Germania: O "eroare umană", la originea accidentului feroviar din Bavaria (presa)

Germania: O "eroare umană", la originea accidentului feroviar din Bavaria (presa)

Coliziunea dintre două trenuri care a făcut zece morți și 81 de răniți marți în Germania, în pofida existenței unui sistem automat de frânare, a fost cauzată de o eroare umană, au afirmat mai multe media germane, potrivit AFP. 

Un angajat al postului de semnalizare de la Bad Aibling, stațiune turistică din sudul țării, a dezactivat sistemul automat de semnalizare, a informat rețeaua RedaktionsNetzwerk Deutschand (RND), care grupează 30 de jurnale regionale, citând "mai multe surse apropiate anchetei".

Conform unei "surse sigure", agenția germană dpa a relatat că accidentul a fost provocat de o "eroare umană" și a precizat că persoana sau persoanele implicate urmează să fie stabilite.

Contactată de AFP, conducerea regională a poliției a refuzat orice comentariu.

Accidentul s-a produs în jurul orelor 07.00 (06.00 GMT), aproximativ la jumătatea drumului feroviar de șase kilometri dintre stațiunea Bad Aibling și orașul Kolbermoor din Bavaria, între două trenuri de pasageri s-au ciocnit frontal la mare viteză. Tragedia s-a soldat cu zece morți, 18 răniți grav și 63 ușor.

Potrivit ministrului federal al transporturilor, Alexander Dobrindt, sunt studiate pistele unei "probleme tehnice" sau unei erori umane, dar linia ferată respectivă era "securizată de sistemul PZB 90" menit să "forțeze trenurile să frâneze" pentru a evita orice coliziune.

RND a informat că semnalizarea automată a fost dezactivată "pentru a lăsa să treacă un tren aflat în întârziere" — primul convoi implicat în accident, care s-a angajat pe această linie unică și urma să ajungă la un punct unde șinele se separau din nou în două linii.

Al doilea tren a fost lansat însă manual pe această linie în sens invers, "deși semnalizarea obișnuită era pe roșu", înainte ca prima garnitură să ajungă la destinație, a afirmat RND.

Potrivit lui Markus Hecht, un specialist în transporturi feroviare chestionat de Bild, această manevră "a avut ca efect să dezactiveze frânarea de urgență" a sistemului PZB 90, generalizat în Germania după un accident similar produs în 2011.

AGERPRES


Citește și:

populare
astăzi

1 Cea mai mare notă luată de Piedone în viața lui a fost un 6...

2 „A fost așa toată durata zborului de patru ore”

3 Da, are 60 de ani și s-a calificat la concursul național de frumusețe Miss Argentina...

4 VIDEO Surpriză totală / Cine ar fi „gurul” discipol al lui Gregorian Bivolaru săltat de mascați. Eugen Mârtz era invitat mereu la B1TV, la emisiunea Al…

5 VIDEO Cum, mint americanii? / Amănunte greu de digerat despre atentatul cu sute de victime din timpul retragerii americane din Afganistan, negat de Pent…