HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada A0/Pe unde trece viitoarea centură modernă a Bucureștiului și care este stadiul pe fiecare tronson

HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada A0/Pe unde trece viitoarea centură modernă a Bucureștiului și care este stadiul pe fiecare tronson

Bucureștiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Șosea de Centură care ocolește Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt în curs de execuție, deși pe unul dintre tronsoane unde constructorul este o firmă din Grecia s-au acumulat mari întârzieri chiar de dinaintea începerii lucrărilor. Pe partea de nord sunt circa 49,6 km împărțiți pe patru loturi, din care mai puțin de jumătate au fost deja contractați, scrie HotNews.ro.

HARTĂ INTERACTIVĂ - A0 - Autostrada de Centură a Capitalei

> Zoom-in pe hartă pentru a vedea pe unde trece mai exact traseul A0, unde sunt nodurile și unde vor fi parcările.

> Click pe elementele de pe hartă pentru informații suplimentare.

> Folosește butonul de selectare fundal (sub butoanele + sau - ) pentru a comuta între diferitele tipuri de hărți de fundal (ex. hartă satelitară).
 
 
---
 
Autostrada de Centură (A0) SUD - Stadiul pe tronsoanele care ar trebui să fie gata în următorii ani

În 2023 și 2024 cei circa 52 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centură A0 ar trebui teoretic să fie finalizați și să fie deschiși traficului, oferind traficului greu și de tranzit o nouă variantă de a ocoli Capitala de la Autostrada A1 la Autostrada A2.

Pe cele trei tronsoane ale A0 Sud se lucrează în prezent, deși execuția pe tronsonul 3 abia acum începe, cu mai bine de un an întârziere după ce grecii de la Aktor nu au putut primi avizul CNAIR pe proiectul tehnic la care lucrează încă din 2019.
 
Pe Tronsonul 1 (17 km, CF902 - A2, noduri rutiere cu DN4 și A2), lucrează firma turcească Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS. Lucrările în teren au demarat începând din februarie 2021, iar în prezent stadiul fizic ajunge la circa 11%.
 
Conform datelor CESTRIN finalizarea tronsonului ar putea avea loc în iunie 2023.

A0 Sud - Lotul 1 (CF 902 - A2)

Lungime: 17 km, două noduri rutiere - cu DN4 și A2.
Cost: 830 mil lei lei fără TVA
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Execuție începută în: martie 2021
Stadiu (octombrie 2021): 11%
Contract semnat pe august 2019 / Licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: iunie 2023
 
---

Pe Tronsonul 2 (16,3 km între DN6 și CF 902, noduri rutiere cu DN6 și DN5), lucrează deja de mai bine de un an aceeași firmă turcească, Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS.
 
Lucrările avansează într-un ritm normal, după ce inițial a existat o sincopă cu autorizarea în etape a tronsoanelor pe care se putea lucra. Acum, conform datelor CNAIR centralizate de CESTRIN, progresul fizic este aproape 27%.
Termenul de finalizare este februarie 2023.

A0 Sud - Lotul 2 (CF 902 - DN6)
 
Lungime: 16,3 km, două noduri rutiere - cu DN6 și DN5.
Cost: 751 mil lei fără TVA
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Execuție începută în: august/octombrie 2020
Stadiu (octombrie 2021): 27%
Contract semnat pe 9 martie 2019 / Licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: februarie 2023
 

A0 Sud, Lotul 2 nord rutier cu DN5 - octombrie 2021 / Sursa: Captura foto YouTube
---
 
Tronsonul 3 (18 km, A1 - DN6, nod rutier cu A1) este cel mai întârziat. Deși contractul a fost semnat în aprilie 2019 și presupunea 12 luni pentru proiectare, grecii de la Aktor au reușit abia în octombrie 2021 să obțină avizarea proiectului tehnic din partea CNAIR.

Pentru întârzierile la proiectare, Aktor a primit și penalități de la CNAIR.

Cum proiectarea a întârziat aproape un an și jumătate, și finalizarea lucrărilor va fi decalată. astfel, dacă totul va decurge fără probleme și blocaje, Tronsonul 3 ar putea fi gata abia în 2024 sau chiar 2025.

A0 Sud - Lotul 3 (DN6-A1)

Lungime: 18 km, 1 nod rutier cu A1
Cost: 853 mil lei (fără TVA)
Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading
Execuție începută în: octombrie 2021
Stadiu: 0% / Proiectare avizată în octombrie 2021
Contract semnat pe 14 aprilie 2019 / Licitația începută în iulie 2017.
Termen de finalizare: Q3 2024
---
Autostrada de Centură (A0) NORD - Stadiul celor patru tronsoane

Pe partea de Nord a Autostrăzii de Centură (A0) lucrurile sunt mai întârziate. Din cele patru tronsoane, doar două sunt contractate însă lucrările efective în teren nu au început nici acolo.
 
Deși toate licitațiile de pe A0 Nord au fost lansate din iunie 2019, pe două dintre tronsoane nici până acum acestea nu s-au finalizat cu un contract semnat.
 
Având în vedere întârzierile de la licitații, A0 Nord ar putea fi finalizată complet abia prin 2025-2026.

Pe Lotul 1 din A0 Nord pe 21 octombrie a fost atribuit din nou contractul, după ce în trecut alte două atribuiri au fost contestate și întoarse de instanța de judecată.

Astfel, ultima atribuire a contractului s-a făcut către asocierea de firme Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – RETTER Projectmanagement (ofertă de 815 mil lei). În 2020 și în primăvara 2021 CNAIR atribuise contractul de două ori către turcii NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (ofertă de 747 mil lei). Ambele atribuiri către firma turcească au fost întoarse după depunerea contestațiilor.

Teoretic, după semnarea contractului, viitorul constructor va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție.

A0 Nord - Lot 1 (DJ601 - Corbeanca/DN1)
 
Lungime: 17,5 km, 2 noduri rutiere - DN1A și DN7
Stadiu: Atribuit (a treia oară, primele două către Nurol)
Constructor desemnat: Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – RETTER
Valoare: 815 mil lei
Licitație începută în 2019
Termen: 12 luni proiectare + 22 de luni execuție
Finalizare posibilă: 2025-2026
---

Lotul 2 din A0 Nord a fost contractat a fost contractat pe 17 mai 2021 cu asocierea de firme românes̗ti care a câs̗tigat licitația, respectiv Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB – Tehnostrade, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis la 16 august 2021.
 
Lucrarea se află în perioada de proiectare, iar una din modificări față de SF ar urma să fie redesenarea nodului rutier A0 cu DN1.
 
În mod normal lucrările ar trebui să înceapă în primăvara-vara anului următor, cu un termen de execuție de 22 de luni. Dacă totul va decurge fără probleme, pe Lotul 2 din A0 Nord am putea circula în 2024.

A0 Nord - Lot 2 (DN1/Corbeanca - DN2/Afumați)

Lungime: 19 km, 2 noduri rutiere - cu A3 și DN1
Stadiu: Contractat - mai 2021
Constructor: Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB
Valoare: 832 mil lei
Ordin de începere dat în 16 august 2021
Termen: 12 luni proiectare + 22 de luni execuție
Finalizare posibilă: Q2-Q3 2024
 

Nodul rutier A0 cu DN1 - reproiectat (cu albastru) / original (cu roșu/verde) / Sursă: Horațiu Cosma/ Forum peundemerg.ro
---

Lotul 3 din A0 Nord este un al tronson ce încă nu a fost contractat, deși licitația e în desfășurare deja de peste trei ani. Constructorul selectat anunțat de CNAIR în luna iunie este firma turcească Ictas Insaat Ve Ticaret cu o ofertă de 413 mil. lei, însă acest rezultat a fost contestat, iar CNSC și Curtea de Apel au întors „dosarul” la CNAIR să reevalueze ofertele.
 
Anterior, pe acest tronson, CNAIR declarase câștigătoare compania turcească NUROL INSAAT VE TICARET A.S., însă și acel rezultat a fost inițial contestat, iar CNAIR a trebuit să reevalueze ofertele.
 
„Se estimează emiterea raportului procedurii (reevaluarea) în prima jumătate a lunii noiembrie 2021”, transmite acum secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu.

Având în vedere întârziere procedurilor, șansele ca pe acest tronson să se poată circula mai devreme de 2025 sunt din ce în ce mai mici.

A0 Nord - Lot 3 (DN2/Afumați - DN3/Cernica)
 
Lungime: 8,6 km, 1 nod rutier cu DN2
Constructor desemnat : Ictas Insaat Ve Ticaret
Valoare: 413 mil lei
Stadiu: În licitație (contestații și reevaluare oferte)
Termen: 12 luni proiectare + 18 luni execuție
Finalizare posibilă: 2025
---


Lotul 4 A0 Nord are contract de proiectare și execuție semnat din 18 august 2020 cu Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade, cu preţul de 312,6 milioane de lei. Tronsonul este aflat între DN3 s̗i A2 (Pantelimon - A2), cu o lungime de 4,47 km, nu are niciu nod rutier inclus, dar presupune realizarea anui pod lung peste lacul format de râul Colentina în zona Cernica.

„În prezent se elaborează Studiul de Evaluare Adecvată (SEA), având în vedere că au fost realizate obiectivele strategice pentru lacul s̗i pădurea Cernica (arie protejată). Ulterior acestei proceduri de revizuire a Acordului de Mediu, va fi emis ordinul de începere a lucrărilor”, a detaliat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

„Pe tot amplasamentul A0 Nord au fost realizate exproprierile pe culoarul de baza”, a mai spus secretarul de stat.

A0 Nord - Lotul 4 (DN3-A2)
 
Lungime: 4,5 km, 0 noduri rutiere, pod mare peste râul Colentina
Cost: 313 mil lei (fără TVA)
Constructor: Asocierea UMB - Tehnostrade - SA&PE
Stadiu: Etapa de proiectare
Contract semnat în august 2020 / Licitația începută în iunie 2019.
Termen: 12 luni proiectare + 18 luni execuție
Finalizare posibilă: 2024
SURSA: HotNews.ro

Trimite pe WhatsApp


Citește și:

populare
astăzi

1 Așa arată podul care va lega Ardealul de Oltenia

2 Așa o fi?

3 Noi stenograme despre avocata Cămătarilor / L-a apărat și pe Fluturică, un interlop care a bătut o victimă cu pl…

4 Criza energetică europeană se va înrăutăți în această iarnă. Consumatorii ar putea fi rugați să consume mai pu…

5 VIDEO Trei români beți au devastat un bar în Italia, i-au bătut pe angajați și pe proprietar