spus conducătorul studiului.

Iar acest lucru a fost dintotdeauna așa, doar că acum, prin intermediul internetului, este mult mai ușor să găsești persoane ce semănă foarte mult între ele.

De altfel, potrivit dr. Esteller, există și un motiv pentru care cei care semănă între ei nu sunt complet identici.

Oamenii de știință au studiat și microbiomul persoanelor care semănau cel mai mult între ele și au obsevat că acesta era diferit.

Microbiomul reprezintă microorganismele (virușii, bacteriile și ciupercile prea mici pentru a fi văzute cu ochiul uman) care trăiesc în corpul uman.

Aceste rezultate nu numai că oferă informații despre genetica care ne determină aspectul faței, dar ar putea avea și implicații pentru stabilirea altor proprietăți antropometrice umane chiar a caracteristicilor personalității”, arată studiul.

Totuși eșantionul pe care a fost realizată cercetarea fost mic, astfel că nu se știe cu exactitate dacă aceste rezultate s-ar putea aplica și pentru un grup mai mare de persoane ce semănă între ele.

De asemenea, studiul s-a concentrat, pe perechi de oameni în mare parte de origine europeană, așa că nu este clar dacă rezultatele ar fi aceleași pentru persoanele care provin din alte părți ale lumii.

Rezultatele studiului au fost publicate în revista Cell Reports .