Hotărârea CNSU nr. 12 din 4 martie 2022 (text integral)

Hotărârea CNSU nr. 12 din 4 martie 2022 (text integral)

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a adoptat, vineri, o hotărâre prin care se alocă sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului pentru finanţarea cheltuielilor realizate în contextul afluxului de refugiaţi care vin în România din Ucraina, în urma războiului izbucnit în această ţară.

Redăm integral textul documentului:

HOTĂRARE nr. 12 din 04.03.2022

privind propunerea de alocare de sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina

Având în vedere degradarea situaţiei de securitate din Ucraina care a generat exodul masiv al populaţiei din zonele afectate şi deplasarea acestora către statele vecine determinând astfel apariţia unei crize umanitare reprezentată în principal de nevoia acută de a asigura nevoile de bază ale acestor persoane, respectiv cazare, hrană şi condiţii minime de igienă,

luând în considerare evoluţia numărului de persoane care au intrat în România din Ucraina fie direct, prin punctele de trecere a frontierei comune, fie indirect prin Republica Moldova, raportat la cele care părăsesc teritoriul ţării dintre cele intrate, se constată că numărul persoanelor care rămân în România creşte în medie zilnic cu 5.000 persoane doar prin raportare la cetăţenii ucraineni, în data de 03.03.2022 numărul acestora fiind de 51.917,

ţinând cont de numărul cetăţenilor străini, alţii decât cetăţenii ucraineni, şi apatrizii care se refugiază din aceeaşi zonă de conflict, în România, în vederea repatrierii în ţările de origine şi care se ridică în medie la aproximativ 5.000 de persoane zilnic, marea majoritate a acestora staţionând mai mult de 3 zile pe teritoriul ţării până la îmbarcarea către alte destinaţii,

prin raportare la evenimentele anterioare petrecute pe plan internaţional care au implicat exodul populaţiei din zonele de conflict armat, din care rezultă că în primele zile se refugiază persoanele cu posibilităţi financiare şi nivel de trai peste medie, care de obicei nu au nevoie de sprijin umanitar, iar ulterior se refugiază persoanele cu posibilităţi materiale limitate şi care au resurse ce nu le permit asigurarea mijloacelor minimale de subzistenţă în ţările în care se refugiază,

apreciind că evoluţia situaţiei de securitate din Ucraina va continua să degenereze, urmând a fi afectate zone mult mai extinse decât în prezent şi apropiate de graniţa cu România,

întrucât evaluarea exactă a numărului de persoane pentru care este necesară alocarea de resurse financiare pentru acoperirea utilităţilor prevăzute prin mecanismul stabilit în Ordonanţa de Urgenţă nr. 15 din 2022 este imposibil de realizat la acest moment, ca urmare a lipsei de predictibilitate, deoarece resursele societăţii civile puse la dispoziţie, cu titlu gratuit, în ultimele 7 zile de conflict armat din Ucraina sunt pe cale de a fi epuizate,

întrucât, la acest moment este necesară alocarea urgentă a unor sume de bani pentru a veni în sprijinul persoanelor refugiate din Ucraina aflate în nevoie şi pornind de la aprecierea unui număr zilnic de 70.000 de persoane pentru care sunt necesar a fi asigurate servicii minimale pentru acoperirea nevoilor de bază, în spaţii puse la dispoziţie gratuit sau contra-cost,

având în vedere faptul că aprecierea numărului de 70.000 de persoane a avut la bază analiza datelor de intrare/ieşire în ţară şi diferenţa dintre cele două elemente, a cetăţenilor ucraineni, sau de altă naţionalitate sosiţi din Ucraina,

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. e) şi i) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 4 alin. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, art. 20 lit. n) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 2 şi 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

Art. 1 - (1) Se propune ca pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, să fie alocate, Ministerului Afacerilor Interne pentru Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, sumele necesare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului.

(2) Pentru stabilirea sumelor necesar a fi alocate, se propune a fi avute în vedere pentru o perioadă de 30 de zile, cheltuielile necesare pentru:

a) un număr mediu de 70.000 de persoane cazate zilnic, dintre care 50.000 în spaţii puse la dispoziţie gratuit şi 20.000 în spaţii puse la dispoziţie contra-cost;

b) funcţionarea a 22 tabere temporare de cazare şi asistenţă umanitară.

Art. 2 - Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, pentru punere în aplicare prin
ordine şi acte administrative ale conducătorilor acestora.

PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PRIM-MINISTRU NICOLAE-IONEL CIUCĂ


Citește și:

populare
astăzi

1 Retragerea lui Piedone a devenit o chestiune de zile...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Era omul Rusiei? / O anchetă de contraspionaj duce la demiterea comandantului polonez al EUROCORPS, locotenent-generalul Jaroslaw Gromadzinski

4 Nu le zice rău Ciucă...

5 „Lebăda neagră”, noul trend pe internet după prăbușirea podului din Baltimore. Ce teorii ale conspirației circulă pe rețelele sociale