Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu modul de utilizare a acestor informații. Află detalii aici. De acord

Grupul media turc care deține postul Kanal D în România a fost cumpărat de o companie apropiată lui Erdogan (surse)

Compania Demiroren, vazuta ca sustinatoare a presedintelui Tayyip Erdogan, a fost de acord sa cumpere ziarul Hurriyet, care detine televiziunile CNN Turk si Kanal D, cea din urma prezenta si in Romania, a spus un oficial, pentru Reuters. Afacerea ar putea sprijini mediatic si mai mult Guvernul turc.

Demiroren a fost de acord sa cumpere grupul media Dogan, a spus un oficial al Demiroren pentru Reuters, refuzand sa ii fie dat numele, pentru ca afacerea inca nu a fost facuta publica.

Oficialul nu a dat pretul tranzactiei, adaugand ca tranzactia va fi anuntata in mod oficial mai tarziu miercuri.

"Discutiile progreseaza si a fost facuta o intelegere privind achizitia", a mai spus oficialul.

Nimeni de la Grupul Dogan nu a comentat imediat informatia pentru Reuters.

Un reprezentant al Hurryiet a spus "Personalul este in acest moment informat. O declaratie detaliata cu privire la tranzactie va fi facuta la bursa din Istanbul azi".

Actiunile Grupului Dogan au crescut cu peste 17%, pana la 0,85 lire, iar cele ale ziarului Hurriyet au crescut miercuri cu 19%, pana la 1,22 lire.

Erdogan a acuzat in repetate randuri compania ca ar relata in mod tendentios stirile cu privire la partidul sau de guvernamant, Partidului Dreptate si Dezvoltare (AKP).

Afacerea marcheaza o "crestere a monopolului opiniei", a spus Andre Finkel, un vechi comentator asupra problemelor Turciei si autorul cartii "Turkey: What Everyone Needs to Know".

Potrivt acestuia, "este finalul unei ere", intrucat grupul Dogan a incercat sa faca "un soi de opozitie, dar nu foarte mult, astfel incat guvernul sa nu intervina".

In 2009, grupului Dogan i sa aplicat o amenda de 2,5 miliarde de dolari pentru impozitele neplatite, intr-un demers pe care opozitia l-a catalogat drept o incercare de a zdrobi critica mediatica a lui Erdogan.

In urma amenzii, Aydin Dogan a fost nevoit sa vanda ziarele grupului Milliyet si Vatan lui Demiroren. De atunci, ziarele respective au adoptat o puternica pozitie pro-guvernamentala.


Trimite pe WhatsApp

Citește și:

populare
astăzi

1 Dacă-l vedeți pe ăsta în Guvernul PNL să știți că MAFIA a rămas la putere!

2 ALARMĂ Deși este demisă, Dăncilă vrea să dea chinezilor, pe ultima sută de metri, un contract major: construir…

3 Se conturează Guvernul Ludovic Orban. Ce riscă Iohannis și PNL. Avertismentul lui Rareș Bogdan

4 Cât s-o fi dat? Frățiorul MAFIEI mineritului din Gorj, favoritul PNL pentru portofoliul Economiei! A fost lide…

5 Cum va arăta structura noului guvern PNL. Ministerele care dispar. Schița momentului

recomandări

Te ia DNA: ENESCU ION

S-a lansat Milionarul pentru Android! Descarcă din Play Store

10+ Gustări speciale pentru seara Oscarurilor